Nemački Porsche je posle višedecenijske pauze kreirao egzotični 911, automobil koji nije namenjen za obaranje brzinskih rekorda i vožnju na trkačkoj stazi. Novi Dakar ima sasvim suprotnu misiju, jer su inženjeri novitet pripremili za bespuća i sve one terene na kojima sportski modeli po pravilu ističu belu zastavicu. Ne i 911 Dakar…
Započet u danima kada je sve delovalo moguće, krajem sedemdesetih, nekadašnji reli Paris-Dakar u dosadašnjoj istoriji stvorio je mnogo heroja. Među njima je i tandem René Metge/Dominique Lemoyne koji je do cilja predvodio Porsche 911 Safari, odeven u nezaboravnu Rothmans livreju…
Upravo je klasik iz 1984. nedavno poslužio kao inspiracija za savremeno reizdanje, koje sada prati ime glavnog grada Senegala. Ova moderna mašina ostala je verna originalnom konceptu ali je tehnologija doprinela da novi 911 Dakar postane najzanimljiviji „elfer“ u aktuelnoj ponudi. A to nije mala stvar…
HVATAČ SNOVA
Promocija modela 911 Dakar mogla bi da se svrsta u kategoriju „Verovali ili ne?“. U moru električnih automobila, ekoloških „strujaša“ i ekonomičnih hibrida Porsche je povukao neočekivani potez i predstavio mišićevu verziju Dakar, osmišljenu za beskompromisnu terensku vožnju.
Kao inspiracija je poslužila nemilosrdna priroda relija Dakar, koji će u narednom izdanju od četvrtog januara testirati pouzdanost vozila, ali i cojones vozača. Za razliku od standardnih izdanja koja su osmišljena da u krivinama leže poput pegle novi 911 Dakar ima drugačiju ulogu….
Posebna pažnja inženjera posvećena je snalaženju van uređenih puteva. S tim vezi, opsežna testiranja su sprovedena u svim uslovima prirodnih prilika i neprilika. Kao bonus, Porsche je specijalno za Dakar razvio i dva posebna režima vožnje čija imena govore za sebe – Rally i Offroad. Oni se mogu odabrati pomoću prekidača na kolu sportskog upravljača.
Za kompletni preobražaj je zadužena i robustna pojava s nizom vidljivih i nevidljivih ojačanja. U prvom planu je geometrija oslanjanja, koja u kombinaciji s visinom šasije omogućava silazak s pedantno održavanog asfalta. Ta modifikacija otvara vrata zabave na pesku, blatu ili snegu ali zbog povišenog rastojanja od tla (50 mm) 911 Dakar neće oborati brzinske rekorde pa je Top Speed „samo“ 240 km/h. Ko poželi da testira granice ofroud vožnje može da klirens poveća i za dodatnih 30 milimetara, uz smanjenje maksimalne brzine na 170 km/h. Dobra je vest da najsavremeniji materijali obuzdavaju masu na odličnih 1.605 kilograma pa robustni Dakar definitivno nije spor, jer do „stotke“ stiže za 3,5 sekundi.
Sa tehničke strane, kao baza za razvoj verzije Dakar poslužio je 911 GTS. Za slučaj da imate rupu u znanju, obnovićemo gradivo – bokser motor iz GTS-a ima šest cilindara, 480 konjskih snaga i 570 njutnmetara obrtnog momenta. Ta sila se na verziji Dakar na podlogu prenosi preko osmostepene PDK automatike i sva četiri točka.
Felne su dizajnerski omaž klasičnim Fuchs točkovima s prošlih generacija. Na njih su montirane čvrste gume Pirelli Scorpion Allterrain Plus u dimenziji 245/45 R19 napred i 295/40 R20 pozadi.
MESTO ZA DVOJE
Kabina verzije 911 Dakar prema očekivanjima obiluje tihim luksuzom, kojim dominira diskretni rally šarm. Treba naglasiti da je 911 Dakar namenjen za dve osobe, jer se u „repu“ kabine umesto kompaktnih sedišta nalazi zaštitni kavez. Romantika ili avantura, odlučite sami…
Kako bi budući kupci bili spremni za vožnju daleko od civilizacije Dakar nudi i praktični krovni nosač koji može da izađe na kraj s opterećenjem od 42 kilograma. On može da ugosti opremu za reli poput kanistera za gorivo i vodu, sklopivih lopata i gedžeta. Za 911 Dakar dostupan je i ekskluzivni krovni šator.
Za ljubitelje autentičnosti tu je i originalna kombinacija boja, s prugama u crvenoj i zlatnoj boji. U pitanju je Rally Design paket koji nudi pravi flešbek na 1984. Potražnja je prema očekivanjima prevazišla prognoze, pa će Porsche 911 Dakar u narednim godinama sigurno postati traženi klasik i plen kolekcionara&milionera… Milioni na ručunu su uslov za kupovinu, jer cena startuje od 222.020 evra.
Foto: Porsche Promo