U septembru prošle godine predstavljena je nova generacija čuvenog gradskog modela, ali samo u ekološkoj EV verziji. Mnogi su se opravdano pitali hoće li motori s unutrašnjim sagorevanjem uopšte biti u ponudi. Srećom (i dalje) jesu, makar oni benzinski. Na BURO. radaru se našla trenutno najsnažnija, Cooper S verzija!
Šta nam donosi novi Cooper S?
Jin & Jang na četiri točka
Nastao u racionalnom posleratnom periodu, kada su glamur i raskoš gubili bitku, MINI je prilikom projektovanja morao da ispuni mnogo kontradiktornih uslova. Gradski zvrk je pre svega morao da ponudi mnogo prostora u unutrašnjosti s minimalnim dimenzijama karoserije. Na spisku su bila i sedišta za četiri putnika, direktno upravljanje, liderska ekonomičnost i povoljna cena! Inženjeri su svoj posao ispunili za maksimalnu ocenu, ali je final touch ipak dao tim dizajnera koji je oblikovao vanvremensko odelo, čiji će kroj biti aktuelan decenijama, sve do smene generacija iz 2001. godine kada je MINI prešao u ruke bavarskog BMW-a.
Originalni MINI je na TV ekranu (između ostalih) proslavio Mister Bean, a na šarm gradskog kartinga nisu bili imuni ni Enzo Ferrari i članovi liverpulskog benda The Beatles
Iako je elektrifikacija glasno zakucala i na vrata brenda MINI čini se da voljeni gradski automobil i dalje spreman da udovolji tradicionalnoj publici. Dizel agregati i zvanično nisu više u ponudi, ali portfolio i dalje omogućava dopunjavanje na benzinskim pumpama, a ne na utičnicama. Blagodarimo.
Zahvaljujući picollo dimenzijama, originalni MINI je bio jednostavno savršen za mala parking mesta, ali i male porodične budžete. Danas je situacija u potpunosti drugačija.
Ako na trenutak po strani ostavimo standardne modele, najviše pogleda u saobraćaju su šezdesetih privlačile one temperamentne verzije. Njima su na ruku išla i obnovljena takmičenja u Velikoj Britaniji, na kojima je svaka konjska snaga bila dobrodošla. U standardnom saobraćaju MINI je dominirao u disciplini “od semafora do semafora”. Ništa manje spretan nije bio ni u krivinama, pa su ga ubrzo prihvatili vozači kojima je desna noga na gasu nešto teža.
Decenijama kasnije, ekologija je na našu žalost ispred performansi, pa standardni model C sada ima tri cilindra. Dinamičniji vozači u potrazi za srećom moraju da doplate za klip više i verziju S, koja debituje u neobičnoj Ocean Wave zelenoj boji.
Cooper S izgleda poznato, ali je zapravo potpuno redizajniran
Vizuelno je Cooper S gotovo identičan novom MINI Cooper Electricu. Iako je pojava definitivno manje dinamična, i dalje je primetna želja da se Cooper S nametne zahtevnijim vozačima. Na prednjem delu je vidljiv originalni svetlosni LED potpis, koji prati i oktagonalna maska. Ona je ugostila najmanji radarski senzor BMW grupacije koji unapređuje sigurnost putnika i asistira sve razmaženijim vozačima. Elegantnu siluetu i optiku je srećom moguće dodarno unaprediti felnama od 18 inča koje su izrađene od 70% recikliranog aluminijuma. To je opcija koju toplo preporučujemo. S oznaka je zadržana i naglašena je po tradiciji crvenom bojom.
Hello MINI! Buldog Spike je na usluzi
Unutrašnjost premijum modela je takođe jasno bazirana na električnom blizancu, a okrugli touchscreen OLED ekran prečnika 24 cm dominira pojednostavljenim kokpitom. Fizičkih komandi ima veoma, veoma malo pa je putnicima na raspolaganju sistem glasovnog asistenta. MINI je i na tom polju maštovit, pa glavnu ulogu igra animirani engleski buldog, simbol kompanije, po imenu Spike. U skladu s ekološkim trendovima MINI se odrekao prirodne kože, pa su svoju primenu našli brojni reciklirani materijali. Od nas, dislike.
Prikrivene performanse: Cooper S ima na raspolaganju 204 KS
Uprkos nešto suzrdžanijem dizajnu, novi Mini Cooper S nastupa sa 2.0 četvorocilindričnim motorom, koji ima turbo asistenciju, 204 „konja“ i 300 Nm obrtnog momenta. U prevodu, Cooper S je i dalje brz, pa pomenuti motor karoseriju i nasmejanog vozača od nule do „stotke“ pomera za 6,6 sekundi. Automatski menjač je deo standardnog paketa, što je u gradskim gužvama pravi dar sa neba.
Osim pravolinijskih performansi pred konstruktorima je bio dobro poznati zadatak – vozački karakter morao je biti sačuvan. Na osnovu prvih informacija inženjeri su zaslužili trinaestu platu, jer osećaj vožnje po uzoru na karting nije izneveren.
Kupci imaju izbor od četiri fancy linije opreme: Essential, Classic, Favoured a tu je i sportski John Cooper Works paket. Na raspolaganju su i četiri kontrastne nijanse namenjene krovu, što će uvećati faktor instagramičnosti.
Za kraj, imamo još dobrih vesti – MINI Cooper S će se proizvoditi kod kuće, u Oksfordu, za razliku od električnih verzija koja će put kupaca kretati iz udaljene Kine.
Iako praktičnost prtljažnog prostora nikada nije bila najjača karta, za travel light putnike novi MINI omogućava romantični weekend getaway, jer se preklapanjem zadnjeg sedišta u odnosu 60:40, “gepek” proširuje s osnovnih 210 litara na maksimalnih 725 litara.
Foto: Promo, Pinterest