DS SM Tribute – šta me gledate, lepota nije prelazna…

autor Uroš Popović
1 9 1

Nakon što je Renault predstavio atraktivni R17 restomod svoje viđenje budućnosti na četiri točka pružio je i DS, premijum brend moćne Stellantis grupacije. Poput originala koji je žario i palio u periodu od 1970. do 1975. novi DS SM Tribute prezentuje provokativan dizajn koji su neki novi klinci doveli do savršenstva. Ostaje pitanje da li ćemo imati priliku i da ga vozimo?

Tvrdnju da iz Francuske dolaze isključivo kvalitetna vina i sirevi inženjeri kuće Citroën mnogo su puta demantovali u praksi. Zlatni period za voljeni Chevron su arguably bile vesele sedamdesete, godine kada dizajnerska kreativnost jednostavno nije poznavala granice

Najbolji primer je sasvim sigurno Citroën SM, automobil kojem nisu odoleli Johan Cruyff i muzičari benda The Rolling Stones. U tadašnjoj Jugoslaviji na šarm sexy karoserije nije ostala imuna ni jedna Olja Ivanjicki, pa je SM bio i ostao favorit urbane ekipe koja nije želela da prati automobilske snove gastarbeitera a ni konfekcijsku lepotu, već nešto drugačije. Citroën SM je to definitivno bio, jer je neprolaznu siluetu skicirao ingeniozni Robert Opron, dok je mehanička rešenja francuski brend pozajmio od tadašnjeg partnera, kompanije Maserati! Mon Dieu…

DS SM Tribute

Kao epilog SM su neretko zvali Concordom na točkovima, jer su performanse bile izuzetne. Iako su na tržištu postojali snažniji modeli SM je imao aerodinamiku žileta pa je bez većih problema krstario brzinama koje prelaze 220 km/h! Uprkos tome, Citroën SM je istovremeno bio primer udobnosti i nenadmašnog komfora koji je potpisivalo hidropneumatsko oslanjanje nasleđeno od čuvene „Ajkule“. Kao završni začin tu je bila i first-class unutrašnjost opremljena najfinijom kožom i futurističkim detaljima u 007 stilu. Jedinstveni spoj udobnosti, performansi i lepote učinio je SM pravom automobilskom legendom. Zbog svega toga SM je i danas kultni model, tražen među bogatim kolekcionarima širom sveta.

DS SM Tribute – dizajn koji pokreće emocije

Kako bi podsetio na slavne dane i obeležio desetu godišnjicu osamostaljenja od matične kompanije Citroën, DS je predstavio studiju SM Tribute koja ima ulogu da pokaže koliko može ovaj sve ambiciozniji brend. Sudeći prema najnovijem konceptu – zaista mnogo!

Na prvi pogled je jasno da DS SM Tribute koketira s izvornim stilom, pa su dizajneri zadržali dramatičnu, klinastu pojavu s dugom haubom i kratkim zadnjim delom karoserije. Iako tako ne deluje na zvaničnim fotografijama ukupna dužina avangardnog kupea iznosi čak 4,94 metara. Širina je 1,98 metara što obećava samouverenu pojavu. Dizajn predstavlja evidentan omaž originalu a u prvom planu je providni poklopac prodornih svetala. Pogled iz profila privlačiće zadnji točkovi koji su delimično prekriveni panelima karoserije, kao kod originala. Kako bi naglasio otmenost koncepta DS je za boju karoserije odabrao zlatnu Gold Leaf nijansu koja je bila i u ponudi originalnog izdanja što je popriličan kuriozitet u svetu automobila. Razlike ipak postoje, pa je tako novi DS SM Tribute postavljen na kitnjaste i gorostasne felne od čak 22 inča, što je drastično veći stance u poređenju s originalnim točkovima koji su imali skromniju dijagonalu od 15 inča.

U BDSM maniru unutrašnjost koncepta DS SM Tribute reprodukuje originalni stil sedamdesetih, što se prvenstveno odnosi na retro sedišta s horizontalnim jastučićima. Dizajneri nisu eksperimentisali pa koža u boji slonovače i Alcantara daju kabini dozu vintage šarma. Kao kontrast, upravljač ima neobičan, futuristički oblik. Prema očekivanjima, DS nije propustio priliku da enterijer opremi najsavremenijim digitalnim ekranima i gedžetima koji jasno poručuju da je DS SM Tribute ipak dete 21. veka. 

DS SM TRIBUTE 0654W.Bonbon

U saopštenju za medije DS ne navodi informacije o pogonskom sistemu, jer je za sada SM Tribute samo dizajnerski koncept kreiran za izložbu Chantilli Arts et Elegance

Ipak, nakon pozitivnih reakcija verujemo da će brend DS da porazmisli i o serijskoj proizvodnji, pa bi u tom slučaju pogon svakako bio električni. Takvi su makar danas trendovi u automobilskoj industriji. Podsećanja radi, originalni SM kompanije Citroën imao je ispod dugačke haube rasni i glasni 2.7 V6 motor koji je izrađivao italijanski Maserati. U idealnom svetu istorija bi se ponovila…

Foto: Promo DS SM Tribute