Marketing je svuda oko nas, a i ako su se njegovi pojavni oblici tokom godina menjali, cilj je ostao isti – dopreti do kupaca i navesti ih na produkt brenda. Ali taj put nikada nije išao jednolinijski, ljude je uvek bilo potrebno kupiti nečim većim od samog proizvoda. Evo kako su to radili veliki.
Apple: 1984
Apple je sa razlogom Apple. Od samog početka su znali kako da igraju advertising igricu, a u prilog tome govori „1984“ koju je za Apple režirao Ridley Scott, poznat po distopijskom potpisu. Kompanija je 1984. godine razvijala Macintosh personalni računar, jedan od prvih te vrste, a o reklami koja je pratila proizvod se priča i danas.
Volkswagen: Think Small
Pedesete i šezdesete bile su vreme kada automobili nisu bili samo prevozno sredstvo, već i statusni simbol. Marketinška agencija, Doyle Dane Bernbach, i Volkswagen odlučili su da Think Small reklamom suptilno progovore o prednostima posedovanja manjeg vozila u pokušaju da odvuku potrošače od kupovine luksuznih automobila. Uspeli su i mnogo više od toga, budući da je ova kampanja napravila pravu kreativnu revoluciju.
Coca Cola: „I’d Like to Buy the World a Coke“
TV reklama „Hilltop“ iz 1971. koju je režirao Haskell Wexler predstavljala je mlade ljude iz celog sveta kako pevaju na vrhu brda na obodu Rima i bila je toliko popularna da je pesma (bez referenci Coca-Cole) postala hit sama po sebi, a u verziji „I’d Like to Buy the World a Coke“ je pomogla brendu da povrati svoj status eminentnog bezalkoholnog pića u Severnoj Americi. Reklama je iznova proglašavana za jednu od najboljih svih vremena, a 30 godina kasnije, Bill Backer, nekadašnji direktor advertisinga, neumorno je isticao da Coca-Cola nije piće, već konekcija svih ljudi na ovom svetu.
Honda: Cog
„Zar nije lepo kada stvari funkcionišu?“ je završni red u Hondinoj kultnoj reklami iz 2003. a dvominutno poniranje u unutrašnje funkcionisanje njenog modela Accord privlači pažnju i onih koji ne znaju i ne zanima ih ništa o automobilima.
Guinness: Surfer
Surfer je najpoznatija britanska reklama svih vremena. Radnja je usredsređena na surfera koji stpljivo čeka savršeni talas – simbolično čekanje na trodelno sipanje savršenog Guinnessa (u Irskoj će konobar prosuti celo pivo ukoliko ga nije sipao savršeno) – zapečaćeno porukom: Good things come to those…
Ikea: Lamp
Ikeina reklama „Lampa“ iz 2002. je školski primer klasika. Pojačavajući melodramu stare lampe koju je vlasnica bacila na ulicu, do kraja ovog mini filma, zaista će vam biti žao te proklete lampe – sve dok se švedski glumac Jonas Fornander ne pojavi na ekranu i opomene vas da vas je tako lako izmanipulisati. Masterpiece.
Nike: Find Your Greatness
U moru svih veličanstvenih Nike reklama, Find Your Greatness se izdvaja u svojoj prelepoj jednostavnosti i uskađenosti sa osnovnom krilaticom brenda: Svi ste sporisti. Iako deluje jednostavno, zalazi duboko u ljudsku psihu kampanjom koja slavi ideju pokušaja ne samo vrhunskih sportista, već i običnih ljudi sa vizijom koju želi da prenese a to je da je onaj koji je pokušao već pobedio.