Istina je da deluje kao da je bilo juče ali prošle su gotovo četiri godine od kada su se klinci iz “Stranger Things” pojavili na našim ekranima i kada je započela saga ovog Netflixovog blokbastera. Svi smo opčinjeno pratili kako se odvija priča o četiri dečaka i njihovim ortacima koji su se pred našim očima tokom godina pretvorili u prave tinejdžere. Kako su oni stasavali, tako je poslednjih godina stasavao i čitav žanr i odjednom su se, ponajviše Netflix ali i ostale platforme, ispunile tinejdž sadržajem. “13 reasons why”, “Sex Education”, “Riverdale”, “Chilling Avdentures of Sabrina”, “Euforija”, “Dark” su samo neki od naslova koji ne samo što su se pojavili nego su i privukli ozbiljno mnogo pažnje i lansirali svoju glumačku postavu u zvezde. Ove serije primetno su prisutne i izuzetno značajne u kreiranju serijskoj pejzaža i već neko vreme se nameće pitanje zašto? Kako to da su mladalačke i teen serije postale toliko popularne i glavni projekti današnjice, a kako se čini i materijal za budućnost?
Za bilo kakvo objašnjenje moralo bi se svakako reći da tinejdžerske serije nisu počele tek danas, jer je činjenica da se svi recimo sećamo serije “Beverly Hills 90210” koja je bila jedan od prvih primera serije ovog žanra u kojima su životi tinejdžera, njihovi problemi, odnosi i svakodnevice bili u centru pažnje. Ipak, uprkos prilično impresivnoj bazi fanova, i činjenici da i dan danas ovu seriju koristimo za neka poređenja i uprkos činjenici da je neizostavni deo popularne kulture, ove serije su tokom devedesetih i dvehiljaditih bile osuđene da ostanu samo žanr sa veoma jasnom target grupom koja nije interesovala ostale van nje. S druge strane, teen serije danas su prerasle tu kutiju i postale se jedinstveni pop kulturni fenomen. Neke su istina blago besmislene (teška srca to priznajemo ali da, tu spada “Elite”) i de facto spadaju u guilty pleasure kategoriju ali druge su postala legendarna ostvarenja koja su, usuđujemo se da kažemo, promenila tok televizijske kulture i svi su spremni da ih gledaju, neovisno od godina. Od bumera preko milenijalsa do generacije Z kojoj se možda inicijalno i obraćaju.
I naravno da aposlutno nikako ne smemo da isključimo marketing iz igre. Streaming platforme moraju da misle o budućnosti i onima koji će najduže biti njihovi gledaoci pa da konstantno rade na tome da privuku nove generacije gledalaca. E sad, da li su se prvo pojavile serije pa su kompanije otkrile da je to unosna ideja koju će razvijati jer im je to target grupa pa u nju treba investirati, ili su možda i sami simulirali potražnju i veštački napravili početni hajp? Sve je moguće, ali na kraju dana, da li je uopšte bitno, kad je content ovako genijalan i važan.