Fashion sapiens: (R)EVOLUCIJA muške mode kroz PITTI UOMO

    Firenca okuplja najzvučnija imena muške mode i lajfstajla. Dobrodošli...
    09.01.2024.
    RECOMMENDED

    105. Pitti Uomo biće održan, kao i obično, u Fortezza da Basso u Firenci, od devetog do 12. januara.

    Biće predstavljeno 835 brendova (od čega 43% stranih), podeljenih u 5 sekcija – Fantastic ClassicFuturo MaschileSuperstyling, Dynamic Attitude i I Go Out.

    Pored toga, tu su i dva nova departmana posvećena kućnim ljubimcima i održivosti: PittiPets Vintage Hub Circular Fashion. 

    Toskanski centar muške mode i ovoga puta biće ultimativno mesto susreta kupaca, medija, brendova i dizajnera koji će predstaviti kolekcije jesen-zima 2024/25.

    Snapinsta.app 402637209 733384225489388 4053215130792984583 n 1080

    RENESANSI LJUDI – RENESANSAN GRAD – DA VINČI KAO ARHETIP

    Redefinisanje pojma „renesansni čovek”, čiji je fundamentalni atribut oduvek bio svestranost – upućuje nas na modno osvešćenu individuu, bilo da nastupa kao dendihipster ili ideološki pobornik quiet luxury estetike, najčešće podrazumeva da je reč o karijerno ostvarenoj osobi, koja to glasno ističe svojim stilom.

    Snapinsta.app 410156573 746840994143711 2260505702721875308 n 1080
    Snapinsta.app 399094229 725411629619981 2850244165943040472 n 1080

    Da Vinči, slikar, vajar, arhitekta, mislilac i matematičar – poslužiće kao arhetip današnjoj interpretaciji univerzalnog čoveka koji bi mogao da bude primarius kardiohirurgije ili izuzetno uspesan preduzetnik, obojica sa zajedničkim interesovanjima usmerenim ka modnom dizajnu i lajfstajl avanturi.

    Snapinsta.app 402499479 733384045489406 3676081908850378854 n 1080

    Kako ga prepoznati? Ako se insistira na plastičnom primeru, vizuelni prototip bi se mogao dočarati kroz idealno uparene detalje (matching socks & tie), fluid-gender krojeve i obavezne luksuzne sunčane naočare. Jer, sunce jako sija u ovom renesansnom gradu, a celodnevni program predstavljen na više lokacija prošetaće vas kroz monumentalnu arhitekturu.

    GUEST STARS

    Luca Magliano, osnivač i kreativni direktor eponimnog brenda

    Snapinsta.app 387830666 18313972900128539 5106565292813715902 n 1080

    Bolonjski dizajner i esencija brenda MAGLIANO, koji je debitovao na Pitti Uomo 2018. dobitnik je nagrade LVMH Karl Lagerfeld 2023. Luca Magliano realizuje poseban događaj: spektakularnu modnu reviju u Forumu Nelsona Mandele u Firenci.

    Steven Stokey-Daley, osnivač i kreativni direktor S.S. DALEY, nagrađen LVMH nagradom za mlade modne dizajnere 2022.

    Snapinsta.app 395089998 18316099354128539 5510407240970469440 n 10801

    Dizajner iz Liverpula, koji još nije napunio 30 godina, ali je već međunarodno priznat, Steven Stokey-Daley donosi svoju Made in Britain kolekciju u Firencu, kroz prezentaciju koja naglašava autentičan stil.

    Pored Maglianovih promišljenih i provokativnih ideja i romantične priče u britanskom stilu S.S. Daley, Todd Snyder će biti protagonista, s istoimenim brendom ovog izdanja Designer Showcase-a. Definisan kao jedan od najuticajnijih američkih dizajnera muške odeće svoje generacije, Todd Snyder će predstaviti novu kolekciju na Stazione Leopold već prvog dana, devetog januara.

