Konačno znamo kako izgleda Gucci u viziji Demne Gvasalie

Nova era počinje!

autor Božica Luković
gucci

Stigao je novi Gucci! Demna Gvasalia, novi kreativni direktor, umesto revije je kolekciju za sezonu proleće/leto 2026. predstavio u formatu lookbooka.

Kolekcija nazvana La Famiglia (što na italijanskom znači „porodica“) služi i kao najava Demninog viđenja italijanske modne kuće, ali i kao uvod u njegov zvanični debi na pisti u februaru 2026.

La Famiglia počinje sa L’Archetipo, monogramiranim putnim kovčegom koji odaje počast nasleđu modne kuće u domenu putovanja i prtljaga, a nastavlja se sa 37 ženskih i muških odevnih kombinacija, od kojih svaka predstavlja jedan arhetip različitih persona.

Tu je Direttore, obučen u klasičnije krojeve i sa časovnikom, zatim Ragazzo della porta accanto, što je Demnina interpretacija dečka „iz komšiluka“.

Teško je ne primetiti da je nesumnjivo uzeo inspiraciju od bivših kreativnih direktora kuće, odajući počast estetikama koje su osmislili Tom Ford (Narcisista) i Alessandro Michele (Nerd).

image 589973
instagram gucci
image 6056897
instagram gucci

Najvažnije je to da ova nova era brenda zaista utelovljuje italijansku sprezzaturu, naročito u muškoj modi. U celokupnom stajlingu oseća se nenametljiva lakoća, a autfiti retko kada nose upadljive motive brenda.

GG monogram, kao i Horsebit, pojavljuju se vrlo promišljeno kroz kolekciju i gotovo nikada ne deluju prenatrpano ili u sukobu jedno s drugim.

image 6572857
instagram gucci

Gucci by Demna: Trijumfalan početak

U saradnji sa novopostavljenom izvršnom direktorkom Francescom Bellettini, lookbook je fotografisala Catherine Opie, a objavljen je to uoči kratkog filma The Tiger, koji će u utorak uveče u Milanu biti prikazan u režiji Spike Jonzea i Haline Reijn.

Dok se detalji o glumačkoj postavi filma drže u tajnosti, poznato je da će Demi Moore biti jedna od glumica koja će oživeti lik osmišljen kao deo La Famiglia.

„Od samog početka oblikovao sam kolekciju zamišljajući sazvežđe likova, pitajući se šta brend znači za mene – od arhiva do mnogih identiteta koje obuhvata. Okupio sam jednu zamišljenu porodicu da ispriča priču, pri čemu svaka figura nosi jedan deo šire naracije. Pošto će moja prva revija biti u februaru, osetio sam da priča o La Famiglia treba da se ispriča kroz kratki film. Podelio sam je sa Spikeom i Halinom, čiji rad dugo cenim, i oni su stvorili svoj film, The Tiger, inspirisan ovim likovima“, rekao je Demna za WWD.

Oni koji su očekivali eho Balenciage mogli bi biti prilično razočarani izostankom predimenzionisanih proporcija, snažno iznošenog teksasa i drugih efekata.

Ipak, prisutni su nagoveštaji Demninog prethodnog rada. Suštinska poruka kolekcije jeste obnovljen fokus na pripovedanje u skladu sa nasleđem brenda, dok se ono istovremeno rekontekstualizuje za savremeni trenutak.

Kolekcija možda deluje samo kao aperitiv, ali odaje utisak sigurnog poteza Demne, nakon čega će uslediti film. A kako bi se iskoristila očekivano snažna potražnja potrošača, odeća će biti dostupna u 10 prodavnica dan nakon premijere, i to tokom dve nedelje u Los Anđelesu, Njujorku, Londonu, Milanu, Parizu, Pekingu, Šangaju, Singapuru, Seulu i Tokiju.

A usuđujemo se reći da ovo izgleda kao veoma obećavajuće poglavlje.

Foto: instagram gucci