Kroz književnost do dijaloga: Brend Miu Miu otvara kioske s feminističkim romanima
Miu Miu poznata italijanska modna kuća, ove godine je pokrenula inspirativan projekat pod nazivom Summer Reads, sa ciljem da preoblikuje klasične kioske za novine u male književne oaze u odabranim gradovima širom sveta. Ovaj inovativan pristup ne samo da doprinosi kulturnoj sceni, već i naglašava važnost ženskih glasova u književnosti i društvu. Ujedno, kampanja targetira one žene koje vole književnost kao takvu, dok im ujedno približavaju misiju i viziju brenda.
Kultura na dohvat ruke
Projekat “Summer Reads” pretvara tradicionalne kioske u kulturne centre gde prolaznici u svakom momentu mogu uživati u pažljivo odabranim knjigama koje su oblikovale feminističku književnost. Ove male književne oaze nude jedinstvenu priliku da besplatno dobiju primerci knjiga koje su značajno uticale na društvene norme i borbu za žensku ravnopravnost. Svaki kiosk je dizajniran tako da privuče pažnju prolaznika i stvori prostor za opuštanje i čitanje na otvorenom, ali u prepoznatljivom Miu Miu stilu.
Ponuda: Hrabri glasovi žena
Knjige koje se nude unutar ovog projekta pažljivo su odabrane kako bi reflektovale ženske perspektive i borbu za prava žena kroz vekove (dakle, nije reč samo o novim popularnim naslovima). Među njima se nalazi recimo: “Zabranjena beležnica” Albe de Céspedes, delo koje istražuje unutrašnje sukobe i društvene pritiske sa kojima se suočavaju žene unutar patrijarhalnog društva. Roman nudi snažnu kritiku buržoaskih porodičnih struktura i pruža dubok uvid u borbu za žensku emancipaciju.
Takođe, posetioci imaju priliku da pročitaju autobiografski roman “Jedna žena” Sibille Aleramo, koji je postao klasik zbog svoje iskrene i emotivne priče o ženskoj borbi za samostalnost i slobodu. Džejn Ostin, jedna od najvažnijih autorki u istoriji književnosti, takođe je uključena u ovaj projekat sa svojim romanom “Nagovaranje”, koji istražuje teme ljubavi, nade i druge šanse u životu. Dakle, spektar je širok, a čini se da su i naslovi veoma pažljivo odabrani kako bi svrha bila edukacija, ali uz čitav istorijski kontekst.
Značaj projekta
“Summer Reads” nije samo promocija književnosti već i isticanje ženskog stvaralaštva i doprinosa ženskih autorki sveobuhvatnoj kulturnoj sceni. Ovaj projekat kao da pruža platformu za ženske glasove i refleksije o njihovim životima i borbama kroz vekove. Svaka knjiga koja će biti podeljena izabrana je zbog svoje hrabre i snažne poruke koja odjekuje i danas u savremenom društvu.
Projekat će se održavati u velikim svetskim gradovima kao što su Njujork, London, Milano, Tokio, Seul, Šangaj, Hong Kong i Pariz. Lokacije su pažljivo odabrane kako bi ova poruka doprla do što većeg broja ljudi, u samom centru grada, pozivajući baš sve prolaznike da se zaustave, uzmu knjigu i zarone u svet književnosti. Ukoliko ovoga leta budete u nekim od pomenutih gradova, savetujemo da potražize ove Miu Miu štandove.
Ono što posebno fascinira kod ovog projekta je način na koji brend može da koristi svoj uticaj u svetu za promovisanje književnosti i kulture, ali ujedno i svoju ličnu promociju. Projekat je definitivno primer kako modna industrija može i treba da bude angažovana u društvenim pitanjima i promovisanju važnih tema.
Kroz projekat Summer Reads, Miu Miu ne samo da podseća na važnost znanja, već i ističe značaj ženskih glasova.
Kroz književnost do dijaloga
Inicijativa je na neki način i podsetnik na to kako književnost može promeniti perspektive i podstaći dijalog. Na društvenim mrežama, isti je već pokrenut, te se naveliko debatuje ne samo o položaju žena u društvu, nego i društveno odgovornim kampanjama, ali i novim idejama koje poput ove mogu spojiti korisno i promotivno. Veliki brendovi su definitivno ti koji poseduju kapital, a kampanja poput ove može biti trenutno možda najidealniji način da uloženi novac ima višenamensku svrhu. Još jedna veoma važna stvar – zamislite koji bi uticaj kampanja poput ove imala ako bi bila konstantna, a ne samo tokom leta?
Foto: Instagram