Pretraga

Online šoping je postao dosadan. Upoznajte virtualni šoping!

Online šoping je postao dosadan. Upoznajte virtualni šoping!

Tekst: BURO.


Zašto se online šoping sajtovi nisu menjali od kada su postali? Zašto ova unosna grana biznisa koja je počela kao napredna ideja ne drži nikakav korak sa napretkom? Jer ako pogledate sve sajtove koji postoje, bilo da se radi o nameštaju, tehnici, garderobi ili hrani, svuda imate na belim pozadinama uslikane stvari koje možete kopiti i to je to. Stvarno? 2019. je!

 

Svima se desilo da pronađete neki komad nameštaja ili garderobe online i da se istog trena zaljubite i kupite ga. Ali kada vam stigne ili je haljina mala, ili je krevet druge boje, ili sto ne može da stane u trpezariju. 5G i virtualna tehnologija nameravaju da tome stanu na put. Ako ste se igrali na Ikea sajtu sa Place app, onda ste već iskusili kako izgleda korišćenje nove tehnologije u opremanju vašeg doma, gde možete da vidite kako bi 2000 njihovih artikala stajalo i izgledalo u vašem domu.

 

Pretpostavljamo da je velika upotreba telefona i način na koji ih koristimo i mogućnosti koje nam oni daju potakla i razmišljanja šta se može učiniti da se promeni e-commerce koji se nije menjao poslednjih 25 godina. I tu se pojavljuje sajt Obsess, start up osnovan 2017. koji se bavi pravljenjem virtualnih doživljaja za klijente kao što su Levi's, Tommy Hilfiger i Farfetch. Osnivački kapital od 775 hiljada dolara potiče od imena kao što su Bill Gates, Mark Zuckerberg i Jeff Bezos, što vam dovoljno govori o tome koji ljudi veruju o ovu ideju i kakav potencijal ona ima.

 

Glavni problem online šopinga svakako leži u ljudskoj prirodi: on im nije prirodan. Svako je navikao da isprobava stvari, da ih potraži po radnji, da ih vidi na sebi, sve što im je online šoping oduzeo. On je učinio kupovinu nezanimljivom i dosadnom, sve ono od čega svi prodavci ovog sveta beže. A i kupci su uglavnom zahtevni i lenji - ako im se stranica ne sviđa ili se sporo učitava napuštaju je odmah. To su sve stvari koje virtualna stvarnost može da promeni i poboljša. Po Gartner izveštaju do 2020. godine 46% brendova će imati neki vid virtualne realnosti implementiran u svoju online ponudu.

 

Sa druge strane ogroman broj ljudi voli online šoping jer ne mora da se bori sa ostalim kupcima, da ide po radnjama i u nedogled gleda ili isprobava stvari, da se bakće sa prevozom kupljene robe itd. Zato je bitno da ta online oaza oživi na pravi način: da zagledate neku stvar iz svakog ugla, da vidite kako bi se uklapala u vaš dom, ili da je isprobate na sebi i odlučite koju veličinu želite. Goat, digitalni prodavac patika, u maju je lansirao dodatnu opciju virtualnog isprobavanja Travis Scott Air Jordan patika. 80% ljudi koji su kupili te patike na njigovom sajtu koristili su VR opciju. Za vreme Svetskog prvenstva u fubalu za žene Nike je ponudio opciju da kupite dres američkog tima tako što ste mogli da ga isprobate na Snapchatu koristeći VR tehnologiju.

 

Ova tehnologija će dodatno prikupiti prodavcima neophodne informacije: zna se da velike radnje prate koliko se zadržavate kod koje police, pored kojih stvari prolazite a ne pogledate ih, koliko se dugo zadržavate u kabinama isporobavajući stvari. I oni su veoma dobri u korišćenju tih informacija kako bi promenili sve što ne valja u doživljaju kupovine i u upoznavanju navika kupaca. Ova opcija će im doneti dodatne informacije koje možda promene i način i doživljaj na koji smo navikli da kupujemo.