Morgan Midsummer: Dendi automobil iz snova

autor Uroš Popović
14 1

Looking for the sumer? Morgan Midsummer!

Sako od tvida, kožne driving rukavice, Peaky Blinders kapa i ključevi novog Morgana biće savršeni spoj, jer je studio Pininfarina, u susret letu, stvorio dendi automobil iz snova! Na našu žalost, ovaj egzotični collab obradovaće tek 50 vozača, koji će za Midsummer morati da izdvoje oko 200.000 funti sterlinga. Sasvim opravdana cena, jer će svaki primerak biti kreiran poput umetničkog dela, ručno i strpljivo, od aluminijuma i drveta.

Morgan Midsummer Location 036 scaled 1

„Brodić“ kompanije Morgan

Ova firma je oduvek nudila mnogo više od običnih, serijskih automobila, spremnih da putnike prevezu od tačke A do tačke B. Osnovan 1910., egzotični brend s Ostrva uvek je birao poseban put i trasu koja je odolevala trendovima, masovnoj produkciji i globalnoj prisutnosti. Tradicionalno, to je najjača karta britanske kompanije, koja je i u modernim danima ostala izbor (bogatih) ekscentrika, malobrojne connoisseur publike i vozača koji u svojoj garaži žele nešto s mnogo, mnogo karaktera. To u najkraćem nudi i retro barchetta bez vetrobranskog stakla i krova.

Reč „barchetta“ na italijanskom jeziku označava brodić, ali se u automobilskoj industriji po pravilu koristi za open top modele! Budući da Midsummer nema konvencionalno vetrobransko staklo, ono je zamenjeno parom elegantnih aerodinamičkih stakala.

Auto-umetnost

Pininfarina je kolaboracijom s Morganom u potpunosti opravdala pedigre, pa će svaki primerak biti izrađen po davno zaboravljenim standardima. Umetnički pristup i posvećenost detaljima će biti neuporediv. Tako makar tvrde u italijanskoj kompaniji, koja je u prošlosti stvorila nepregledan niz timeless modela, pa svakom slovu blanko verujemo. Umesto nostalgične drvene Morgan šasije konstruktori su dobrano promešali karte i upotrebili savremeniji i efikasniji aluminijum.

Morgan Midsummer Location 041 scaled 1

To ipak ne znači da je britanski brend zaboravio svoje nasleđe, jer je u elegantnom enterijeru upotrebljena fotogenična tikovina. Inspirisana svetom nautike, ona će uvek biti na meti radoznalih pogleda jer klasični krov nije predviđen. Zaključak se piše sam – Midsummer je automobil koji se iz garaže izvozi samo onda kada to vremenska prognoza dopusti.

Osim oblikovanja karoserije zanatski, manuelni rad je aktivno uključen i u kreiranje kabine. Tako je prednji panel napravljen od 126 slojeva tikovine, pri čemu svaki sloj nije deblji od 0,6 mm, dok su paneli na vratima napravljeni od 120 slojeva. Ovi zahvati omogućili su da prostor namenjen putnicima bude kvalitetniji, ekskluzivniji i na iznenađenje mnogih, pa i nas, značajno robustniji! Kako bi utisak luksuza bio kompletan, za dekor se koristi prava koža, a detalji su kreirani posebno za ekskluzivni Midsummer. Podrazumeva se da kombinaciju boja i materijala u kabini do najsitnijeg detalja biraju vlasnici, po custom principu.

Morgan Midsummer Location 044 scaled 1

Ako pitate dizajnere kuće Morgan klasika je uvek u modi. Estetski, Midsummer je zadržao dugačak poklopac motora, simpatične kružne farove i retro lukove točkova, pa izgleda kao da je nastao u periodu prohibicije.

Sam dizajn je istovremeno originalan i prepoznatljiv. Prednji deo karoserije ističe se simpatičnim ukruglim svetlima i karakterističnom maskom. Zadnji kraj novog Morgana u znaku je minijaturnih svetlosnih grupa, kao i dvostrukih cevi izduvnog sistema. Morgan i Pininfarina su veliku pažnju posvetili aerodinamici, pa je silueta zaista poput violine!

Radost Evrope: Morgan Midsummer spojio najznačajnije države Starog kontinenta

Kosmopolitski karakter novog Morgana kompletira i pogon, koji je poreklom iz Nemačke, preciznije Bavarske. Ako poznajete automobilsku geografiju već naslućujete o čemu se tu radi… Ispod izvajane karoserije nalazi se poznato „srce“ kompanije BMW. U pitanju je provereni turbo agregat s šest cilindara, koji ima oznaku B58. U ličnoj karti ovog motora piše da potentni pogon ima 340 konjskih snaga i 500 Nm obrtnog momenta. Morgan je ponovo odigrao na sigurno, pa je za prenos odabran osmostepeni automatski menjač kompanije ZF.

Morgan

Tehnički podaci nisu saopšteni, ali nema sumnje da će Midsummer biti veoma brz automobil. Poređenja radi, standardni Plus Six može da ubrza do referentne „stotke“ za samo 4,2 sekunde, uz najveću brzinu od 267 km/h. Kao šlag na torti aerodinamična Barchetta je lakša, pa performanse mogu da budu samo ubedljivije… Stotinka gore ili dole, Morgan Midsummer će putnicima svakako pokvariti frizuru.

Motor je postavljen napred, dok se snaga prenosi na zadnje točkove, čime je obezbeđen visok stepen vozne dinamike, pogotovo ako se u obzir uzme dijetalna masa od 1.000 kilograma. Bez vozača i suvozača, naravno.

Morgan Midsummer Location 022 scaled 1

Nakon virtuelne promocije Morgan Midsummer će biti prikazan i uživo na čuvenom Goodwood festivalu brzine. Cena nije objavljena, ali specijalizovana štampa spekuliše da će Morgan Midsummer da olakša račun budućih vlasnika za oko 200.000 funti. Proizvodnja će početi krajem godine i trebalo bi da se završi 2025. što se poklapa sa jubilejom i 115. godišnjicom kompanije Morgan.

U aerodinamičnu siluetu Morganovog noviteta je savršeno uklopljen i monolitni dizajn kovanih felni u prečniku 19 inča. Morgan se opredelio da na retro naplatke postavi Michelin Pilot Sport 5 pneumatike.

Foto: PROMO