Kao stvar apsolutnog prestiža, zavodljivi Riva gliseri obeležili su zlatne godine nautike i dekadentnog džet-seta. Ukoliko biste davnih dana u Monte Karlo ili na jezero Komo uplovili u jednom od ovih elegantnih glisera sigurno ne biste prosli neprimećeni. Ista situacija bila bi čak i danas, jer su Riva gliseri poput najkvalitetnijeg vina.
To je nasleđe koje obavezuje, pa je i savremeni period renomiranog brodogradilišta obeležio niz prestižnih premijera. Najnovije nosi ime Riva 82` Diva.
Upozoravamo vas, u pitanju je jahta osvajačke lepote.
Riva gliseri, izbor bogatih i slavnih
Priča kompanije Riva je započela davne 1842. na jezeru Izeo (Iseo), diskretno ušuškanom u podnožju Alpa, u neposrednoj blizini Bergama. Tu je u idiličnoj prirodi tradicionalno inspirativne Italije stolar Pjetro Riva (Pietro Riva) počeo je da restaurira olujom oštećenje modele. Ambicije su ga vukle da vremenom počne i da samostalno izrađuje nove čamce.
Vremenom, posao je preuzeo Pjetrov sin Ernesto čiji se naslednih Serafino oprobao u proizvodnji performantnih glisera. Redom su nastajali modeli od mahagonija, brzinci neprolazne lepote: Aquarama, Tritone, Corsaro, Florida, Ariston…Ako ste ljubitelji vintidž glisera, nadamo se da imate duboki džep jer originalni modeli danas na aukcijama dostižu cene koje bez većih problema dodiruju milion evra!
Sun, sea, joie de vivre
Pedesete su pripale Karlu Rivi, kreativcu čiji su talenat i strast pretvorili marku u jednu od najsjajnijih zvezda na nautičkom nebu. Kompaktni Riva gliseri zaveli su preko noći slavne i stekli status ikone dizajna. Istorijske 1962. je usledilo ono najbolje: rođena je legendarna Riva Aquarama. Bio je to šlag na torti italijanskog dolce vita principa!
Karlo Riva je zapravo prepoznao jedinstveni momenat na tržištu, u kojem su bogati i slavni krenuli da upoznaju luksuzna prevozna sredstva – od aviona, sportskih automoila i brodova. Tako je rođen džet-set.
Od prvih dana, svaka kreacija radionice Riva je bila, bez preterivanja, poput umetničkog dela. Bilo da miruje u mondenskoj luci ili seče talase Riva je nudila, i nudi, neponovljivi sklad tikovine, kože, mahagonija i nezabilaznih tirkiznih detalja. Čak i kada su savremeniji (čitajte jeftiniji) materijali postali sve popularniji i zastupljeniji Riva je tvrdoglavo nastavila proizvodnju od drveta, sve do 1996. godine, kada je izgrađena posednja serija Aquarama Special glisera pod rednim brojem 784.
Savremena renesansa za Rivu započela je kada je poznata kompanija ušla u Ferretti Grupu, najmoćniju italijansku nautičku korporaciju. Proizvodnja brodova je udvostručena, dužina Riva jahti prešla je granicu od 100 stopa a na cene su dodate nule.
Riva 82` Diva: Masterpiece nautičkog dizajna
U skladu s vremenom, Rivine kreacije su danas raskošne jahte koje su u dobroj meri zadržale izvorni šarm slavnih modela.
Isto važi i za model 82` Diva, jahtu dužine 25,3 metra koja nudi i prostor za mlazni tender do četiri metra dužine.
Po definiciji, Riva 82′ Diva pridružuje se raskošnoj ponudi flybridge modela, nastavljajući uspeh Riva 90 Argo, Riva 110 Dolcevita i Riva 130 Bellissima plovila. Na glavnoj palubi je glavna atrakcija ovog broda, prostor koji je namenjen apsolutnom uživanju. Dnevni boravak od gotovo 35 kvadratnih metara se samo nadovezuje na impresivnu praktičnost koju Riva nudi.
Performanse na talasima isporučuju V12 motori
Akustički besprekorno zakamuflirani motorni prostor popunjava tandem moćnih agregata koji imaju 2 x 1.800 konja ili čak 2 x 1.900 konjskih snaga. V12 konstrukcija se podrazumeva, U zavisnosti od izbora pomenutih motora maksimalna brzina iznosi 29 čvorova, dok snažniji pogon dodiruje top speed od 31 čvora. Brzina krstarenja je nešto umerenija i kataloški je veoma konkurentna s 24 čvora. Orijentisana na hedonizam, 82′ Diva dizajnirana je za udoban smeštaj osam putnika, raspoređenih u 4 komforna apartmana. Nova Riva je takođe je sposobna da ugosti do 3 člana posade, kako bi se osiguralo opušteno iskustvo tokom boravka na pučini.
Novi enterijer 82′ Diva jahte oblikovan je u klasičnom Riva stilu. Kao savršen spoj dizajna i udobnosti, Riva igra na kartu sofisticiranog nameštaja i kontrastnih boja. Prvoklasni, prirodni materijali se podrazumevaju. Najfinije drvo, mekana koža i hromirani detalji stvaraju harmoničnu celinu koju su kopirali mnogi. Original je ipak samo jedan.
Nova jahta italijanskog brenda se rađa u brodogradilištu La Spezia a cena naravno varira od nepregledne liste opcija koju Riva nesebično nudi. Ipak, ako predstojećeg leta u nekoj luci slučajno vidite 82′ Diva jahtu računajte da je vlasnik za taj užitak morao da izdvoji makar šest miliona evra.
Foto: Promo