    Snapinsta.app 399330078 18318174781128539 9131688133348656460 n 1080

    Dugo očekivani debi: Achilles Ion Gabriel – 11. januara će predstaviti svoju prvu kolekciju za jesen zimu 2024/25 – koja uključuje konfekcijsku selekciju, rodno neutralnu obuću i aksesoare. Sadašnji kreativni direktor Campera i Camperlab-a, predstaviće se svojim brendom u firentinskom ambijentu Stazione Leopolda.

    Snapinsta.app 402252402 18319334254128539 8575462721016881548 n 10802

    MEĐUNARODNI (ANGAŽOVANI) KONCEPTI

    No Nation Fashion x Polimoda

    Brend No Nation Fashion – stvoren kao društveni projekat za podršku inkluzije migranata i stvaranju otpornih i održivih društava, na inicijativu agencije UN-a i IOM (Međunarodna organizacija za migracije) – lansira capsule kolekciju od šest odevnih predmeta u saradnji sa Polimodom i njenim studentima. Projekat ima za cilj da promoviše modu koja prelazi granice i povezuje narode i kulture. Kolekcija će biti predstavljena instalacijom u Fortezza da Basso.

    Među novitetima je NEUDEUTSCH, projekat koji je za Pitti Uomo osmislio Julian Daynov, kreativni direktor i analitičar trendova. Poslednjih decenija, nemački gradovi su se svojim kosmopolitskim duhom pokazali kao plodno tle za novi talas mladih talenata, vođeni i inspirisani novom generacijom umetnika i zanatlija, koji su Nemačku odabrali za svoj dom i kreativnu laboratoriju. U posebnoj izložbi, u Hall of Nations bice izloženi odevni dizajnerski predmeti i lifestyle aksesoari sa potpisom 17 brendova, donoseći atmosferu i kreativnost najsavremenije nemačke scene u Fortezzu.

    Snapinsta.app 400729169 726468406180970 8263991794096740421 n 1080

    Konnichiwa Italian Fashion!

    Posebnu pažnju svakako zavređuje kolaboracija italijanskog dizajna i besprekorne japanske manufakture. Ovom prilikom ce se predstaviti 12 japanskih high end brendova, od kojih dva neguju bilateralnu Italia x Japan višegodišnju tradiciju.

    Snapinsta.app 410141026 748177850676692 7635712323738911854 n 1080

    Detroitissimi

    Specijalni projekat koji je debitovao u prošlom izdanju, nastavlja da se razvija: na sajmu će biti kolektiv od 8 brendova sa sedištem u Detroitu – Mičigen.

    Scandinavian Manifesto

    Opšte je poznat faktor dominacije skandinavskih brendova na globalnom tržištu. Kada je muška moda u pitanju, biće predstavljen širok dijapazon modnih rešenja od onih formalnih do sport-casual stila. Ekskluzivni nordijski brendovi prezentovaće kolekcije za jesen/zimu 2024/2025.

    Snapinsta.app 402560169 733384235489387 5801236512389718444 n 1080
    Snapinsta.app 402653976 733384022156075 8515991924221182808 n 1080

    POLIMODA predstavlja AN/ARHIV EVENT ONE

    Od 9. do 11. januara u prostorima Manifatture Tabacchi, Polimoda nudi pregled istraživačkog centra posvećenog proučavanju mode, koji će rekonstruisati koncept arhive. AN/ARHIV EVENT ONE će se razvijati oko teme Telo u multidisciplinarnom iskustvu, nudeći zanimljivo istraživanje odnosa mode i ljudskog tela. Manifestacija dočekuje modne dizajnere, umetnike i istraživače iz različitih disciplina, od olfaktorne umetnosti do koreografije, u korelaciji sa izložbom kultnih odevnih predmeta velikih savremenih dizajnera, kao i bogatim interaktivnim programom.

