Sedam umetnica čiji ćemo rad pratiti i nakon sajma Frieze u Njujorku

    12.05.2020.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/frieze_nyc_cover.jpg

    Umesto standardne forme, Frieze sajam u Njujorku je ove godine “otvorio” svoja virtuelna vrata pokrenuvši ambicioznu digitalnu inicijativu Viewing Room i predstavljajući specijalno virtuelno izdanje Frieze New York. Platforma je otvorena od 8. do 15. maja i postoji preko 200 prostorija kroz koje možete prošetati ovde.

    Od najuzbudljivijih i najtraženijih mladih imena do eminentih figura umetnosti XX veka, krstariti iz prostorije u prostoriju pomalo je obnavljanje istorije umetnosti, a pomalo upoznavanje novih imena svetske scene. Ove godine postoji nekoliko sekcija: Frame koja je posvećena solo projektima koje predstavljaju galerije mlađe od deset godina, zatim Focus koji je prostor za veterane galerijske scene, dok su Diálogos i Chicago Tribute kuriraniji i mnogo pre liče na niche sektore nego na neko opšte predstavljanje. Chicago Tribute je omaž umetnicama iz Čikaga u ime obeležavanja stogodišnjice ratifikacije zakona o pravu žena na glasanje, a Diálogos se fokusira na stvaralaštvo umetnika i umetnica Latinske Amerike. Puno je sjajnih radova, dosta dobro kuriranih boothova, dosta imena koja su nam još jednom potvrdila zašto ih volimo, a još više nekih novootkrivenih. Donosimo vam listu sedam umetnica čiji rad nam je zapao za oko šetanjem iz galerije u galeriju i koje ćemo sasvim sigurno nastaviti da pratimo.

    Sarah Braman

    SAD
    Galerija: Mitchell-Innes & Nash

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/158928602694915.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1589286082111524-scaled.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1589286026914108.jpg

    Sarah Braman, je već uveliko poznata po skulpturama velikih dimenzija koji su kao mali omaži i spomenici svakodnevici, i izuzetno interesantna igra između sirovog i već upotrebljenog, i novog i prefinjenog. Pri stvaranju visoko estetskih, balansirajućih skulptura Bramanova kombinuje elemente pronađene na auto i drugim otpadima, u starim zgradama, ili antikvarnim radnjama, sa prozračnim staklima i pleksiglasom. Prepoznatljiva kolor paleta u roze, plavoj, narandžastoj i ljubičastoj boji, i geometrijske strukture čine njen rad pravim naslednikom minimalizma, i savremenim hibridom Marka Rothka i Donalda Judda.

    Merike Estna

    Estonija
    Galerija: Temnikova & Kasela

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1589286098500388.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1589286156449443.jpg

    Merike Estna, poreklom iz Talina, u svojim radovima ispituje hijerarhiju između umetnosti i zanatstva i eksperimentiše sa integrisnjem svakodnevnice i umetnosti, a njeni radovi neretko izgledaju kao relikvije iz dubina mora. U početku bila je prepoznatljiva po upotrebi svetlih, pastelnih nijansi plave, roze i žute, tehnikom koja je podsećala na mermer i koju je primenjivala kako na platnu tako i na odeći i nameštaju, a danas je pretežno okrenuta tehnici koju naziva „masking“ u kom radove prelepljuje trakama koje potom skida i otkriva „zakopane“ slojeve stvarajući efekat palimpsesta.

    Ruby Onyinyechi Amanze

    Nigerija
    Galerija: Goodman

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1589285723363353.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1589285723251711.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/158928523810326.jpg

    Poreklom iz Nigerije, Ruby živi između Filadelfije i Njujorka, ali kako kaže ne oseća pripadnost ni prema jednom od ta dva mesta. Upravo to i istražuje u svojim radovima koji se fokusiraju na osećaj nepripadanja, i postojanja između mesta, osećanja nedostajanja, nostalgije, i želje za povratkom. Njeni radovi su pomalo kao san u kom se hvataju delovi, a kontekst ostaje široko otvoren. Nelinearni, otvoreni narativi u kom su kulturološko neidentifikovanje, anksioznost, identitet i uspomene osnovne teme njenih crteža koji nalikuju na sklapanje priče po sećanju. Nešto nedostaje, nešto nije tačno, nešto je preterano, nešto zaboravljeno.

    Jeanette Mundt

    SAD
    Galerija: Overduin & co

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1589286196051339.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1589286169552309.jpg

    Jeanette se u svojim radovima najčešće bavi temom roda, pola, i time šta znači biti žena. Kroz jarku paletu boja preokupirana ženama i njihovom pozicijom, ulogom i konstrukcijom ženstvenosti, Mundtova se neretko okreće ženama iz popularne kulture. Možda i najpoznatiji radovi jesu slike koje je predstavila prošle godine na Whitney Biennalu – prikazi sportistkinja „uhvaćenih“ u zaletu, okretu i skoku.

    Yuli Yamagata

    Brazil
    Galerija: Fortes D’Aloia & Gabriel

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1589285984570991.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1589285984493513.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1589285984689911.jpg

    Brazilska umetnica Yuli Yamagata radi slike, crteže neretko i skulpture, ali u poslednje vreme tkanine imaju glavnu ulogu u njenim radovima, a šivenje je postala omiljena “slikarska” tehnika kojom stvara objekte-slike od tekstila. Tako su njene slike malo po malo postale autonomna tela pomalo smešnih, a pomalo i grotesknih kontura i jarkih boja. Preduge noge, oštri nokti, “zavodljiva” usta, sve na njenim radovima pokazuje prisustvo osobe, ali osoba nikada nije kompletno prikazana i celokupan utiska bi se najverovatnije najbliže opisoa kao: groteskno, varljivo i zavodljivo.

    Nora Turato

    Hrvatska
    Galerija: Gregor Staiger

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1589286274414862.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1589286274450154.jpg

    Regionalna superstar umetničkog sveta, koja je poslednjih godina neizostavna na svim većim sajmovima. Nora Turato, poreklom je iz Hrvatske, živi i radi u Holandiji, a ima polazište u grafičkom dizajnu, muzici i performansu i na neki način se sve to prepoznaje u njenim sadašnjim radovima. Preuzima tekstove i natpise iz „savremene infosfere“ i kolažira ih u eklektični miks postova sa društvenih mreža, reklamnih slogana, upozorenja sa cigareta, koji su kombinovani sa novinama, političkim govorima, i poezijom. U svojoj umetničkoj praksi, veoma je usmerena na performans tako da su tekstovi obično samo delovi iz njenih govora koje piše i izvodi u svojim performansima.

    Mădălina Zaharia

    Rumunija
    Galerija Ivan

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1589286230131648.jpg
    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/05/1589286253133208.jpg

    Rumunska umetnica Mădălina Zaharia se pretežno bazira na pričanju i prepričavanju ideja, izmenama, nedoslednostima u nastajanju i konstruisanju. Njen rad se fokusira na odnos između sećanja i gramatike, slaganja i istražuje neadekvatnost sećanja i njihove reprezentacije. Veoma tanka i delikatna linija između umetnosti, dizajna i pripovedanja u kojima su jezik i vizuelni vokabular stalno isprepletani. Sudaraju se i stvaraju kreativne akcije, predmete i oblike.

    Saznaj više:
    Povezani članci: