Okej, situacija je takva kakva jeste. Većina nas prakticira biznis iz pidžame, pa ako vas je nekada zanimalo kako bi vaš život izgledao na freelance strani sveta sada imate priliku da steknete taj osećaj. Red otvaranja frižidera, red upisvanja u Excel tabelu, onda obrt u jastuke na bok, pa se u panici setite da niste poslali finalne brojke kolegama. Uglavnom, iako izgleda zabavno, nije lako. Posebno ako se ne pridržavate minimuma organizacija (potražite naše savete o radu kod kuće). A pored toga sada se morate umrežiti na nove načine kako biste što bezbolnije pregrmeli krizu i imali spremne projekte kada se svetska ekonomija pomeri sa mrtve tačke. Donosimo vam pregled alata i aplikacija koji bi mogli da vam pomognu da se sa kolegama organizujete bez napuštanja kuće i to na najefikasniji mogući način.
Trello
Trello je alat koji vam omogućava da na vizuelno jasan i logičan način organizujete sve svoje projekte i direktno radite sa ostalim članovima tima. Možete da kreirate posebne odeljke za svaki projekat i da tu imate to do liste zadataka (koji su podeljeni na kategorije uraditi/aktuelno/završeno). Trello besplatna verzija vam omogućava da imate neograničen broj odeljaka, ali ograničava integracije sa drugim aplikacijama, na primer linkovanje vašeg Google Drive foldera radi lakšeg pristupa folderima, ili Slack za laganu komukaciju. Ipak, ako se odlučite za plan od 9.99 dolara mesečno, nećete imati to ograničenje.
Zoom
Sigurno vam je potrebna opcija za održavanja sastanaka i povremene brejnstorminge i u ovoj situaciji, i Zoom je odličan izbor. Radi se o alatu specijalizovanom za video pozive, a ono što ga čini specifičnim jeste da postoji mogućnost da se u pozive priključi ogroman broj ljudi što ga čini idealnim i za organizovanje online konferencija. Besplatna verzija nudi neograničen broj sastanaka, ali oni su vremenski ograničeni na 40 minuta (što možda i nije loše). Najskuplja opcija doneće vam mogućnost video poziva za čak 1.000 ljudi. Uglavnom, Zoom se pokazao kao sjajan poslovni alat, ali možete ga koristiti u ovoj situaciji za viđanje sa prijateljima, svako neka doda svoje omiljeno piće i trač partija može da počne.
RescueTime
Samostalni rad od kuće znači i mnoštvo pogrešnih odluka kada je menadžment vremena u pitanju (oh verujete nam!). Zato je RescueTime super rešenje, ova aplikacija ima zadatak da prati koliko vam vremena odlazi na razne obaveze i dopušta vam da sami podesite ciljeve produktivnosti za sebe. Čak postoji opcija da privremeno zaključate sajtove gde gubite najviše vremena (kao što su Facebook, Instagram i Pinterest). Pored toga aplikacija će pripremiti izveštaj kako ste iskoristili radne sate u toku radne nedelje i to će vam poslati na mail. Besplatna verzija nudi opcije praćenja vremena, postavljanje ciljeva i nedeljne izveštaje. Dok ćete za 9 dolara mesečno dobiti i opciju zaključavanja sajtova.
Todoist
Stara dobra to do lista je pola obavljenog posla, a danas imamo i opciju jedne digitalne liste. Todoist vam pruža priliku da na najbolji način upotrebite svoje vreme i dostignete maksimalnu produktivnost. Sve projekte na kojima radite možete razvrstati po bojama, za svaki kreirati task i obeležiti šta je završeno. Todoist i analizira vaše navike sa vremenom, pa će vam predložiti koji dan bi bio najbolji za nove zadatke koje pokušavate da ugurate na listu. U ovu aplikaciju možete integrisati preko 70 drugih (kao što su Slack, Google Calendar, Alexa…). U besplatnoj verziji dozvoljeno vam je da kreirate koliko god želite taskova u okviru 80 aktivnih projkata kroz 4 nivoa prioriteta, dok za 36 dolara godišnje dobijate i podsetnike, notifkacije bazirane na geo lokaciji i još mnogo toga.
Grammarly
Budući da je ovih dana dosta komunikacije preusmereno na pisanje, a većina nas je u svakodnevnom kontaktu sa stranim partnerima, super rešenje je da počnete sa korišćenjem aplikacije Grammarly. Radi se o jednom od najboljih alata za proveravanje gramatike, pre svega namenjen je piscima, ali možete lako da se poslužite besplatnom verzijom. Umesto vas Grammarly će hvatati greške u pisanju, konstrukciji rečenica, kao i u upotrebi interpunkcijskih znakova. Pored toga što će vam skrenuti pažnju na grešku dobićete objašnjenje gde ste pogrešili i na taj način ćete postajati sve bolji u pisanoj komunikaciji.