Najbolje instalacije sa festivala Burning Man

    09.09.2019.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2019/09/SLIKA_U_CLANKU_TEMPLATEburning_man.jpg

    Još jedna sezona pustinjske ekstravagance je završena, a samim tim znači i da je vreme za sumiranje utisaka. Umetnici, kreativci i njihovi saradnici proveli su dane, neki čak i nedelje, u pustinji montirajući svoje kolosalne skulpture i instalacije, spremajući ih za festival, i kao i obično bilo je svega. Od nekih već poznatih radova, ili onih koji kao da liče na nešto što smo već videli, do revolucionarnih mindblowing radova. Ovogodišnja tema je bila “metamorfoze” i umetnici su istraživali pitanje transformacije, evolucije i ponovnog rođenja.
    “Dve hiljade godina pre nego što se Kafkin Gregor Samsa probudi kao bubašvaba, Ovidije, knjževni bad boy Rima je pisao o metamorfozama, različitosti i promenama. Burning Man je milion različitih priča u jednoj, a zajednička spona im je promena. Transformacija se događa bilo da mi verujemo u nju ili ne, ali ako smo nešto naučili iz Burning Man iskustva onda je to činjenica da mi imamo uticaj i kontrolu nad svojom budućnošću i da možemo šta god poželimo, ukoliko odlučimo da pratimo taj san”, stoji u objašnjenju teme ove godine, i ne može se reći da radovi nisu odgovorili na pitanje promene… One koju priželjkujemo ili one koja je neminovno tu.
    Predstavljamo vam najbolje radove iz Black Rock pustinje.

    #Slonik
    Michael Tsaturyan

    Posle pehova i problema na koje je nailazio prilikom postavke instalacije prošle godine na Burning Manu, kada su konačno završili, Holoquarium Tsaturyan je u šali rekao saradnicima da se sledeće godine vraća sa instalacijom na naduvavanje. Tako je i bilo. Premda to nije rešilo baš sve probleme pošto peščana oluja nije baš pomagala prilikom montiranja. Ipak, #Slonik je uspešno postavljen i oduševio je sve prisutne. Tsaturyan je odabrao da bude baš slon, budući da je to njegova omiljena životinja iz detinjstva, a i da je želeo da skrene pažnju na problem maltretiranja i zlostavljanja slonova u Africi i Aziji, i pozove sve da ne podržavaju nasilje koje se događa u cirkusima, zoološkim vrtovima i turističkim turama, koje većinom eksploatišu životinje.

    Art Park

    Poslednje četiri godine, Olivia Steel je na Burning Man donosila svoje neon instalacije, i one su postale njen zaštitni znak. Ove godine, svoju umetničku praksu je usmerila u drugom pravcu, i uradila 11 instalacija koje takođe sijaju ali ne neonskim sjajem, nego bukvalno gore. Staklo je zamenila gvožđem, a neon gas – propanom. Rekla je da se unapred izvinjava onima koji su se radovali neonskim radovima, ali da je u to ime napravila neonske kutije za žalbe i kritike unutar Art Parka tako da svi nezadovoljni mogu da ulože primedbe. Duhovito, autoironično i nadasve vizuelno privlačno. Svaka od novih instalacija je tekstualna, i poziva da se odvoji trenutak za razmišljanje budući da je svaka nešto sa čime svako može da se poveže i baca svetlo na situacije i pozicije sa kojima se svi borimo.

    Fragments

    Koncept rada “Fragments” je inspirisan okruženjem u kom se rad nalazi, Black Rock pustinjom, i različitim mitovima, koje je umetnik isprepletao. Istovremeno, rad reflektuje uticaje drugih autora na Ipponov rad, koji smatra da je njegov rad blizak onom Dana Flavina, Jamesa Turrella, Richarda Serra, ili Larry Bella, gde su prostor i svetlo korišćeni kao medijumi, za otelovljenje kreativnosti.

    The Folly

    Dave je tokom prethodnih godina bio glavni stolar u okviru Burning Man tehničkog tima, i potpisuje izvedbu nekih od najvećih projekata u toku postojanja festivala. Ove godine, premijerno se pojavio sa svojim autorskim projektom, The Folly, koji je zamišljen da bude drveni univerzum, mikro grad usred pustinje sa 24 unikatne sobe, tajnim prolazima, lavirint tunelima, skrivenim sobama, a sve namenjeno za istraživanje i lutanje. Održivost je bila ključna stvar Keaneovog projekta. Procenat otpada u građevinskoj industriji je šokantno visok na šta je Dave želeo da skrene pažnju koristeći već korišćeni materijal, i svo drvo predviđeno da završi na otpadu, iskoristio je za svoj mikro grad.

    Happy Birthday! (MEGA CAKE)

    Autor ovog rada, Thom White, smatra da je čestitka “srećan rođendan” univerzalna fraza koja širi dobru energiju, optimizam i želju da nekome kažemo nešto lepo, i gotovo je jednaka izjavama “dobrodošao!”, “hvala ti” ili “volim te”. A upravo te reči zahvalnosti i brige za nekoga su ono što je potrebno u današnjem svetu da malo više razmenjujemo između sebe. MEGA CAKE četvorospratna drvena konstrukcija, zaista izgleda kao prava torta sa sve svećicama na vrhu. Njen dvanaestougaoni oblik asocira na 12 meseci u godini, na šta takođe aludira i istočnjačka i zapadnjačka ikonografija Zodijaka, i govori o prolaznosti vremena i ulozi čoveka na tom putu koji nekada i ne razume u potpunosti, ali čiji je sastavni deo.

    Mariposita

    Inspirisan temom transformacije i reinkarnacije, Carnabuci je napravio svoj rad “Mariposita”, koji predstavlja gotovo dva metra visoku instalaciju ženske figure koja “izlazi” ili se rađa iz jajeta. Kako sam autor navodi “nalazimo se u središtu promenljivih i krajnje izazovnih vremena, a žene nose najveći teret toga. Ja imam dve snažne i u svakom smislu izuzetne ćerke, i žestoko moćnu ženu. Kada sam stvarao Maripositu želeo sam da ilustrujem ovu snagu i moć – razbijanje društvenih normi i granica i sve ono što onemogućava i koči lični razvoj i samoostvarenje.“

    Stone 27


    Saznaj više:
    Povezani članci: