Pretraga

Upoznajte domaće dizajnere koji stoje iza logoa naših omiljenih gradskih mesta

Upoznajte domaće dizajnere koji stoje iza logoa naših omiljenih gradskih mesta

Tekst: Teodora Jeremić

Svi znaju da je vizuelni identitet gotovo kao ime i prezime svakog brenda, mesta, projekta. Postoji nekoliko gradskih mesta koja čiji su nam se logoi upisali u memoriju od kako su se pojavili na sceni, i želeli smo da sa njihovim autorima popričamo o tome koliko je zahtevno napraviti dobar, prepoznatljiv logo, kao i uopšte o plus i minus stranama dizajna, i neophodnim preduslovima da bi se njime bavilo. Od mesta za savršenu prepodnevnu kafu do omiljenih restorana, predstavljamo vam dizajnere i dizajnerske studije koji stoje iza vizuelnih identiteta naših omiljenih gradskih lokala.

marko stojaković

@markostojakovicdesign

Upoznajte domaće dizajnere koji stoje iza logoa naših omiljenih gradskih mesta (фото 1)

Biznis i kreativnost i te kako mogu da idu zajedno a potvrdu za to donosi Marko Stojaković u čijim radovima se biznis planovi i predlozi pretvaraju u kreativne strategije i kako i sam kaže ne bi mu bilo moguće da odabere jedan projekat za koji je posebno vezan “jer je to stvarno kao da pitate roditelja koje mu je dete omiljeno”. Ako nas pitate trenutno je to svakako Liberté logo, ali biće da je to zato što ga viđamo minimum nekoliko puta nedeljno koliko često svraćamo na piće posle posla, ili lagani ručak. Zanimalo nas je i šta Marku najteže pada na početku svakog kreativnog procesa? “Sam početak zapravo najviše volim, jer u tom trenutku možeš da izmeniš u glavi hiljadu potencijalnih pravaca. Često još na prvom sastanku znam kako nešto treba da izgleda, usput se ponekad promeni, ali baš se radujem svakom početku”. Kako su usavršavanja neophodna u svakom poslu, čak i onim koje volimo, pizali smo kako usavršava svoje veštine i znanja? “Uglavnom oduvek volim da gledam oko sebe u grafički dizajn, brending, advertising, magazine, reklame... Imao sam sreće da se bavim poslom koji me je palio. Zahvalan sam najviše ljudima sa kojima sam sarađivao što su me “bacali u vatru” i onda sam usput otkrivao razne veštine koje su bile tu sve vreme, art direkcija, copywriting, kreativna direkcija, food styling, client service. Kada moraš nešto da uradiš, tad shvatiš “vidi, ja ovo već znam”, ili plačeš tri puta pa četvrti pokidaš”. Da li ima nešto zanimljivo da nam preporuči za slušanje što ovih dana posebno često vrti na repeat? “Playlista me jako zabavlja poslednjih godinu dana od kad sam otkrio jednu od platformi za muziku. Ceo život obožavam muziku za liftove, a onda suprotno njoj neko veselje, trenutno: Mezerg, čovek koji muzicira na lubenici (ne izmišljam, vidite na Instagramu), Johan Papaconstantino i Soolking”. A neki poseban trk za razbijanje kreativne blokade? “Sedi i radi”.

metaklinika 

@metaklinika

Upoznajte domaće dizajnere koji stoje iza logoa naših omiljenih gradskih mesta (фото 2)