    ISTITUTO MARANGONI FIRENCA predstavlja DIS-CYCLING u saradnji sa PARDGROUP i CARTIER-om

    Studenti Istituto Marangoni Firenze, pod vođstvom vizuelnog umetnika Maurizio Galimberti-ja, realizovaće tri instalacije za Cartier butik u Via Strozzi, koristeći otpadne materijale koje obezbeđuje Pardgroup i koji potiču iz prethodnih instalacija brenda. Projekat koji ima za cilj da promoviše održivost, kombinujući umetnost, modu i inovacije i naglašavajući upcycling kao srž kreativnog procesa. Instalacija integriše neke od Cartierovih kultnih kreacija sa fotomozaicima koje je napravio Galimberti.

    Pitti Uomo rezidenti sa po kojim novitetima:

    Tod’s, Guess, Woolrich, Bikkembergs, Borsalino, G-Star Raw i Brunello Cucinelli su velike modne kuće koje su tradicionalno deo glavnog programa Pitti Uomo.

    Snapinsta.app 400143718 725411632953314 6665145618715175653 n 1080

    G-Star Raw predstaviće projekat u saradnji sa kreativcem Marteen Baas, dok Tod’s predstavlja prvu kolaboraciju sa Lamborghini-jem. Nova linija Guess Jeans by Marcianio će svojom svetskom premijerom u Teatro Del Maggio obradovati zaljubljenike u teksas.

    PROFITABILNO ILI NE?

    Ekonomska situacija nije u svom punom cvatu, ali italijanska muška moda ipak održava visoku amplitudu, kako u proizvodnji tako i u distribuciji. Stručnjaci iz ove oblasti tvrde da je prosla godina bila godina konsolidacije u domenu trendova.

    Sistema Moda Italia je objavila podatke na osnovu istraživanja, pa tako izvoz koji se odnosi na period januar-jul 2023. beleži rast (+11,4%), dostigavši približno 5,4 milijarde evra; uvoz je porastao za +5,6%, skoro dostigavši 4,0 milijardi evra. U ovom fokus periodu prednjacila je Francuska, zatim Nemačka i SAD, a potom i Kina, Španija, Velika Britanija, Južna Koreja i Japan.

    Kravate i košulje i dalje poželjne, dok potražnja za kožnom odećom opada

    Analizirajući tržište po proizvodima, dobar učinak u izvozu košulja za +24,1%, kravata (+22,1%) i konfekcije (+16,5%). Izvoz trikotaže je ispod proseka (+4,8%). Kožna odeća je u padu uz pad izvoza (-8,8%).

    Snapinsta.app 400180849 725411649619979 3460788489790889533 n 1080

    U zaključku, studija identifikuje najveće strahove u snažnom povećanju troškova, uz faktor inflacije, usporavanje mnogih važnih ekonomija, kao i klimu neizvesnosti zbog tekućeg rusko-ukrajinskog sukoba.

    BARBOUR – MOĆ NASLEĐA

    Kao redovna tema na Pitti Uomo, lifestyle brending postao je nezaobilazan na repertoaru ovog događaja. Upravo takav je britanski brend Barbour koji će ovog puta prirediti poseban događaj u svom izložbeno – prodajnom prostoru u Firenci. Kroz viziju svoje nove Heritage+ kolekcije, predstojeći događaj će se fokusirati na važnost nasleđa, identiteta i dizajna koji se stalno razvija.

    Snapinsta.app 400143700 725411656286645 1448670251816548202 n 1080
    Snapinsta.app 410007480 746841004143710 9213528753707994574 n 1080

    U redovima iznad, gledali smo da izdvojimo za sada najupečatljivije informacije u vezi s ovom poznatom modnom smotrom. Ono najzanimljivije, svakako, desiće se na samoj ulici. Zato ostanite uz BURO.MEN, koji će u naredna tri dana izdvajati kul momente iz Firence.

    Fotografije: Instagram/Pitti Uopmo

    Saznaj više:
    Povezani članci: