Zašto je Kjubrikova Paklena pomorandža vizuelni game changer
Povezano
Mnogi će se složiti da se Paklena pomorandža Stenlija Kjubrika može smatrati jednim od najvećih vizuelnih game changer-a kada je u pitanju dizajn enterijera.
Snimljen je po istoimenom romanu Entoni Berdžesa iz 1962. godine i istražuje teme nasilja, slobodne volje i moći države.
JARKE BOJE
Jedan od najupečatljivijih uticaja ovog kultnog kinematografskog klasika na dizajn enterijera je korišćenje živih boja. Da bismo shvatili revolucionarnost u vizuelnom smislu, prisetimo se samo činjenice da je snimljen još davne 1971.godine. Film je poznat po upotrebi svetlih narandžastih, zelenih i ljubičastih boja, koje se koriste za stvaranje osećaja dezorijentisane i uznemirujuće atmosfere. Ovu upotrebа smelih boja usvojena je u enterijer- dizajn rečniku sa posebnim značenjem i efektom, pa tako na primer, dnevna soba sa svetlo narandžastim zidovima i nameštajem može stvoriti osećaj energije i uzbuđenja, dok spavaća soba sa tamno ljubičastim zidovima može stvoriti osećaj misterije i intrige.
FUTURISTIČKI MINIMALIZAM
Pored izlaženja iz klasičnog stila kada su boje u pitanju, dominantan uticaj ovog Kjubrikovog remek dela na estetiku enterijera je korišćenje futurističkih i minimalističkih dizajnerskih elemenata. Radnja filma smeštena je u distopijsku budućnost u kojoj je tehnologija napredovala do tačke u kojoj upravlja svakim aspektom društva. Scenografija sadrži elegantan i minimalistički nameštaj, kao i naprednu tehnologiju kao što su automatska vrata i video ekrani. Ovu futurističku estetiku usvojili su mnogi dizajneri, koji koriste čiste linije i minimalistički nameštaj kako bi stvorili osećaj modernosti i sofisticiranosti.
UPOTREBA NEKONVENCIONALNIH MATERIJALA
Setimo se samo scenografije stana ekscentričnog protagoniste Aleksa. To je oronuli prostor koji je ukrašen mešavinom modernih i klasičnih elemenata, zidovi su prekriveni grafitima, dok je nameštaj napravljen od mešavine materijala, uključujući metal i plastiku. Ova upotreba nekonvencionalnih materijala postala je praksa u uređenju enterijera, a koriste se reciklirani materijali i nestandardne teksture, a konačni rezultat su jedinstveni i autentični prostori.
Prisetimo se prošlogodišnje Gucci x Adidas kampanje, inspirisane Kjubrikovim stvaralačkim opusom, kako u dizajnu enterijera, tako i u popularnoj kulturi.