Dasha Zhukova je pokrenula novi projekat- pogledajte o čemu se radi!

autor BURO.
raysquare

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2021/07/raycover.jpg

Malo po malo, godinu za godinom, projekat za projektom sve jedan važniji od drugog, i ime Dashe Zhukove je postalo gotovo nerazdvojno od umetničkog sveta. Poznajemo je kao izrazito posvećenu kolekcionarku umetničkih radova i ženu koja je ceneći umetnosti i sarađujući sa umetnicima pomogla mnogima da postanu vidljiviji na svetskoj umetničkoj sceni. Na tom tragu je i kao suosnivačica razvila Artsy digitalnu platformu namenjenu demokratizaciji procesa kupovanja i prodaje umetnosti, a ultimativno je poznajemo i kao osobu koja stoji iza koncepta i vođenja Muzeja savremene umetnosti Garage u Moskvi. Čak je i sama služila kao inspiracija nekim umetnicima i postoje velike šanse da se sećate rada Ursa Fischera u kom je Dasha napravljena kao voštana sveća u prirodnoj veličini. Ukratko, složićemo se da je u ovom trenutku prilično nemoguće čuti njeno ime a ne pomisliti na neki projekat iz domena savremene umetnosti.

Kako stvari stoje tako će biti i u budućnosti budući da je nedavno lansirala novi projekat koji je u svojoj suštini stambeni, ali i umetnički. Ako vam to ne zvuči kao sasvim prirodna kombinacija, jasno je i zašto, ali je ujedno upravo ono na čemu Dasha sa timom i želi da radi. Da stvara prostore budućnosti u kojima će umetnost biti sastavni deo novih stambenih objekata, i umesto kafića ili frizerskog salona koje svi imamo u zgradi, da zamisli nove prostore budućnosti u kojima umesto u radnju na ćošku, trknemo do galerije.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2021/07/1627048336667003.jpg
https://buro247.rs/wp-content/uploads/2021/07/1627048460074674.gifhttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2021/07/1627048336507313.jpg

Ray Harlem je poveren meksičkoj arhitektkinji Fridi Escobedo, koja je 2018. postala najmlađa autorka kojoj je povereno rešavanje zgrade londonskog Serpentine paviljona, a koja će predvoditi izgradnjom Ray Harlema. Ovaj prostor je zamišljen tako da prvi spratovi služe kao novi dom za istorijski National Black Theatre, koji je u Harlemu 1968. osnovala Barbara Ann Teer i uključivaće prostore za probe, performanse, događaje. Ostatak prostora rezervisan je za 222 apartmana, umetničkih atelja, co-working prostora, kao i za zajedničke kuhinje i biblioteke kroz koje bi se veoma jasno promovisala ideja o zajedništvu, razmeni, saradnji, učešći. Izgradnja Ray Harlema je započeta a očekuje se da bude završena do 2024. godine. Drugi projekat Ray Fishtown je smešten u Filadelfiju i potpisuje ga arhitektonski biro Leong Leong. Ova zgrada će biti nešto manja, i neće imati jednu tako značajnu instituciju kao Harlem, već više manjih umetničkih prostora, ali i više saradnji sa umetnicima. Rashid Johnson će kreirati živu baštu u lobiju zgrade, dok će lokalni umetnik Michelle Lopez dodati tekstualne intervencije na samu fasadu čime Ray Fishtown na još jedan način postaje živo umetničko delo. Ono koje će davati umetnicima prostor da stvaraju ali i biti sačinjen od manjih i većih art intervencija.

Kako se čini ovaj projekat pretenduje da bude jedan od većih i značajnijih na Dashinoj ne „to do“ nego „done“ listi, ali pored toga što se njime otvaraju novi prostori za novu budućnost koja treba da se zasniva na konceptima jednakosti i zajedništva, i što se u duhu potreba savremenog čoveka i savremenog trenutka bazira na konceptima razmene, Dasha Zhukova je projektom Ray još jednom dala i primer za razmišljanje i domaći zadatak svima onima koji imaju novca. Podetnik da imati ne znači skupljati, nego investirati jer onda imaš više. Da može da se leti privatnim džetovima i jedri jahtama, ali i ulaže. Da brendirani komadi nisu sve u šta se može uložiti, već da je ultimativna vrednost položiti temelje vrednosti i graditi platformu na njima, i to ne toliko za sada koliko za budućnost. I naravno da će ovaj projekat doneti i zaradu i da pored filantropskog aspekta svakkao postoji i finansijska korist ali ona koja koristi i zajednici, ne samo pojedincu.