Salone del Mobile 25: Hermès, Gucci i Louis Vuitton
Najuzbudljivija scena na Nedelji dizajna (Salone del Mobile) u Milanu je Fuorisalone.

Milano je ovog aprila ponovo postao centar sveta za sve ljubitelje dizajna, a njegova najuzbudljivija scena na Nedelji dizajna (Salone del Mobile), Fuorisalone, mesto gde se brišu granice redefinišu pravila. Među stotinama instalacija i izložbi koje spajaju umetnost, arhitekturu, modu i filozofiju prostora, veliku pažnju izazvale su luksuzne modne kuće, koje sve ozbiljnije ulaze u svet enterijera. Na prvoj liniji tog talasa nalazi se Louis Vuitton, brend koji u raskošnom ambijentu Palazzo Serbelloni predstavlja najnoviju kolekciju Objets Nomades — dizajn koji putuje s vama — ali i Signature Home Collection, novu stalnu liniju nameštaja i dekoracije.
U specijalnom BURO. izveštaju iz Milana, vodimo vas kroz poetski svet luksuza koji je u pokretu (Louis Vuitton), sofisticiranost koja diše u tišini (Hermès) i mitsku eleganciju u dijalogu s prirodom (Gucci). Tri priče, tri vizije doma kao umetničkog izraza, tri dokaza da dizajn više nije samo pitanje forme — već stava, osećanja i filozofije.
LOUIS VUITTON NA FUORISALONE 2025
Dizajn koji putuje s vama

Louis Vuitton još jednom potvrđuje da granice između mode, umetnosti i dizajna više ne postoje.
Tokom Milano Design Weeka, u raskošnom ambijentu Palazzo Serbelloni (Corso Venezia 16), luksuzni brend predstavlja novu ediciju kolekcije Objets Nomades, kao i premijeru Signature Home Collection — spoj zanatskog umeća i savremene vizije.
Objets Nomades, kolekcija koja od 2012. okuplja najzanimljivije globalne dizajnere, osmišljena je iz jednog jednostavnog, a genijalnog koncepta: dizajn koji putuje s vama. Inspirisana duhom putovanja koji je u DNK Louis Vuittona, kolekcija donosi komade koji su jednako funkcionalni koliko i skulpturalni — lagani, rasklopivi, mobilni, ali i izrazito luksuzni.


U fokusu ovogodišnje postavke je “Kaleidoscope Cabinet”, delo brazilskog dua Estúdio Campana. Ovaj komad funkcioniše kao optička iluzija: kada ga otvorite, ogledala, boje i materijali se prelamaju i reflektuju poput kaleidoskopa u pokretu. Plava verzija, izložena u Milanu, deluje kao da ste otvorili portal u drugi univerzum. Kabinet nije samo komad nameštaja — on je iskustvo, skulptura, tajni sef za estete.


Pored putujuće poezije forme iz Objets Nomades, Louis Vuitton ove godine lansira i Signature Collection — stalnu kolekciju nameštaja, rasvete, tekstila i dekoracije. Komadi su istovremeno pročišćeni i luksuzni, protkani diskretnim LV kodovima — monogramima, kožnim detaljima, i materijalima kao što su drvo, metal, staklo i kašmir.


Posebnu pažnju privlači i deo posvećen mekim tekstilima: jastucima i ćebadima koji nisu samo dekorativni, već pričaju priču o povezanosti s prirodom. Motivi inspirisani pejzažima, biljkama i životinjama prenose ideju doma koji je utočište, ali i poziv na sanjarenje. Detalji poput vezenih lisica, grafičkih obrisa drveća i stilizovanih planinskih venaca — sve to u nežnim, ali raskošnim materijalima — čine ove predmete jednako taktilnim koliko i vizuelno privlačnim.


Dizajnirali su ih istaknuti autori: Patricia Urquiola, Atelier Biagetti, Campana Brothers, Marcel Wanders, Raw Edges, i Barber Osgerby — svako sa sopstvenim pogledom na eleganciju i funkcionalnost, ali svi u službi istog cilja: da dom postane umetnički izraz pokretljivog duha.


