Minimalizam u svom najboljem izdanju: Četiri maestralna projekta biroa Studio KO

    20.03.2020.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/dizajnstudio_cover.jpg

    Studio KO čine Olivier Marty i Karl Fournier koji su još dok su studirali na École des Beaux‑Arts u Parizu otkrili da dele istu estetiku i pogled na svet. Dvadesetak godina kasnije i dizajn svet vrlo dobro zna kakav stil odlikuje ovaj dvojac, oni se igraju sa minimalizmom koji je u njihovoj izvedbi topao i veoma privlačan, građevine sa njihovim potpisom nose posebnu energiju. A čitav svet je obratio pažnju na njihov rad kada je predstavljen Yves Saint Laurent muzej u Marakešu, za taj projekat ih je pozvao Pierre Bergé koji je već video kakva mala čuda je ovaj studio izveo sa privatnim kućama u Maroku, gde su radili za klijente kao što su Hermès i Agnelli. Danas, Olivier i Karl vode talentovani tim i imaju kancelarije u Marakešu, Parizu i Londonu. Poslednjih par godina okrenuti su i radu u Americi, tamo su radili na enterijeru Balmain butika u Los Anđelesu, a zaduženi su i za renoviranje kultnog hotela Chateau Marmont. Pre par godina izdavačka kuća Rizzoli je njihove najbolje projekte ukoričila u obliku monografije, a danas vam donosimo nama najdraže enterijer sa njihovim potpisom.

    Berber Lodge

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/1584700301084776.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/158470030036237.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/1584700299413939.jpg

    Kada biste počeli da razmišljate o idealnom mestu sa sabiranje misli i boravak sa samim sobom, moguće je da biste u glavi zamislili mesto nalik na Berber Lodge. To je maleni hotel u Maroku na 25 minuta vožnje od aerodroma u Marakešu. Vlasnik je Romain Muchel Meniere, arhitekta francusko-švajcarskog porekla, koji je radio na nekoliko bitnih projekata za turizam Maroka, kao što su: Bab Ourika, Riad Mena And Beyond i Nomad Coffee. Kada se odlučio da pređe u ugostitelje pozvao je Studio KO da zajedno osmisle izgled imanja. Arhitektura je inspirisana tradicionalnom berberskom i pri izgradnji korišćeni su lokalni materijali, dok je enterijer miks prirodnih materijala kao što je ratan, vintage komada nameštaja i keramike iz porodične kolekcije. Sobe, njih devet, smeštene su u odvojene kolibe, a na centru imanja nalazi se bazen dimenzija 20×7 metara. Ovo mesto je savršen primer kako se sa malo elemenata može ispričati vizuelno bogata priča.

    Chiltern Firehouse

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/1584700338243431.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/1584700368876528.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/1584700384224634.jpg

    Londonski hotel Chiltern Firehouse je u vlasništvu André Balazsa koji u svom portfoliju takođe ima Standard hotele i čuveni Chateau Marmont. Tako da je odmah jasno da se radi o jednom besmisleno kul mestu, a ko je bio zadužen za postizanje te atmosfere? Studio KO naravno! Iako sve deluje nepretenciozno i kao da je jednostavno kliknulo samo od sebe, projekat je bio promišljen do detalja i ništa se nije prepustilo slučaju. Hotel ima ukupno 26 smeštajnih jedinica i sve imaju kamin i raskošna kupatila u art deko stilu. Intimno je ključna reč, a svi gosti imaju pristup hotelskom restoranu koji je postao londonsko trendi mesto, plus za njih je rezervisan super udoban bar u koji isključivo mogu ući oni koji tu odsedaju.

    Folie

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/1584700400965016.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/1584700401417559.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/1584700401909148.jpg

    Krajem prošle godine u Studio KO završio je rad na još jednom prostoru koji je za kratko vreme postao omiljen u Londonu. Radi se o novom restoranu Folie gde se služi francuska kuhinja. Vlasnik je Guillaume Depoix, a za logo i brending bio je zadužen art direktor francuskog izdanja magazina Vanity Fair Yorgo Tloupas. Što se enterijera tiče Olivier i Karl su se odlučili da kroz uređenje prizovu glamur šezdesetih i sedamdesetih godina XX veka. A to su postigli kroz elemente kao što su kružni separei presvučeni smeđom kožom, pod u zabavnom grafičkom maniru i zakrivljeni šank sa zlatnim akcentima. Što se palete boja tiče, vukli su ka tonovima koji se pojavljuju pri zalasku sunca na francuskoj rivijeri.

    Musée Yves Saint Laurent

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/1584700442259611.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/1584700436541903.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/03/1584700491415602.jpg

    Odmah po svom otvaranju (2017. godina) Yves Saint Laurent muzej je postao značajna dizajn i kulturna destinacija Marakeša. Pri osmišljavanju ovog prostora dizajneri su dobro proučili kolekciju fondacije Pierre Bergé, koja broji 5.000 komada odevnih predmeta, kao i 15.000 modnih detalja i na hiljade skica i crteža. Kao polaznu tačku odabrali su ljubav dizajnera prema Maroku i Marakešu. Tokom istraživanja bili su zaintrigirani Saint Laurent igrom između zakrivljenih i ravnih linija i to su inkorporirali u dizajn muzeja. Na fasadi su korišćene terakota cigle koje tvore takav uzorak da izdaleka podsećaju na tekstil. Uspeli su da stvore mesto koje nenametljivo predstavlja kulise za predstavljanje rada modnog velikana, a istovremeno je, samo za sebe, predivan primer savremene arihitekture.

    Saznaj više:
    Povezani članci: