Classic crush: Honda Monkey – dokaz da se otrov čuva u malim bočicama

autor Uroš Popović
1 2024 12 30T130854.744

Honda Money je najvoljeniji uniseks dvotočkaš na svetu. Izgleda kao moped, ali to nije. Nije ni skuter, već pravi motocikl. Pa ipak, izgled može da zavara i tada će ga mnogi potceniti. I pogrešiti.


Malih dimenzija ali velikog šarma i karaktera Honda Monkey je jedan od dvotočkaša koji će vam se lako uvući pod kožu. Još će lakše izmamiti osmeh u saobraćaju a to nam je preko potrebno.

2025 monkey gallery 03

No monkey business: ako je istina da osmeh produžava život vozači Hondinog „majmunčeta“ će sasvim sigurno doživeti poznu starost…

Rani radovi Hondinog „majmunčeta“

Počeci nas vraćaju u 1961. godinu i vezuju se za onu čuvenu „nije kome je namenjeno već kome je suđeno…“. Bila je to godina otvaranja nove atrakcije u tokijskom Tama Tech parku. Glavna zvezda bio je minijaturni motocikl od 50 ccm koji je imao ulogu animiranja dece. Kako priča kaže, prvi model Z100 privukao je toliku pažnju među posetiocima da je Honda odlučila da izbaci serijsku verziju, namenjenu odraslima!

Pogled na odrasle koji „jašu“ sićušan motor inspirisao je kreativce koji su osmislili simpatičan nadimak. Legendarni Monkey se nikada nije oslobodio tog ljupkog imena…

Japanski nepretenciozno, prodaja je primarno targetirala azijsko i evropsko tržište, ali je Honda vremenom osvojila sve meridijane uprkos top speedu koji nije mogao da dobaci do trocifrenih brojeva! To je teritorija nekih drugih modela, poput kultnog GS.

Prvi pogled može prevariti, ali je malena Honda u praksi dokazala da može stajati uz bok većim modelima iste zapremine. Iako pored njih izgleda kao igračka iz Kinder jajeta, Monkey baš zato privlači pažnju na svakom mestu! Ako stasom niste kandidati za košarkaški teren, Monkey može i vama ulepšati svakodnevicu…

Honda Monkey je apsolutni original!

Iz perspektive dizajna, ne postoji ništa slično Hondi Monkey. Iako lepota nije prelazna morate ga pogledati. Hromiran, visoko podignut upravljač oponaša fazon gorostasnih „čopera”. Eklektika se nastavlja, jer je blatobrani preslikani sa moćnih off-road modela. Tu su i bucmaste gume na gumama dvanaesticama koje stvaraju neobičnu ali neodoljivu siluetu.

Uprkos maloj veličini, Monkey pleni šarmom. A svi znamo da se motocikl ne kupuje razumom već srcem…

Budući da izgleda kao da je opran na visokoj temperaturi Monkey je idealan izbor za gradske gužve jer se maestralno provlači i kroz najmanji prostor. O parkiranju na petoparcu nećemo trošiti reči… Efikasnost goriva od svega jednog litra na 67 kilometara još jedan je adut koji se u recesiji ne sme zanemariti!

413288 23YM HONDA MONKEY 125

Why so serious? Dvobojne nijanse vraćaju šarm nostalgičnog izgleda pa je Monkey danas najtraženiji u simpatičnoj banana žutoj i crvenoj boji!

Kvaliteti se nižu. Monkey je maleni motocikl snažnog „srca“. Ne dozvolite da vas minijaturna pojava zavara jer „majmunče“ pokreće motor od 125 kubnih centimetara! On je ekološki orijentisan, pa će čak i Greta Thunberg biti zadovoljna. A to nije lako.

Budući da ima tek nešto više od 100 kilograma džepna Honda isporučuje agilna ubrzanja i rekreativno odmeravanje od semafora do semafora. Puzzle izuzetne mehanike kompletira i menjač koji je „pravi“, petostepeni. Rekli smo, ovo nije skuter!

Uprkos retro pojavi aktuelni Monkey ne izgleda izgubljeno ni u XXI veku! Pre svega, nova verzija kombinuje retro dizajn i savremenu tehnologiju. Monkey je opremljen LED svetlima, savremenom LCD instrument tablom, diskovima za kočenje i modernim ABS sistemom…Pozicija sedenja je uprkos izgledu ergonomska. Ne verujete? Svratite u Hondin salon pa isprobajte sami…

Honda Monkey pravi je motocikl za ono dete u nama. Snaga od 6.9 kilovata idealna je pozivnica za prvo vozačko iskustvo u svetu dvotočkaša ali i vikend terapija za iskusne „bajkere”

Od skromnih početaka kao atrakcija dečjeg zabavnog parka, Monkey je došao do statusa svojevrsnog klasika i motocikla koji vole sve generacije. Za mnoge vozače Monkey je više od motocikla; simbol slobode, avanture i zabave u malom formatu.

Foto: Honda