Povezano
Skorašnje objavljivanje albuma Chapters (Screen & Stage Dancefloor Jazz from Yugoslavia 1971–1984) za izdavačku kuću Fox & His Friends Records predstavlja dugo očekivani doprinos razumevanju stvaralaštva jednog od najvažnijih jugoslovenskih džez muzičara.
Iako je tokom života objavio samo dva albuma, Ozren Depolo (1930–2005) ostavio je ogromno stvaralačko nasleđe koje je, zbog njegove neprekidne aktivnosti kao izvođača i saradnika, često ostajalo u senci. Ovo je njegov prvi album na kojem su sve kompozicije u potpunosti autorske.

Ozren Depolo bio je centralna figura jugoslavenske i zagrebačke džez i studijske scene, poznat po neumornom radu i impresivnom rasponu saradnji. Bio je stalni alt-saksofonista i solista Plesnog orkestra Radio Zagreba punih četrdeset godina, uz česte turneje i nastupe na najvažnijim džez festivalima u regionu.
U međunarodnim i domaćim sastavima svirao je rame uz rame sa džez veličinama poput Clarka Terryja, Olivera Nelsona, Gerryja Mulligana, Teda Cursona, Johna Lewisa, Johnnyja Griffina, Art Farmera, Lea Wrighta, Slide Hamptona i Luckyja Thompsona, a intenzivno je sarađivao sa Boškom Petrovićem u sastavima Nonconvertible All Stars i B.P. Convention Big Band. Bio je deo ansambala kao što su Zagrebački džez kvintet, Jugoslovenska pop selekcija, Orkestar Alfija Kabilja i mnogi drugi.Sarađivao je i sa Gabi Novak, Arsenom Dedićem, Žarkom Dančuom, Rade Šerbedžijom, Tihomirom Pop Asanovićem i mnogim drugima.
Njegov komponovani rad javnosti je najmanje poznat upravo u filmskoj i pozorišnoj muzici, iako je upravo tu radio najviše i imao najširu autorsku slobodu. Skladao je muziku za oko 70 animiranih filmova, kao i za brojne domaće i međunarodne produkcije, među kojima se na albumu nalaze i muzike za dugometražne filmove Bogdana Žižića Daj što daš (1979) i Rani sneg u Minhenu (1984). Njegov prepoznatljivi saksofon često je bio posebno tražen, a saradnja sa Tomislavom Simovićem ostala je zabeležena i u Oskarom nagrađenom kratkom filmu Surogat (1961), u kojem Depolo daje i vokalni doprinos.

Album Chapters (ili „Poglavlja“) po prvi put okuplja isključivo njegova autorska dela, otkrivajući do sada slabo poznatu stranu njegovog rada: plesne džez i orkestralne aranžmane, elektronske deonice nastale u saradnji sa Igorom Savinom u čuvenom Elektronskom studiju Lisinski u Zagrebu, kao i vokalne saradnje, uključujući džez divu Zdenku Kovačiček u numeri Peep Show, svojevrsnom nastavku čuvene vokalize u Elektri. U uvodnoj sekvenci Ranog snega u Minhenu, Žižićevog filma o jugoslovenskim radnicima na privremenom radu u Nemačkoj, publika ponovo može čuti Depolov glas, poznat iz filma Surogat.
Snimci sa albuma Chapters pružaju redak uvid u specifičnu viziju muzike za film i scenu, nastalu mešanjem plesnog džeza i elektronike, velikih orkestara i studijskih majstora-solista.
Ozren Depolo autor je više od stotinu kompozicija, ali mnoge su ostale neobjavljene, izgubljene u arhivama ili sačuvane samo u rukopisima.

Chapters tako predstavlja dokument jednog neispričanog opusa, novo poglavlje u prepoznavanju autora koji je, kako je sam govorio, „bio javna muzička ustanova“, uvek u pokretu između studija, koncertne dvorane i filmskog seta. Decenijama je njegov rad bio utkan u muziku drugih, te ovo izdanje napokon predstavlja poglavlje koje pripada samo njemu.
Chapters (Screen & Stage Dancefloor Jazz from Yugoslavia 1971–1984) nastao je sa originalnih master traka iz arhive Ozrena Depola koje je za vinil restaurirao Frank Merritt iz londonskog studija The Carvery. Dizajn potpisuje Dejan Dragosavac Ruta, a izdanje prati knjižica sa brojnim fotografijama i uvodnim tekstom filmologa Željka Luketića. Album distribuiraju Clone NL (Holandija), Light In The Attic (SAD) i The Orchard (SAD). Direktno od izdavača dostupan je na stranici foxandhisfriends.bigcartel.com, gde se može nabaviti i posebno izdanje na 180-gramskom zelenom vinilu, otisnuto u limitiranoj tiraži od 100 primeraka.
