Ako ste do sada mislili da TikTok nije za vas, možda treba da razmislite još jednom. U poslednjih godinu dana zajednica strastvenih čitalaca je drastično porasla, a TikTok je postao mašina za izdavanje knjiga. Članovi BookTok zajednice su pokazali da knjige itekako mogu biti zabavne, a čitanje je u modi više nego ikada do sad. Ova niša je postala senzacija na društvenim mrežana još početkom pandemije, ali ne pokazuje znake usporavanja. I navijamo da tako i ostane, u pretrpanom onlajn svetu, BookTok je jedan od njegovih poslednjih zdravih kutaka.
BookTok je tu da vam preporuči šta da čitate tokom leta, bilo da tražite brzu i sočnu romansu za plažu ili naučnu fantastiku za izležavanje na kauču, članovi zajednice oživljavaju omiljene protagnoiste između beskonačnih redova knjiga u knjižarama, kutcima kafića ili čitalačkom uglu svoje sobe, igra „citatom ćeš me, citatom ću te“ ne jenjava i konačno je okej priznati da ne volimo knjige koje se per se „moraju“ voleti. Najpopularniji video snimci uglavnom ne nude informacije o autoru knjige ili zapletu, umesto toga, čitaoci se fokusiraju na emocionalno putovanje koje će određena knjiga doneti.
Zajednica BookTokera je prilično šarenolika, a ono što sve njene članove povezuje jeste odsustvo straha od javnog prikazivanja emocija. Oni se ne stide da zaplaču pred kamerom na poslednju rečenicu romana ili da knjige grle kao da im zaista jesu najbolji prijatelji, a od milionskih pregleda koje ovi zapisi broje profitiraju i autori i izdavači. Početkom prošle godine, izdavačka industrija je počela da primećuje da se knjige o kojima čitaoci najviše pričaju na TikToku pojavljuju na listama najprodavanijih. Nedugo zatim, #BookTok je postao dominantan pokretač prodaje beletristike.
Koliko su stvari uzele maha pokazuje činjenica da TikTok sada pokreće i zvanični Book club – nešto kao BookTok, samo sa organizovanijom strukturom. Svakog meseca biće objavljena nova knjiga i članovi zajednice će moći da ih čitaju, kao i da dele svoje kritike. „Od osvjetljavanja malo poznatih autora i žanrova do predstavljanja klasika novoj generaciji, #BookTok je pomogao da ponovo zapalimo strast prema književnosti i stvaramo novi pogled na voljeni #BookClub format, tako da naša zajednica može nastaviti da se povezuje, podstiču razgovore i dele knjige koje najviše vole“, izjavio je James Staford, šef partnerstava i zajednice na TikToku. Ako ne znate šta sledeće da čitate, BookTok is a place to be.