Lebanon Hanover: Tuga kao oblik pobune

May teardrops be our revolution / In confusion, we will connect!

autor Božica Luković
lebanon hanover

Oduvek je bilo teško, a danas se čini još težim, pronaći (javni) prostor za “teška osećanja” – tugu, melanholiju, strahove, izopačenosti, bes, prkos, zavist, požudu, prezir i samoprezir. Istraživanje ovih osećanja van kancelarije psihoterapeuta danas oštro krši društvene norme prijatnog razgovora, ponašanja ili izgleda. A Lebanon Hanover je bend koji je svoju muziku posvetio upravo tom cilju – beskompromisnom kršenju normi.

Svaki bend, muzičar ili muzičarka koje zavolim, bez obzira na to kom žanru pripadaju i u kom vremenu žive, dele istu stvar: beskrajno i strastveno “loženje” prema muzici koju stvaraju. Snimaju iz čiste potrebe da svoj unutrašnji svet nekom magijom prenesu u jedinstven muzički izraz, a takvo izgaranje se uvek nepogrešivo prepoznaje.

Možda je to loženje prema muzici koja spašava živote prva i najvažnija stvar koju treba da znate o bendu Lebanon Hanover, koji 21. marta 2026. nastupa u Beogradu, na Zappa Barci, u organizaciji Connected Agency.

Lebanon Hanover
Foto: Max Heckmann

Čak i ako niste ljubitelj goth i srodnih žanrova, njihova priča bliska je svakome ko se ikad osetio neprilagođenim, previše čudnim, pomalo izopštenim i zabrinutim za pravac kojim čovečanstvo ide. 

Upoznajte ih!

Lebanon Hanover: Sadness is rebelion

Larissa Iceglass i William Maybelline, dvojac koji čini bend, upoznao se preko sajta Last.fm, koji mi je bio neizmerno važan u srednjoškolskim danima. Bila je to platforma za otkrivanje, građenje i deljenje muzičkog ukusa, a baš tako su Larisa i William otkrili svoju zajedničku ljubav prema muzici osamdesetih, eri kada je goth žanr, u širem smislu, doživeo svoj procvat.

Bilo da je u pitanju mali grad u Engleskoj ili Srbiji, priča izopštenika je slična. Kada su se upoznali uživo, spojila ih je mizantropija koju je osetio svako čija okolina nije razumela zašto se oblači drugačije ili ima neka nesvakidašnja interesovanja. Zbog prekih pogleda i uvreda na ulici, dane su uglavnom provodili unutra, sakriveni od sveta i uronjeni u muziku, koju su ubrzo počeli da stvaraju.

Artist Photo 3 Credit Marilena Vlachopoulou
Foto: Marilena Vlachopoulou

„Trenutak stvaranja pesme. Apsolutno živim za onaj trenutak kada uzmeš mikrofon, povežeš se sa svojim nesvesnim, žrtvuješ se svojim unutrašnjim melodijama i uložiš celo svoje srce u jednu numeru. Muzika je za mene najiskreniji oblik umetnosti, i zato je Lebanon Hanover samo srce naših života. To nije samo sporedni projekat ili nešto usputno – to je naše zvanje za koje bismo mogli bismo da umremo. Radimo to isključivo zbog sebe. Zabavljati druge nije bilo najvažnije na početku, ali moram reći da biti licem u lice sa publikom i ispuniti tišinu prostorije sopstvenim rečima i zvukovima jeste vrlo dirljivo i uvek uzbudljivo iskustvo“, opisuje Larissa.

Bend je osnovan 2010. godine, a već do 2013. godine imali su tri albuma koja najbolje definišu njihovu esenciju i zvuk. Triologija The World is Getting Colder, Why Not Just Be Solo i Tomb for Two sadrži njihove najveće „hitove“, definiše teme kojima se često bave, kao i minimalan zvuk, koji se najčešće opisuje etiketama post-punk, synth, darkwave.

Svaka pesma je nesputana u svojoj emocionalnoj iskrenosti, a takođe vešto spaja sve ono što Larisa i William inače vole da čitaju, gledaju i slušaju.

Utisak je uvek isti: Lebanon Hanover naprosto zvuči kao da dolazi iz nekog drugog vremena, ili iznad vremena – iz minulih era o kojima maštamo, uprkos tome što ih nismo živeli.