Louis Vuitton ne pokazuje samo šta znači luksuz. On ga redefiniše: kao slobodu kretanja, kao lepotu funkcije, i kao dizajn koji se kreće s vama.
HERMÈS
Luksuz koji diše – poetična svetlost i tišina forme

Hermès je ove godine ponovo nadmašio očekivanja. U sklopu Milano Design Week-a 2025, brend je predstavio instalaciju koja više deluje kao meditacija nego kao izložba – prostor u kome svetlost govori više od reči, a praznina ima težinu.
Instalaciju potpisuju Charlotte Macaux Perelman i Alexis Fabry, umetnički direktori Hermès Home kolekcije. Njihova vizija je precizna i tiha: veliki, gotovo apstraktni objekti, konstruisani od sirovih i prirodnih materijala, lebde u prostoru dok se nežna svetlost odbija o njihove površine i formira aureole na betonskom podu. Sve odiše rafiniranom jednostavnošću i dubokim poštovanjem prema zanatstvu.

Inspiracija? Suština objekta. Ili bolje rečeno, veza između forme, materijala i svetla. Hermès ne pokušava da impresionira raskošom – već spokojem, pažnjom i kontrolom. Ova instalacija ne nudi odgovore već postavlja pitanja: Šta čini predmet vrednim? Gde počinje luksuz? Kako svetlost može promeniti značenje jednog oblika?


U prostoru dominiraju prirodni materijali – koža, keramika, drvo, tekstil – prikazani u svojoj najiskrenijoj formi. Nema dekoracije bez funkcije. Nema boje bez svrhe. Svaki predmet je rezultat vrhunske izrade i dubokog razumevanja materijala, što je već decenijama osnova Hermès filozofije.


Hermès nas i ove godine podseća da prava sofisticiranost nije u spektaklu – već u tišini, teksturi i svetlosti.
GUCCI
Mitska elegancija, umetnost i priroda u dijalogu

Tokom Fuori Salone nedelje u Milanu, Gucci je predstavio fascinantnu instalaciju Gucci Bamboo World, smeštenu u kultni prostor Spazio Rossana Orlandi — epicentar održivog dizajna i eksperimentalne umetnosti. Instalacija istražuje duboku povezanost između prirode, mitologije i modne elegancije, kroz prizmu njihove čuvene Bamboo torbe, rođene 1947. godine kao simbol inovacije u vremenu oskudice.
Inspirisana bambusom — simbolom elegancije, fleksibilnosti i otpornosti — postavka vodi posetioce na senzorno putovanje kroz svet gde moda susreće mit. Centralni motiv ovogodišnje izložbe je zmaj, mitsko biće koje u mnogim kulturama personifikuje snagu prirode, duhovnu energiju i transformaciju. Gucci koristi zmaja kao metaforu za snagu brenda da se menja, raste i ostane veran svom identitetu kroz decenije.


Instalacija je koncipirana kao narativni pejzaž koji se razvija u više scena. Prostori su ispunjeni dinamičnim svetlosnim efektima, suptilnim mirisima prirodnih esencija i umetničkim intervencijama koje slave prirodne materijale i zanat. Umetnička saradnja uključuje imena kao što su:
Andrés Reisinger, digitalni umetnik koji je za ovu priliku kreirao imerzivne pejzaže snova u kojima se Bamboo torba pojavljuje kao objekat čežnje i pamćenja.


Marcin Rusak, poznat po radu sa biljnim materijalima, predstavio je seriju objekata u kojima bambus postaje arhiv vremena, uhvaćen između svetlosti i tame.
Chiharu Shiota, japanska umetnica, obavila je jedan deo prostora gustim crvenim nitima koje simbolizuju vezu između tradicije, identiteta i pokreta.

Gucci Bamboo World ne predstavlja samo evoluciju jednog proizvoda, već prikazuje kako moda može da postane platforma za razmišljanje o svetu u kojem živimo — svetu u kojem priroda, mitovi i dizajn nisu suprotstavljeni, već duboko povezani.
Fotografije: Marija Jovanović, PROMO