Metaklinika je ono ime u dizajnerskim krugovima za koje čim čujete znate da se sprema nešto dobro. A verovatno biste i umeli da nabrojite barem pet vizuelnih rešenja, logotipa koji vam gotovo instant padaju na pamet. Fini, Valentina i karanfil, M-ishka, i tako redom i redom pošto je lista preduga. Ne tako davno otvoren je Pavilion hotel, u koji smo se zaljubili na prvi pogled, a ništa manje i u njihov logo koji potpisuje upravo Metaklinika studio. Zato što nas svaki put oduševe nečim novim, promišljenim i kvalitetnim, pitali smo Nenada Trifunovića da podeli sa nama kako teče njihov kreativni proces, šta im pada najteže, u čemu najviše uživaju. “Najteže nam pada da izdvojimo vreme koje je neophodno da se u potpunosti posvetimo jednom projektu. Ključno je napraviti dobru organizaciju kako bi kreativni proces nesmetano tekao”. Što se tiče prepoznavanja kvalitetnog vizuelnog identiteta kažu da je to definitivno onaj koji uspešno komunicira sa svojom publikom, kao i da su konstantan rad i sticanje novih iskustava neophodni. “Svaki projekat je lekcija za sebe, i svi imaju lepu i mračnu stranu. Tako da je svaki projekat prilika za učenje” a veštine i znanja se usavršavaju “jedino kroz rad”. Nedvosmisleno tvrde da je glavna karakteristika dobrog dizajnera posvećenost projektima, kao i da ne mogu da zamisle bilo kakav rad bez kafe. U moru novih projekata, pitali smo Nenada šta mu se još ovih dana posebno vrti po glavi, “film „Dugo putovanje u rat“". A na playlisti? "Ovaj album".

igor milanović

@im____vd

Upoznajte domaće dizajnere koji stoje iza logoa naših omiljenih gradskih mesta (фото 3)

Portfolio Igora Milanovića broji veliki broj klijenata i saradnji i ne bi bilo ni malo jednostavno ni zahvalno odabrati “omiljeno” vizuelno rešenje sa liste. Ipak, s obzirom na to da je April bar jedno od mesta u koja rado svraćamo, gde su kafe jednako dobre kao kokteli, a da njihov prepoznatljiv logo potpisuje Igor to je bio povod da ga pitamo sve ono što nas je zanimalo o njegovom procesu rada i doživljavanju dizajna. S obzirom na njegovo iskustvo, prepoznatljivost na sceni, i već ozbiljno izbrušen i specifičan stil, počeli smo od najtežih pitanja a to je šta iz perspektive dizajnera znači dobar vizuelni identitet. “Sa jedne strane postoji taj grafički 'zanatski' deo ( odnosi / boje / tipografija, koncept generalno ) i uvek mi je strava kada vidim nesto sto pomera granice, pa tako i kod mene pravi neki drive, ali da bi taj identitet stvarno bio 'uspešan' postoji ceo jedan set vrednosti koji treba da ispuni. Da li je identitet ‘tačan'? Koje vrednosti teba da predstavlja? Da li komunicira dobru poruku? Da li gađa ciljnu grupu? Da li se razlikuje od konkurencije? Koja je to relevantna diferencijacija…. Tako da, veliki deo posla treba da se uradi pre nego sto se uzme olovka u ruke”. A šta mu od svega toga najteže pada na početku svakog kreativnog procesa? “Ne mogu da kažem da mi nešto teško pada, ukoliko je nešto što sam već više puta prošao pa znam kako ide proces i gde su 'zamke’. Teško je kada se susretneš sa nečim potpuno novim jer postoji rizik da neće sve baš da teče. Mada to su stvari sa kojima se u startu treba pomiriti i skapirati da je to ujedno i tvoj lični/profesionalni progres i ono što na kraju čini ovaj posao zanimljivim. Mislim da sam najviše i naučio na projektima koji su bili najmanje prijatni.” Kako su nam ovih dana svima po glavi raznorazne misli zanimalo nas je kakvo je stanje kod njega. “Misli pokušavam maksimalno da olakšam ovih dana, ali ide malo teže”. A šta najčešće vrti na plejlisti? “U poslednje vreme više slušam podcaste nego muziku ali uvek je tu negde neki Frank Ocean ili nešto tvrđe ako krene tenzija”. I za kraj, koja to reč opisuje dobrog dizajnera? “Strpljenje”.

peter gregson studio

@petergregsonsutdio

Upoznajte domaće dizajnere koji stoje iza logoa naših omiljenih gradskih mesta (фото 4)

