Pretraga

Kako nam popularne serije i filmovi prikazuju rad u magazinu, a kako je zapravo raditi u jednoj redakciji (iz prve ruke!)

Kako nam popularne serije i filmovi prikazuju rad u magazinu, a kako je zapravo raditi u jednoj redakciji (iz prve ruke!)

Tekst: Jelena Karakaš


Ukoliko ste odrastali devedesetih i dvehiljaditih i grešno uživali u chick-lit romanima i romantičnim komedijama između dva zalogaja čokoladne krofne i šejka od jagode (tada još nismo znali za avokado tost i matcha čaj) mogli ste da primetite da skoro svaka junakinja radi u nekoj vrsti magazina. Bilo da je ambiciozna novinarka, otkačena urednica, ili kasnije PR - radnja se dešavala u medijima, u prozračnim kancelarijama sa velikim prozorima, čupavim tepisima, policama ispunjenim knjigama i obaveznom sobom za fashion i beauty uzorke. Da li me je to inspirisalo da baš krenem u tom profesionalnom smeru – ne mogu da kažem sa sigurnošću. Ali činjenica jeste da sam već sa trinaest godina svima saopštila da se pripreme jer uskoro kreće moja uspešna karijera u nekom glossy magazinu. Fun fact: tada nije postojao nijedan licencirani modni časopis u Srbiji, ali je moja volja itekako postojala. Fast forward, iza mene je 15 godina rada u print i online redakcijama i agencijama. Vera u život i srećan kraj mi je daleko manja, cinizam je izbrušen do perfekcije, snalaženje u haosu rokova za juče je na maksimumu, ali povremeno u slavu te neke slađe i naivnije Jelene pustim neki stari film da me želja mine. Osim što ih sada gledam kao bajku znajući da ako je prošla ponoć a nemam jednu cipelu - nešto je ozbiljno pošlo po zlu.

danas 13 sutra 30

Kako nam popularne serije i filmovi prikazuju rad u magazinu, a kako je zapravo raditi u jednoj redakciji (iz prve ruke!) (фото 1)

Ovo je bio moj film kad god bih se prehladila ili pala u težak bedak (sećate se tih tinejdžerskih epizoda oh-srušio-mi-se-ceo-svet), DVD je išao u plejer sve dok se nije izlizao. Zaplet? Trinaestogodišnja Jenna u napadu očajanja poželi da ima trideset godina i da postane „thirty and flirty and thriving“. Bibbidi-bobbidi-boo i ona odjednom živi u stanu na Petoj Aveniji, radi kao jedna od urednica u magazinu Pose, ima crnu limuzinu na raspolaganju i druži se sa Madonnom. I ona sama, a i sve njene koleginice iz časopisa su zapravo zle zmijurine koje se pretvaraju da su prijateljice. Istina? Naravno da postoji po koja loša jabuka u svakoj profesiji, i iako sam dobila svoju porciju slamanja svega i svačega preko mojih leđa, ovo moram da odbacim kao totalnu neistinu. Ljudi u medijma su svakakvi, ali urođena zloba nije osobina koja prednjači. I kako je raditi u tom Pose magazinu? Deluje vrlo zabavno i zapravo da postaneš zvezda kompanije dovoljno je da napraviš super moodboard i euforično ga predstaviš na sastanku. Iako je vizuelizacija super bitna u našem poslu i projekti često kreću kao ideje podržane jednostavnim kolažima, u real life-u će vas urednik sačekati iza ćoška da traži i projekciju troškova i da vas usput pita odakle vam budžet i dozvola da za moodboard platite fotografa, modele, šminkera i frizera, lokacije, opremu, ketering. I ako možete da vratite kompanijsku karticu, hvala.

kako izgubiti dečka za 10 dana

Kako nam popularne serije i filmovi prikazuju rad u magazinu, a kako je zapravo raditi u jednoj redakciji (iz prve ruke!) (фото 2)

