Triput ura za Gen Z!
Znam da ću sada zazvučati prepotentno ali i dalje sa jednakom verom mogu da ponovim nešto što sam napisala pre više od godinu dana: “Ako ste zabrinuti za ekonomsku budućnost čovečanstva zato što “mladi danas ne znaju vrednost novca”, ništa im nije skupo i ne umeju da se cenjkaju, pa… Imam vesti za vas: brinete džabe. Ne samo da su vrlo samosvesni po tom pitanju, već su i glavna sila koja gura online trgovinu (nošenom) garderobom. (…) Mnogi pripadnici generacije Z (rođenih kasnih devedesetih i ranih dvehiljaditih) po celom svetu drmaju modnu industriju iskopavanjem vintage garderobe svojih roditelja, preturanjem po second hand prodavnicama i buvljacima, čekanjem u redu pred novi „drop“ street brendova, a sve u cilju izgrađivanja online mini-biznisa.”
Tada jesam napisala da se ovo odnosi na ceo svet ali mi zapravo nikada po snalažljivosti i motivaciji nismo zaostajali za tim istim svetom, a iako kod nas platfrome kao što je Depop, doduše, ne igraju bogznakakvu ulogu ni u čijem životu ali zato je tu Instagram koji sasvim solidno služi svrsi.
Još jedna od čari vintage odeće i radnji (osim toga što je etički „superiorna“) jeste upravo u tome što nikad ne znate na šta ćete naići. U izgledu su i retki dizajnerski dropovi ali i kvalitetna posebna odeća koja nema poznat potpis ali ima mnogo više: karakter. Nekim pre-loved komadima potrebno je i malo nege da bi se vratili u pun sjaj i sve devojke sa kojima sam razgovarala se bave sitnim popravkama (a Marina iz Retrovizora zajedno sa odećom koja je čista, namirisana i spremna za nošenje pakuje i čokoladice), dok neke od njih već rade ili planiraju da počnu sa doradom i preradom stvari.
U ironičnom svetu u kome su ljudi postali toliko opsednuti idejom da su posebni, a u praksi se trude da budu deo mase, ovaj novi talas je upravo ono što nam treba.