Nije preterivanje reći da je Peter Gregson studio jedan od najboljih dizajn studija. Lokalnih sigurno, a ne bi bilo preterano to tvrditi ni na regionalnom nivou. Njihov pristup problemu i novom poslu je pre svega konceptualan, i baziran na umetničkoj formi, i biće da je to razlog iz kog se njihovi radovi nalaze u prestižnim časopisima i knjigama o dizajnu, a svojim radovima pomeraju granice dizajna. Njihov portfolio se grana u svim pravcima od dizajna ambalaže preko različitih vizuelnih identiteta do dizajna knjiga. Jedan od najnovijih članova Peter Gregson familije logotipa je onaj za restoran Gilda, što je i bio povod da Jovana Trkulju, osnivača ovog studija i kreativnog direktora, pitamo kako to zvuči recept za dobar dizajn. “Ustajanje iz kreveta” mu zvuči kao najteži deo svakog kreativnog procesa, a njegove misli i rad definitivno ne bi bili potpuni bez reči kao što su “svrha i tema” dok se znanja i veštine najbolje usavršavaju pauzom od svega ili prosto i jednostavno “odmaranjem”. Jovan je podelio sa nama i to da mu je trenutno online radio podešen na frekvencije NTS.live . A da li postoji neki poseban trik za razbijanje kreativne blokade, ima li neki savet za ostale kreativce koji se sa tim problemom susretnu? “Zamisli da živiš u Srbiji”.

valentina brković

@valentinabrkovic

Upoznajte domaće dizajnere koji stoje iza logoa naših omiljenih gradskih mesta (фото 5)

Ilustracije Valentine Brković su odvažni, raznobojni, dinamični univerzumi u kojima su sa neverovatnom lakoćom iskombinovani elementi koji bi na prvi pogled možda nekome zvučali neuklopivo. Ipak, Valentina uspeva da svaki put pronađe savršenu formu i komunikaciju između njih i svoje radove je uspostavila kao instant prepoznatljive bilo da su na papiru, na zidu, ili u digitalnom svetu. S obzirom na različite motive i elemente zanimalo nas je kako počinje da radi novi rad, vizual, logo, i šta joj pada najteže na početku svakog kreativnog procesa? “Najčešće su mi počeci poletni i uvek imam onih par momenata pred proces kada izgovorim: “Okej, hajde da vidimo gde će me ovo odvesti”. Vremenom sam naučila da projekti koji mi u startu ne pruže taj osećaj obično ispadnu nezadovoljavajući jer sam ih prihvatala u pogrešnim trenucima ili iz pogrešnih razloga. Ipak, kroz sve projekte sam nešto naučila. Nekad je to stvar tehničke prirode, nekad estetske. Nekad naučiš ponešto o ljudima, a najčešće o sebi. Sa stavom da je svaki projekat novo neistraženo polje se mnogo više napreduje, a manje frustrira”. Kad smo već kod frustracija koje definitivno postoje u svakom poslu, i kod uvek sjajnih rezultata kao što je kod nje slučaj pošto smo u njene ilustracije za nalepnice Kabinet piva jednako zaljubljeni kao i u korice knjiga koje je radila za neka Bookina izdanja, između ostalog i nedavni hit “Crna knjiga” Luke Tripkovića, zanimalo nas je kako uspeva da razbije kreativnu blokadu kada do nje dođe. “Sklopi laptop i kreni u šetnju bez pravca. Kada se izduvaš, sedi i uradi najbolje što možeš. Nekada će rezultat biti dobar, a nekad osrednji, ali ćeš bar na kraju dana biti u miru da si u datom trenutku uradila onoliko koliko si mogla”. A kako čini da to što “može” bude neprestano dobro, kako raste i unapređuje svoje znanje i veštine? “To je danas lakše nego ikad. I online i offline postoji tona sadržaja koja samo čeka da navališ. Jedna od mogućih metoda usavršavanja je da popišeš šta bi sve volela da (sa)znaš, a onda se baciš na onu stavku koja te najviše plaši”. To potvrđuje i odgovorom na pitanje bez čega se ne može biti dizajner? “Bez radoznalosti”. Kako se trenutno nalazi u istočnoj Africi na odmoru zanimalo nas je šta joj se trenutno vrti po glavi. “Lokalne pesme na svahiliju mi se trenutno vrte po glavi. Osim toga, ovde mi se vrti i činjenica koliko čovek sa malo toga može napraviti mnogo”. 

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor