Kupertino, Kalifornija – je verovatno juče bio najživlje mesto na svetu budući da je Apple tamo predstavio poslednju generaciju iPhone telefona (iPhone 11, iPhone 11 Pro, iPhone 11 Pro Max), a svi znamo kako izgleda kada Apple servira nešto novo. U pitanju su tri modela, svaki sa po četiri kamere, u šest novih boja (to jest, neke su stare i dve zaista nove, mint i svetloljubičasta (za kojima će verovatno svi poludeti)). Dizajn je poznat ali sa manje ili više neophodnim, i delimično genijalnim unapređenjima. Istina jeste da ništa od ovoga suštinski nije preterano radikalno ali ta činjenica očigledno ne sprečava nivo hajpa koji priča o novim Apple uređajima može da dosegne, a s obzirom na sva poslednja lansiranja, postavlja se pitanje da li u ovom trenutku svoje vladavine Apple uopšte mora da uradi išta zaista revolucionarno da bi priča o njemu bila sveprisutna. Sva je prilika da i ne. No, kad smo već kod revolucionarnog, pored novih uređaja, možda je još zanimljivije to što je Apple potvrdio i lansiranje streaming platforme o kojoj se već uveliko govorka. Apple TV+ streaming bi trebala da startuje za manje od dva meseca i to sa nekoliko originalnih produkcija, među kojima je najiščekivaniji The Morning Show, sa Jennifer Aniston i Reese Witherspoon u glavnim ulogama, u koji je navodno uloženo $150 million dolara za sezonu. Vodeći se oprobanim sistemom i potezom koji je Netflix napravio pre nekoliko godina, Apple je uložio preko milijardu dolara u produkciju originalnog sadržaja ne bi li izgradio svoju ličnu bazu, sa kojom valja početi. No, kako se ispostavilo Apple ima još jednog “keca u rukavu”.
Zvanično lansiranje Apple TV+ najavljeno je za 1.novembar u 100 zemalja, uz informaciju da će mesečna pretplata ipak iznositi samo $4.99 dolara, što je sasvim nova vest i gotovo polovina od one koja je prvobitno očekivana, a definitivno značajno manja od ostalih “suparničkih” streamera. Apple kao i obično, zna koja je najbolja taktika za privlačenje publike na području u kom si nov. Najmanja cena, naravno. Dok telefoni, kompjuteri, tableti dosežu verovatno i najveće brojke, pošto im se može, kao streaming servis svesni su da nisu u prednosti nad ostalima ali kao “najjeftiniji” streaming servis šanse za uspeh se instant povećavaju. I bi tako. Okej, ne znamo da li bi tako, jer platforma još uvek nije lansirana. Ono što jeste izvesno je da su Netflix, Roku i Disney od ove Apple objave pre manje od 24h, već osetili pad deonica, što je dovoljno alarmantno. Disney je pao za 2.76%, Netflix za 3.25%, a Roku za 12.62%. Ono što se predviđalo, a to su ozbiljniji potresi u streaming svetu, počinje da dobija svoje materijalne rezultate. Sa novim Apple TV+ početkom novembra i Disney+ manje od dve nedelje kasnije, smeši se prilično uzbudljiva sezona. Nove zarade ili novi gubici.
Takođe, Apple je istakao i da će svako ko kupi Mac kompjuter, iPhone telefon ili Apple TV dobiti jednu godinu Apple TV+ servisa potpuno besplatno. Još jedan mudar potez u kom osiguravaju sebi prilično dobar start. Sve u svemu, šta god lansirali, manje ili više kvalitetno, čini se da Apple ostaje ono što jeste – moćni gigant koji upliće prste u sve, dok ostaje jednako hermetičan sistem, u kom se povezuje sam sa sobom i plete čvrstu mrežu za ostanak na vrhu piramide. Naravno da se nameću pitanja da li će nova streaming platforma biti zaista isplativa, i da li su Tim Cook & Co. uradili dovoljno da ubede ceo svet da još jednom treba čekati u besmisleno dugim redovima ispred Apple prodavnica 20.septembra za nove telefone? Vrlo verovatno da nisu, ali ubeđivanje kao da više nikome i nije potrebno.