Okej, ovo je bajka koju ne bih volela samoj sebi da urušim, ali ’ajde. Andie Anderson ima 23 godine i za magazin Composure piše kolumnu "how to". Iako bih zaista volela da postoje ljudi koji mesečnu platu zarade samo jednim tekstom što im ostavlja sasvim dovoljno vremena da se muvaju sa Ben Barryijem i kupuju mu paprat i mirisne štapiće...to stvarno, stvarno nije slučaj. Ali evo, i dalje kao stara romantičarka (bezrazložno) verujem da se u nekoj od advertajzing agencija možda i krije Matthew McConaughey (ćao mail mi je na kontakt strani). A šta bi moglo da se desi u pravom magazinu? Redakcijski sastanci umeju da budu tako opušteni, da, u rukama nam je kafa za poneti u svakom trenutku i istina, umemo da povremeno oraposložimo koleginicu pokojim besplatnim uzorkom koji smo dobili od brenda za testiranje. Ali u ostalim trenucima čućete samo frenetično kucanje o tastaturama, a ne šetnju na štiklama na stotoj dnevnoj pauzi (da li iko i dalje nosi štikle na posao?!).

đavo nosi pradu

Kako nam popularne serije i filmovi prikazuju rad u magazinu, a kako je zapravo raditi u jednoj redakciji (iz prve ruke!) (фото 3)

Ovo je bila obavezna filmska lektira u doba kada sam ja odrastala i izazvao je niz rasprava o verodostojnosti i (lošem) stanju u medijskoj industriji. Iako je tada Andy bila opisivana kao tužna žrtva Mirande Priestly, pre par godina se na Buzzfeedu pojavio zabavan članak koji to stavlja u drugo svetlo. Zapravo ovo je jedan u nizu filmova čija junakinja radi u ženskom časopisu ali zapravo želi da piše o ozbiljnim temama. Hmm, u svetlu godine u kojoj se nalazimo rekla bih „pomeri se nisi drvo“. A opet s druge strane u međuvremenu su ženski i modni magazini prošli kroz tranziciju i nude jednako ozbiljne tekstove na temu raznoraznih društvenih fenomena, položaja žena u društvu i politike. Iz te vizure Andy umesto što se na početku podsmevala koleginicama mogla je da inspiriše promenu iznutra. Što su u real life-u učinile neke hrabrije novinarke i blogerke i hvala im.

odvažne

Kako nam popularne serije i filmovi prikazuju rad u magazinu, a kako je zapravo raditi u jednoj redakciji (iz prve ruke!) (фото 4)

Ovu seriju sam odgledala u svojim „odraslim godinama“ sa bar deceniju iskustva rada u struci i moram priznati da sam se pošteno zabavila, između silnog prevrtanja očima. Kat Edison menadžerka za društvene mreže, Jane Sloan novinarka i Sutton Brady modna urednica zajedno kroče svoj put kroz zamršeni (i izmišljeni) medijski svet. I šta tu ne štima? Budžeti, oh-moj-bože budžeti. Svaki put kad bi se pojavio novi saradnik, velika produkcija, ili bitan editorijal nonšalantnost kojom Scarlet magazin pokrio sve troškove me je terala na kombinaciju smeha i suza. Zapravo svi smo se u medijima zaposlili da radimo velike sanjarske stvari (hello Diana Vreeland), a u prvih šest meseci završili smo sa 17 kesa stvari koje bi trebalo da čuvamo kao oči u glavi, na ulici, dok pada kiša i dok smo kompletno švorc. Ne, rad u modnom magazinu nije nimalo glamurozan, ali je beskrajno zabavan – što je činjenica koju su malo koji film ili serija prikazali. Zapravo ja sam i Kat i Jane i Sutton u magazinu za koji radim i to je okej, samo imam manje luksuza da kao Kat skoro nikada ne uđem u kancelariju. Rad u medijima zaista podrazumeva klizno radno vreme, izlazak na promocije parfema usred dana i čašu proseka u podne. Ali nijedan scenarista nije našao za shodno da dopiše scene kada posle celog dana jurnjave, oblačim pidžamu sedam na kauč sa laptopom i uz čaj radim do duboko u noć. Što bi Kat rekla hashtag dosadno. Ali, hej, skroz istinito.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar