Lični osvrt na novi album Taylor Swift

"The Life of a Showgirl".

autor Uroš Milovanović
166

Munjevite i ishitrene poteze muzičke industrije je sve teže ispratiti. Ekspanzija društvenih mreža velikim artistima ostavlja prostora da svoje projekte plasiraju direktno, bukvalno bez najave – dan za dan. Sa druge strane rizik od mogućnosti da njihova muzika neplanirano „procuri“ stvara dodatan pritisak na proces pripreme novih pesama. Pokušavam da sagledam do koje mere je potrebno sprovesti tu vrstu bezbednosne strukture. Kakvi li su ti ugovori koji saradnici, studiji i kompletan tim moraju da potpišu kako bi se „zavetovali“ na apsolutnu tišinu. U poređenju sa nekim drugim (ne toliko davnim) vremenima, hajp oko albuma se baš namenski pravio. Danas je to – Tras! Justin Bieber „Swag II“ ili – Tras! Taylor Swift „The Life of a Showgirl“.

Taylor Swift je u moj profesionalni svet značajnije ušetala albumom „1989“ (2014). Šarmirala me njena muzička elokventnost i duhovitost, koju je ispoljavala kroz video postove. Svako ima svoj guilty pleasure, tada je za mene to postala TS. Poslednjih deset godina ova umetnica je sazrela u ambicioznu poslovnu ženu, sa odličnim veštinama u marketingu i (samo) promovisanju. Trenutak promene diskografske kuće, koliko god neprijatan bio, pretvorila je u sopstveni trijumf, pa je njena karijera od 2017. poprimila dimenziju emancipacije. Swift je postala otelotvorenje neustrašive žene u industriji gde je to breme teško nositi i u svetu naizgled naprednom i slobodoumnom.

Tokom dvadeset godina karijere, Taylor je objavila dvanaest albuma. Od omiljene kantri devojke, Swift se u svega par koraka transformisala u globalni pop fenomen dostigavši neslućene visine, čijim uspesima svedočimo. Usred veridbe, početka nove turneje i premijere dugometražnog filma izlazi album „The Life of a Showgirl“ (Republic, Universal Music). Sniman je sa proverenim saradnicima, Maxom Martinom i Shellbackom, decenijama unazad nenadmašnim producentima u svetu popularne muzike.

Taylor Swift album cover

Taylor Swift – The Life of a Showgirl

Prethodno izdanje „The Tortured Poets Department“, podveo bih pod čist TS egzibicionizam sa preko sat vremena prilično jednoličnog sadržaja. U pravom trenutku Swift je znalački, mudro „povukla ručnu“. Upravo je predstavila novi, svedeni pop album sa apsolutnim fokusom na kvalitet pesama i njihovu prepoznatljivost/pamtljivost. Nastajale su tokom „The Eras“ turneje i razvoja romantične veze sa ragbistom Travisom Kelceom, nedavno krunisane veridbom. Dakle, jedan uzbudljiv život superzvezde pod lupom javnosti je pretočen u pesme. One su ovde zvučno više postavljene kroz formu benda nego elektronsku produkciju“

Taylor Swift – inspiracija u snažnim ženama

TS je pronalazila inspiraciju u snažnim ženama. Od Šekspirovih dela (u pesmi „The Fate of Ophelia“) i pop kulture („Elizabeth Taylor“), do introspekcije („Ruin The Friendship“) i ličnih obračunavanja („Actually Romantic“). Statusu super zvezde, odnosu sa fanovima ali i onima koji su pobornici digitalnoga bulinga posvetila je neke od nezanimljivih pesama („CANCELLED!“, „Eldest Daughter“ ili „Father Figure“). Naslovna numera (sa gošćom Sabrinom Carpenter), u završnici albuma, stavlja tačku na nešto više od četrdeset jednog minuta melodičnog i konciznog ostvarenja uz pop minijaturu kojom je Swift na neki način ispričala svoju priču.


„The Life of a Showgirl“ je sasvim odmeren album na tragu nekadašnjih formata koje smo pod tim podrazumevali. Swift je pokazala da, ukoliko to želi, može da bude svedena a otvorena za različite produkcijske okvire. Naspram prethodnika, ovo izdanje se u mnogome oslanja na tradiciju američkog roka, kantrija ali i najsvetlije trenutke evropske pop scene iz sredine osamdesetih godina. Nešto se u tonu komunikacije pojedinih ovogodišnjih izdanja velikih imena sa mejnstrim scene bitno menja. Kao da se nazire zasićenje hiper produkcijom muzičkog besmisla. Možda je to samo subjektivni osećaj podstaknut unutrašnjom željom autora ovog teksta da na globalnoj sceni ustoličimo ne samo zvezde koje će tu titulu nositi nekoliko sezona, već Zvezde koje ćemo pamti po uspesima, uticajnim albumima i svevremenim singlovima.

Valjda ne očekujem previše.

Fotografije: Profimedia