Povezano
Preporučeno
Iako je najverovatnije u pitanju labudova pesma za najpopularniji VW svih vremena u Volfsburgu su se potrudili da oproštaj bude sa stilom…Novi (zapravo restilizovani) Golf osme generacije u istoriju odlazi onako kako je sedamdesetih i stupio na scenu – kao simbol kvaliteta i majstor svestranosti…Time je Volkswagen obeležio pedeset godina modela koji u Evropi i u našim krajevima najblaže rečeno ima kultni status!
U knjigama piše da se Golf rodio 1974. godine, valjalo ga je ljuljati. Zadatak koji je moderni kompakt imao nije bio mali, jer je trebalo ući u cipele VW „Bube“, čiji je uspeh i milione prodatih primeraka bilo gotovo nemoguće nadmašiti.
Ipak, dizajneri i inženjeri kompanije Volkswagen kao da su rekli „hold my beer“, jer su taj izazov uhvatili za rogove i ponudili sve ono za čime su vozači širom Evrope žudeli…
Golf – Pola veka evolucije
Za tadašnji, pomalo kutijasti, izgled bio je zadužen poznati majstor zanata, Gorgetto Giugiaro koji se među besmrtne dizajnere upisao radom za Ferrari i Maserati. Papir i plajvaz poslužili su talentovanom Italijanu da skicira ono što je postala osnova i prvi čin neprevaziđenog dizajna. Iako Golf sasvim sigurno nije bio najlepši, najbrži a ni najpristupačniji model u klasi ubrzo nakon premijere postao je ono zbog čega je i kreiran – najpopularniji i najprodavaniji!
Osim standardnih, civilnih izdanja VW je već u prvoj generaciji shvatio da Golfom mora da ispuni sve želje i kaprice zahtevnih kupaca. U Volfsburgu su dobrano promešali karte, pa je već „kec“ ponudio atraktivni kabriolet i sportsku GTI verziju, oktanski san mlađih vozača. Vreme je prolazilo, rivala je bilo sve više ali je Golf i u osamdesetim godinama zadržao status automobila koji je mogao sve! Proizvodio se i u fabrici TAS u Sarajevu, pa se čuvena „dvojka“ lako nametnula i na brdovitom Balkanu… Loši putevi i još nekvalitetnije gorivo? Za „cvajtu“ nikakav problem…Negostoljubivim terenima je bila namenjena i ekstravagantna terenska Country verzija, preteča današnjih SUV modela.
Usledili su savremeni Golfovi – premijera mitskog 1.9 TDI motora, karavan verzije, performantnih V6 agregata i neobične Plus karoserije… Golf je tada već imao prve bore ali je i dalje odolevao vremenu i konkurentima. Usledio je prelazak u 21. vek i ono što je postalo neminovno – u sedmoj generaciji je električni Golf otvorio novo poglavlje i najavio postepeni silazak sa scene tradicionalnih motora…
Ipak, pre tog momenta i zaslužene penzije motora sa unutrašnjim sagorevanjem Golf je rešio da još jednom podseti ko je tata u kompaktnoj klasi. Restilizovana „osmica“ je predstavljena s blagim izmenama na karoseriji i velikim promenama u enterijeru. Na papiru to je dovoljno da se kupci koji ne vole eksperimente pronađu u konceptu koji decenijama predstavlja Golf.
Golf je do sada prodat u više od 37 miliona primeraka, što je brojka koja govori sama za sebe…
Dizajneri definitivno nisu previše talasali, pa se novi model od prethodnika razlikuje minimalno, pre svega po modifikacijama prednjeg dela. Poglede će privlačiti (kontroverzni) Volkswagenov logo, koji je prvi put osvetljen za evropska tržišta. Niste impresionirani? Nismo ni mi… Tu je i novi dizajn LED prednjih svetala. U vrhunskoj varijanti IQ.LIGHT LED Matrix tehnologija uključuje prodorna duga svetla s dometom do 500 metara! To je već nešto…
Kada vas novi Golf bude pretekao na putu videćete i savremenije zadnje svetlosne grupe, koje u maniru bratskih Audi modela izgledaju kao trodimenzionalna grafika.
United colors of Golf – osveženi klasik dobija i četiri nove metalik boje: Crystal Ice Blue, Anemone Blue, Oyster Silver, Grenadilla Black!
Ko kaže da je Golf staromodan? Sada je tu čak i ChatGPT
U kabini Golfa za 2024. se nalazi potpuno novi multimedijalni sistem sa ekranom osetljivim na dodir dijagonale do 32.8 cm! Kontrole su intuitivne, sa inteligentnim IDA glasovnim asistentom i ChatGPT integracijom!
VW znak je uokviren finim svetlosnim konturama, što je premijera za Golf Mk 8.5
Standardne i ekološke motore ćemo preskočiti i idemo odmah na model koji svi zapravo žele, a to je GTI! Najpopularniji VW Golf je ostao bez manuelnog menjača, pa svojih 265 „konja“ do prednjih točkova isporučuje isključivo u saradnji sa sedmostepenim DSG menjačem. Golf GTI takođe po prvi put može ponuditi unutrašnje detalje od pravih karbonskih vlakana. Kome to nije dovoljno, a račun u banci dozvoljava suvu ekskluzivu, sačekaće i radikalni Golf R koji će biti predstavljen tokom 2024. godine.
Neka slavi ova kuća – dizel motori su i dalje u ponudi!
VW i dalje odoleva trendovima, pa je nadaleko poznati 2,0 TDI dostupan u dve verzije. Led probija model uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem koji razvija 115 KS. Nešto žustrijim vozačima VW predlaže 150 „konjića“ i sedmostepeni DSG prenos snage.
Da li će to biti dovoljno da Golf preživi električnu revoluciju ili će ga i definitivno zameniti „strujaš“ pokazaće vreme, ali je jedno sigurno – updatovani Golf je najbolji kompakt koji je VW ikada napravio.
Foto: Promo