The OG. The beauty mastermind. Business gal.
Huda Kattan je sve ovo. Vlasnica jednog od prvih uspešnih blogerskih beauty brendova. Bez pametovanja i floskula, Huda nam je otkrila sve najvažnije korake koji su joj pomogli u stvaranju megauspešnog brenda koji je postao poznatiji i od nje same.
Ne verujemo da postoji osoba koja voli kozmetiku, a koja nije čula za Huda Beauty, a jedan od najpopularnijih i najpraćenijih beauty brendova i na Instagramu i na TikToku nastao je pre samo 9 godina. Vodeći svoje carstvo iz Dubaija, osvojila je nesesere u celom svetu, a počela je sa veštačkim trepavicama. No, pravi početak Hudinog osvajanja beauty industrije,krenuo je sa njenim YouTube kanalom, iako će ona će sama reći da je sve počelo tako što je dobila otkaz.
PRETVORI PAD U USPON
Huda je počela da radi kao magistar ekonomije. Neko vreme je čak i radila u struci. Iako poprilično nezadovoljna svojim poslom, istrajavala je, često na posao dolazila prva, a ostajala poslednja, gomilala prekovremene sate ali svejedno je, kad je došla recesija 2008, dobila otkaz. Za ovaj period, Huda danas kaže kako joj je bio idealan da se posveti nečemu što je zapravo zanima. Upisala je kurs za šminkere, vrlo brzo počela da radi sa poznatim klijentima poput Eve Longorie te se zaposlila kao Revlon šminkerka u Dubaiju. Na nagovor sestre, 2010. je pokrenula blog Huda Beauty posvećen tehnikama šminkanja, a kako bi lakše demonstrirala svoje bogato znanje, otvorila je i YouTube kanal. Kako se kaže, sve ostalo je je istorija.
PRONAĐI SVOJU STRAST
Raditi se mora, ali sve je lakše ako je rad smislen i ispunjen strašću. Posle ekonomskog kraha 2008. i gubitka posla, Huda je samoj sebi obećala kako nikad više neće raditi posao koji je ne ispunjava. Otkaz je za nju zapravo bio neka vrsta oslobođenja ali i buđenje koje joj je pomoglo da razbistri prioritete u životu. Zato se posvetila onome što ju je oduvek privlačilo i radovalo, pa je u Los Angelesu upisala gorepomenutu školu za šminkere.
OKRUŽI SE LJUDIMA KOJI TE PODRŽAVAJU
Niko ne može da uspe sam, a imati potporu porodice bio je temelj Hudinog uspjeha. Itekako je bitno verovati u sebe ali da joj starija sestra Alya nije pozajila prvih 6000 dolara investicije za pokretanje kompanije, priča o uspehu trajala bi mnogo duže i bila daleko teža. Ovu bliskost Huda je prenela i na svoj tim i često sama ističe i veliča svoj ceo tim koji stoji iza njenog uspeha. Huda je iz prve ruke iskusila važnost zajednice kroz ostvarivanja komunikacije sa svojom publikom zbog koje je njena kompanija beležila eksponencijalni rast i probijala rekorde prodaje. Kad je započela sa prvom turom veštačkih trepavica – svojim prvim proizvodom – Sephora je naručila 7000 komada kao količinu koja je trebalo da traje celu godinu. Zahvaljujući vernoj bazi obožavalaca, ovih 7000 komada prodalo se u prvih nedelju dana. Tako je u prvoj godini Huda ostvarila prodaju od preko milion dolara, a već sledeće godine preko 10 miliona.
VERUJ U SEBE, ALI OSTANI SKROMNA
Huda je jednom prilikom izjavila kako je postojao period kad su joj uspeh i slava udarili u glavu do te mere da je to pretilo da joj ugrozi poslovanje. Srećom, brzo se dozvala pameti i naučila se kako treba biti lider. Da je nastavila da drži glavu u (pogrešnim) oblacima, ne prihvatajući savete svog tima i porodice, sve je lako moglo da krene nizbrdo. Naučila je da balansira kreativnu ludost i lidersku skromnost, te kada svom timu treba da kaže „ne“, jer to situacija zahteva, a kada treba da sasluša predloge iako se na prvu ne slaže. Sigurno jedna od najtežih i najvrednijih lekcija. Pogotovo za one koji žele biti lideri.
REVIDIRAJ POSLOVANJE
Svaki stadijum razvoja poslovanja zahteva drugačije parametre. Huda, na primer, navodi kako su joj u početku bili potrebni distributeri, a kasnije ih se rešila kada je mogla samostalno da upravlja logističkim poslovima. Period eksponencijalnog rasta zahtevao je mnoštvo lansiranja, ali vreme pandemije je dovelo do revidiranja i prekidanja proizvodnje svih proizvoda koji nisu bili profitabilni. Konstantno revidiranje poslovanja pomoglo joj je da osigura rast i uspeh svoje kompanije, a zahvaljujući fleksibilnosti i pravovremenom reagovanju na društvene okolnosti, verujemo da će Huda uspeti u svom naumu da stvori najveću beauty kompaniju na svetu.
I dok čekamo šta će Hudin tim sledeće napraviti, sigurni smo da je čeka svetla budućnost i da će uspeti u svom planu da postane Estée Lauder našeg vremena. Carstvo Kattan već broji uspešan makeup, skincare i brend parfema. Uprkos svim preprekama, stresovima i krizama, Huda i dalje istrajava u svojoj megalomanskoj nameri. I onda nek nam neko prigovori kako su društvene mreže gubitak vremena.