Matija Milenković: ŽIVOT zamrznut u skoku iznad snega

    Napolju nema snega, ali je najbolji srpski snouborder dobar razlog da se na trenutak vratimo na snežnu stazu. Matija je pravi lik za našu temu meseca - POLET. Ovo je priča o pokretu, mladosti i energiji.
    17.05.2024.
    RECOMMENDED

    Matija Milenković (23) ima specifičan izbor – sport na snegu. Nećemo pričati o tome zašto. Jednostavno, izuzeci su važni. A svaki čovek koji je svesno izuzetak, spreman je na posledice. U njegovom slučaju, to je život van rodne grude za koju ne krije da je jako vezan, „jurnjava“ za sponzorima, rizik od povreda, „usamljenički“ vajb na koji se navikne svaki šampion pojedinačnog sporta…

    Kada se to raskloni, ostaje utisak o svedenom i lepo vaspitanom mladiću. Ima neke specifične mirnoće kod ekstremnih sportista. Valjda zbog toga što „izdivljaju“ tamo gde treba, na terenu. Uoči Svetskog kupa u Austriji, sa Matijom vodim telefonski razgovor. Između toga i objave ovog intervja, njegova sezona je i zvanično gotova. Čekamo sledeću…

    Matija Milenkovic

    Matija Milenković; privatna arhiva

    Od svih lokaliteta koje si posetio zahvaljujući zimskom sportu, koje mesto je bilo najfascinantnije?

    – Snoubord mi je dao priliku da u proteklih osam godina baš dosta putujem i vidim popriličan broj različitih stvari. Teško je izdvojiti samo jedno mesto, ali neka od najzanimljivijih su Tokijo, Peking, Novi Zeland, Kazakhstan… 

    Gde su najbolje staze za tvoj sport i zašto baš tamo?

    – Bavim se fristajl snoubordingom i za tu disciplinu nam je potreban snoupark. Najbolji u Evropi su u Švajcarskoj i Austriji (Laax, Absolut Park, Stubai, Saas Fee…).

    Kao i svi sportisti koji su izabrali veštinu za koju u njihovoj zemlji nema dovoljno razvijene infrastrukture i konkuretnih kolega, prinuđen si da boraviš u inostranstvu. Imaš li svoju „drugu kuću“?

    – Sigurno. Ove godine sam se priključio treninzima nemačke snoubord reprezentacije i većinu svojih dana na snegu provodim sa njima, u Laax snouparku. 

    TOKIO, PEKING, NOVI ZELAND I KAZAKHSTAN – to su mesta koja su na Matiju ostavila najjači utisak

    Društvo ti je uglavnom iz sporta ili?

    – Veliki deo vremena koji provodim na putu mi ne daje mogućnost da imam jedno takoreći fiksno društvo, ali to kompenzujem time što imam drugare iz svih mogućih sfera. To su sportisti, preduzetnici, umetnici, ekipa iz Kragujevca. Uglavnom raznovrsno.

    Tvoj najveći sportski uspeh?

    Prvo mesto na Evropskom Kupu na Kopaoniku i spoznaja da su neki klinci iz nove generacije dobili inspiraciju gledajući moju vožnju. 

    s63rmp4i6j2dyylss20230508074239

    Matija Milenković, privatna arhiva

    Tvoj najveći sportski neuspeh?

    – To ću verovatno tek znati kad završim karijeru (smeh). Trenutno, to može samo da bude žal zbog neke neuspele vožnje, ali imam još vremena da to sve ispravim.

    Povrede?

    – Hvala Bogu nisam ih imao mnogo, niti su bile ozbiljne.

    Slobodna vožnja ili zvanična takmičenja?

    – Totalno dva različita sporta. Slobodna vožnja za opuštanje, a takmičenja za „stres“. Volim oba. 

    Omiljeni snouborder i zašto baš on?

    – Kao vozač to je Mark McMorris, jer je uspeo da postane jedan od najboljih takmičarskih vozača a da sačuva prepoznatljivi i sikreni snoubord duh. Dok sa neke poslovne stranepratim šta Shaun White radi, mislim da je najveći brend u snoubordu i odlično to koristi. 

    Marc McMorris; Izvor: YouTube

    Tvoj sport ima upečatljivu estetiku. Izbor daske, jakne, kape – takođe govore o tebi i načinu razmišljanja koji imaš. Kako bi definisao svoju estetiku na snegu, jel više hip-hop ili hard rok fazon?

    – Mislim da imam poprilično sportski stil oblačenja na stazi, ali kada su neki opušteniji dani – nosim ležernije stvari, konkretno, dukseve umesto jakni. 

    Matija Milenković za Yason; Izvor: YouTube

    SLOBODNA VOŽNJA (FREERIDE) GA OPUŠTA, A TAKMIČENJA SU TU DA SE SUOČI SA POZITIVNOM TREMOM I KORTIZOLOM

    Kako se zapravo trenira snoubording – koji je balans između „suvih“ treninga u teretani, vežbanja trikova, implementacije novih pokreta… Kako to izgleda, da li je podeljeno po fazama?

    – Kad pogledaš sa strane, to je dosta mali broj dana provedenih radeći jako teške trikove, možda 30-ak dana u godini. Sveukupno, tu su treninzi na suvom, airbag treninzi u letnjem periodu, laganija vožnja po stazi i još nekoliko oblika treninga kada se spoje to daje jedan zatvoren krug fizičke i mentalne spreme.   Što se tiče faza, uglavnom se novi skokovi uvežbavaju u letnjoj sezoni na airbag-ovima, gde je to poprilično sigurno. Kasnije se ti skokovi prenose na sneg, u jesenjoj sezoni, kada su u toku predsezonski trening kampovi. Otprilike šta se nauči tad – to ostaje za celu zimsku sezonu, gde se retko kad pokušavaju novi trikovi zbog smanjenja rizika od povreda. 

    Obrazovanje?

    – Nakon srednje škole, odlučio sam da stavim kočnicu na fakultetsko obrazovanje, iz razloga što imam još dosta godina u sportu i ne želim da pravim plan B pre vremena. 

    sgq02p5f52i070utr20230508073546

    Matija Milenković faktografija

    Rođeni Kragujevčanin je na snegu od malih nogu. Snoubordom se bavi od sedme godine, a 2017. se pridružio Reprezentaciji Srbije. Nadmeće se na svetskim kupovima. Važi za jednog od najboljih vozača u regionu. Jedan od najtežih trikova koje je uspešno izveo jeste Triple Cork.

    Razgovarao: Stefan Tošović; Foto: Privatna arhiva

    JOŠ GOTIVNIH PRIČA IZ SEKCIJE BURO.MEN POGLEDAJTE OVDE.

    Saznaj više:
    Povezani članci:

    No results found.