Jasno je da su teme njihovih albuma često mračne, međutim, Lebanon Hanover su istinski romantici, u pravom smislu te reči – bend koji je od početka prezreo moderan svet.

Oni svojoj publici poručuju da se „reši“ digitalnog života.

„Vremena su teška za romantike u ovom veku. Svet želi da preživljavamo sami, da sve radimo sami i da se prema ljudima odnosimo kao da nam nisu potrebni. To nam je strašno tužno, jer imamo ogromnu čežnju za vezama i pravim prijateljstvima. Mislim da su ljudi generalno postali previše lenji da bi uopšte razmišljali o rastakanju koje se trenutno dešava. Internet i pametni telefoni učinili su nas još više lenjim, a prave strasti života – umetnost, priroda, književnost i ljubav – skoro da više ne postoje. Prava ljubav je nešto za šta se zaista nadamo da će opstati, ali ona može preživeti samo ako ljudi postanu individualniji i samostalniji. Pojedinci su ti koji čine društvo i verujem da baš svako može da napravi promenu“, rekla je Larisa u ranijem intervjuu.

Artist Photo 1 credit Max Heckmann
Foto: Max Heckmann

U tom duhu, tuga i izolacija zbog sveta koji od svake osobe stvara ostrvo jeste vrsta pobune – otpor prema bilo kakvim konvencijima o tome kako se treba osećati, kako treba izgledati, kako treba živeti.

Taj otpor nekada zalazi u čist snobizam i prezir prema onima „skučenog“ uma, međutim, treba pozdraviti i hrabrost da se bez ikakvog „ulepšavanja“ iskažu uverenja, čak i kada ona odlaze ka (blagim) ekstremima.

Nakon triologije, 2015. usledio je album Besides The Abyss, „jungovska metaforu za neizvesnu budućnost“, dve godine nakon što su Larissa i William prestali da budu par u privatnom životu. Ipak, njihov muzički odnos je preživeo – pa su 2018. izdali Let Them Be Alien. Oba albuma karakteriše sve hrabrije eksperimentisanje sa žanrovima.

Artist Photo 4 Credit Marilena Vlachopoulou
Foto: Marilena Vlachopoulou

U godini pandemije, Lebanon Hanover izdaje šesti album, Sci-Fi Sky – epsko putovanje kroz deset numera koje lutaju industrijskim pejzažima.

Predstavlja najkoherentniju umetničku izjavu Lebanon Hanover do danas, kako sami naglašavaju – jer je kulminacija decenije muzičke kreativnosti koja zrači iz umova Iceglass i Maybelline, dok u celini deluje kao „vanzemaljski svetionik nade u vremenu potpunog mraka“.

Bend se u septembru 2025. godine vratio sa još jednim izdanjem – Asylum Lullabies je izuzetno težak album koji govori o suočavanju sa problemima mentalnog zdravlja, prekidu veze, tekućim ratovima i trenutnim užasima u svetu, što na kraju ostavlja slušaoca preplavljenog strahom, teskobom i stalnim osećajem pritiska. Sve se raspada istovremeno – baš kao što smo navikli.

U međuvremenu, bend je dobio i svoj dokumentarac, koji je snimila fotografkinja Isolde Woudstra. A Beautiful Place prati njihovu turneju, nastupe u Bristolu, Londonu, Parizu i Berlinu, kroz mišljenja fanova i Larissu i Williama u novom svetlu.

Lebanon Hanover je iznad svega bend koji zauzima stav, a slušajući njihovu muziku, setim se reči kojima je pisac Mišel Uelbek opisao još jednog miljenika gotičara, H.P. Lavkrafta. Baš kao velikan horor žanra, u svojim muzičkim ruminacijama, ovaj dvojac ide „protiv sveta, protiv života”.

Lebanon Hanover nastupa 21. marta 2026. na Zappa Barci. Ulaznice se mogu kupiti online na sledećim adresama: XTIX (RSD/EUR): https://cutt.ly/jrAVKiKQ; Tickets.rs (RSD): https://tickets.rs/event/lebanon_hanover_21137

Ulaznice se mogu kupiti i offline, sa jedinstvenim i nezaboravnim dizajnom i po povoljnijoj ceni, na sledećim mestima: Zappa Bar (Beograd, Dorćol, Kralja Petra 41); Fomin Bar (Beograd, Vračar, Sinđelićeva 3a); Crni Ovan Bar (Novi Sad, Ilije Ognjanovića 2).

Fotografije: Promo