Povezano
Modna kuća Courrèges je u martu prikazala jesenju kolekciju, na reviji gde je pistu prekrivao tepih od šarenih konfeta, koje su lepršale oko modela. To je bio omaž radu američkog umetnika kog nazivaju i „loš momak Njujorka“. U pitanju je Dan Colen.
Sada, nova Courrèges kampanja koristi njegov seminalni rad iz 2010. godine, Moments Like This Never Last, odustajući od tradicionalnog formata reklame sa modelima u korist praznog platna posutog šarenim konfetama.
Deo lične biblioteke dizajnera Nicolasa Di Felicea, Colenov rad bio je inspiracija kolekcije, koja je sadržala komade u živopisnim nijansama roze i crvene.
Ko je Dan Colen?
Dan Colen: „Loš momak“ njujorške scene
Krećući se između različitih medija, tehnika i tema, Dan Colen istražuje konceptualne aspekte materijalnosti i procesa ostavljanja tragova. Zainteresovan za to kako fizička svojstva medijuma određuju njihove specifične oblike i simboličke rezonance, Colen u svom radu osciluje između rigorozne zanatske tehnike i estetike slučajnosti.
Pored radova u ulju na platnu, često koristi nekonvencionalne materijale poput žvakaćih guma, cveća i otpada, predajući kontrolu nad finalnim izgledom svojih dela nepredvidivim površinama tih materijala.

Takođe stvara radove u vremenskom i trodimenzionalnom formatu, skulpture i performanse. Adaptirajući slike iz popularne kulture, razbija granice između likovne umetnosti i subkulture, ispitujući dinamiku između slika i materijala od kojih su sačinjene.


Dan Colen je diplomirao na Rhode Island School of Design 2001. godine. U svojim najranijim radovima, Colen je pažljivo radio precizne uljane prikaze banalnih enterijera – neurednog kupatila u stanu, tinejdžerske sobe, šatorskog kampa – u koje je uvodio prisustvo nadprirodnog: Isus Hrist, njegov pokojni deda.
Sledeća serija, Candle paintings (2003–10), inspirisana je Disneyevim filmom Pinocchio (1940). U ovim radovima, Colen se fokusirao na trenutak kada umetnički materijali iznenada ožive i postanu autonomni od svog autora: prostor platna simbolizuje Gepetovu radionicu – mesto gde Pinokio postaje “stvaran” — dok se poruka pojavljuje u dimu sveće koja je tek ugašena. Seriju je opisao kao “pokušaj razgovora sa Bogom ili beskonačnim”.


Od 2006. godine, Colen istražuje ideju pronalaženja lepote u slučajnom kroz seriju apstraktnih “slika” napravljenih od žvakaćih guma. Eksperimentišući sa različitim tretmanima, fasciniralo ga je kako materijal nameće određene oblike.

Colen konstantno istražuje pojmove u istoriji moderne umetnosti kao što su “high” i “low”, umetnička agencija i specifičnost medijuma. U poslednjih nekoliko godina, različiti projekti sa fokusom na socijalnu jednakost postali su centralni deo njegove prakse.

Osnovao je Sky High Farm 2011. godine, neprofitnu organizaciju u dolini reke Hadson posvećenu povećanju bezbednosti hrane u zapostavljenim zajednicama Njujorka kroz donacije svežeg voća i povrća. Takođe je sarađivao na instalaciji Moments like this… za bolnicu St. Mary’s Healthcare System for Children u Kvinsu, ustanovu koja pruža podršku dve hiljade dece sa ozbiljnim specijalnim potrebama i medicinskim stanjima.

Colen često izgubljenim predmetima pridaje simboliku ili značenje, poput novčića od deset centi koje skuplja za svoju pokojnu baku i za umetnika Dash Snowa, Colenovog bliskog prijatelja, čija ga je smrt od predoziranja 2009. godine navela da se obaveže da će obuzdati sopstvenu zavisnost.
Danas, on nastavlja da istražuje kulturne mitologije i arhetipove kroz različite medije, prisvajajući slike iz animiranih filmova, kataloga poštanskih porudžbina, modernističke apstrakcije…


Dan Colen nastavlja da se bavi različitim temama sa konceptualnom preciznošću, humorom i eksperimentalnom inovacijom.