Sezona dobrih filmova se zahuhtava. Neke smo pogledali, za neke smo kupili karte da odgledamo na tekućim filmskim festivalima, a neki nam stvaraju zazubice svežim tizerima. Karte su na stolu, Oskar se približava, a velike fimlske produkcije predstavljaju svoje favorite. Jedan od njih zasigurno je film Tár, reditelja Todda Fielda sa Cate Blanchett u glavnoj ulozi, za koji je bio dovoljan trejler da se zaljubimo na prvi pogled. Ovo je prvi Toddov film posle petnaest godina pauze, tj posle drame Little Children sa Kate Winslet i Patrickom Wilsonom u glavnoj ulozi.
Film se najavljuje kao priča o nejednakim pozicijama moći, cancel kulturi i kultu ličnosti. Tár prati priču o Lidiji Tar, (fiktivnoj) dirigentkinji koja se smatra najboljom svih vremena. Prvu ženu koja je predvodila veliki nemački orkestar gledamo u trenucima gde je deli svega par dana od snimanja simfonije. Film prikazuje njen odnos s usvojenom ćerkom Petrom, u nečemu što se čini kao alegorija o uspehu, ali i prolasku vremena. Kroz oštre kadrove koji se pomeraju strastveno nabijeni jakom emocijom poput pokreta dirigentskog štapa, gledamo protagonistkinju u različitim situacijama i psihološkim izazovima. Tokom dvominutnog trejlera čujemo i rečenicu „and whom the Gods would destroy, they first make mad with power“, a u poslednjem kadru je vidimo kako moćno predvodi orkestar.
Ovaj mali isečak potpuno je očarao i moddni svet jer odiše svedenim, ujednačenim stilom koji celom ostvarenju daju utisak elegancije i prefinjenosti. Zaglađenost, jednostavni krojevi, luksuzna dugmad, džemperi od kašmira i odela savršenih proporcija samo su neki od motiva koji su nam izmamili uzdah. Catina Lidija Tar je možda maestro Berlinske filharmonije, ali kada je u pitanju njen ormar, ovde glavnu reč preuzima fenomenalna kostimografkinja Bina Daigeler.
„Nikada očekivala da će odeća toliko biti važna u ovom filmu. Sada, toliko ljudi priča o njoj, izgleda im se stvarno dopada. I dalje gledate prvenstveno u lica glumaca, ali nekako, postoji nešto što se ljudima sviđa u Lidijinom stilu i drago mi je zbog toga“, rekla je ona. Ona je takođe istakla kako je lik Lidije veoma poseban i tu je da zaintrigira sve i pokrene mnoga pitanja o ličnosti i igrama moći za koje je Bina želela da se odraze i na kostimu.
Svoju premijeru film je imao na Venecijanskom festivalu u septembru, a zvanične premijere počele su od novembra. Još uvek čekamo informaciju o premijeri kod nas i radujemo joj se!