RealN035: EVROVIZIJA

autor Stefan Tošović
1 17

Evrovizija me zanima koliko i Fornetti radnja sa zamrznutim danskim pecivom. Mimoiđem je kao tursko groblje, ne osećujući iskušenje radi njenog postojanja. To ni najmanje ne znači da sam po bilo čemu poseban u odnosu na ljude koji vole Fornetti, naprotiv, niti se na bilo koji način kvalitativno određujem spram onih kojima je Evrovizija važna, štaviše, samo kažem da me ne interesuje.

Siguran sam da je slična situacija kod svih ljudi sa kojima sam odrastao. Uz TV nas može prikucati jedino neka sportska priredba. Televizija će, inače, iznosim vlastiti stav, svoje postojanje u budućnosti bazirati upravo na tome da je mediji koji najkvalitetnije može da izvede žive prenose i dobro ih valozrizuje. Kod Evrovizije bi me, da dodam, eventualno zanimalo koliki je produkcijski budžet za binu i svetlo. 

Slično tako samo malo obrnuto, otvoreno govorim da sam veliki ljubitelj testa, kiflica i peciva, ali me Fornetti nikad nije privukla. „Ti tako mršav a jedeš testo?“. Genetika i velika potrošnja, odgovaram.

Niti se na bilo koji način kvalitativno određujem spram onih kojima je Evrovizija važna, štaviše, samo kažem da me ne interesuje

Možda bi neko rekao „trebalo bi da te zanima“, ili bi rečenica ne daj Bože počela sa „moraš“… Misleći na Evroviziju i prirodu mog posla u medijima. Ako bi trebalo ili ako bih morao, pozvao bih nekog ko je za Evroviziju „učio školu“, platio i zatvorio taj proizvod. Ne mora da me interesuje. 

Dok je trajalo evrovizijsko glasanje, kao član žirija za dodelu MIXX nagrada, glasao sam za najbolje brend advertajzing kampanje, medijske strategije, inovacije u medijima, kreativne digitalne proizvode… Zvučaću kao folirant s Linkedin-a, ali ne foliram kada kažem da je lepa stvar biti u arbitražnoj grupi sačinjenoj od kreativnih direktora različitih agencija i stručnjaka za komunkacije iz multinacionalki. 

Ne mora da me interesuje

Kada čovek udari u plafon koji je na našem tržištu postavljen nisko, ima opciju ili da menja „gajbu“, ili da proširi kompetencije. Da nauči kako da proširi krov ili napravi potkrovlje sa prozorima. Da doda nešto novo među svoje već naučene veštine i znanja.

Gledajući spomenute radove, naučio sam dosta toga. Premda je u pozadini kreativno spakovanih advertajzing kampanja prodaja proizvoda, kao i merenje rezultata prodaje, da se primetiti kako aktuelne komunikacione tehnike koje se u marketingu koriste nisu ništa drugo do vraćanje na kosmos.

Izazivanje šok efekta, reklo bi se, više ne radi pos’o. Obične stvari su najveća različitost. Ljudskost, prijateljstvo, iskrenost, zdrav odnos prema sebi i drugima, dobrota… Za to vredi glasati!

***Mišljenja izrečena u Kolumnama pripadaju isključivo autoru i ne odražavaju stavove BURO.Srbija redakcije!