
Miu Miu nas poziva da ovog leta usporimo i vratimo se čitanju. Da sednemo u park, odaberemo knjigu i uživamo, uranjajući u imaginarni svet.
Upravo u tom duhu nastaje Miu Miu Summer Reads 2025, projekat koji ovog leta dolazi u svom drugom izdanju, a slavi vrednost knjiga, snagu ženskog pripovedanja i mogućnost kreiranja kulture na pristupačan, nežan način.
Summer Reads je redak primer kako se moda i kultura mogu spojiti u pametnom, maštovitom i značajanom način, koji donosi vrhunski imidž brendu i šalje jasnu vrednosnu poruku.

Drugo izdanje manifestacije Miu Miu Summer Reads održano je od 27. do 29. juna u pet velikih gradova: Milanu, Parizu, Pekingu, Osaki i Hongkongu. Lokacije su bile najlepši parkovi u tim gradovima: Giardino delle Arti u Milanu, Bibliothèque nationale de France u drugom arondismanu Pariza, Chaoyang Park u Pekingu.
Svaki prostor bio je pretvoren u čitalačko okruženje: pažljivo osmišljeni kiosci, usklađene palete boja, Miu Miu logotipi prevedeni u hromatske simbole i grafičke znakove. Cilj je bio jasan: učiniti čitanje ne samo dostupnim, već i poželjnim, pretvarajući čin otvaranja knjige u estetsko i čulno iskustvo.


Svaki posetilac bio je pozvan da odabere između dva kultna romana i dobije primerak u limitiranom izdanju, personalizovanom za ovu priliku. Svaka knjiga imala je ekskluzivnu koricu dizajniranu od strane brenda Miu Miu, ilustrovane obeleživače, metalne držače za knjige i kolekcionarske ex libris pečate.
Atmosfera je bila intimna, a opet otvorena; elegantna, ali nepretenciozna: videli smo sklopive stolice, klupe, prostor za razgovor i osoblje u Miu Miu uniformama koje je nudilo knjige i ledenu kafu u brendiranim čašama. Podsetnik da kultura može biti jednostajan, lep i svakodnevan gest.

Evo koja dva romana su posetioci imali priliku da dobiju.
Romani iz Miu Miu čitalačkog kluba
Izbor knjiga je konceptualno srce celog projekta. Miu Miu je odabrao dva romana koje potpisuju autorke iz različitih kulturnih i geografskih konteksta, ali koje povezuje oštar i dubok pogled na ženski identitet u 20. veku.
Prvi je roman Nerazdvojne, koji je napisala Simone de Beauvoir. Neobjavljeni kratki roman dočarava njenu veliku ljubav iz detinjstva prema prijateljici, Zazi, čija će je tragična smrt, neposredno izazvana predrasudama i normama tadašnjeg društva, proganjati čitavog života. Nerazdvojne je i roman koji uprizoruje seksualno i intelektualno obrazovanje dveju mladih devojaka, buntovnih u svetu koji ometa i ograničava njihovu slobodnu misao.
Ovaj autobiografski tekst, napisan pet godina nakon objavljivanja Drugog pola, lucidno i emotivno dočarava prva iskustva revolta i usvajanja feminističke filozofije, događaje detinjstva kao mesta emancipacije, iskustva prijateljstva kao početke smelosti i nezavisnosti.

Drugi roman, koji nudi komplementarnu, ali podjednako snažnu perspektivu, jeste Onnazaka (Godine čekanja) Fumiko Enchi, prvi put objavljen 1957. godine.
Roman istražuje patrijarhalnu represiju kroz život Tomo, žene primorane da pronađe konkubinu za svog muža – što je bila uobičajena praksa u strogo stratifikovanom Japanu iz doba Meiji. Pisanje je istovremeno prefinjeno i brutalno, otkrivajući duboku, tihu žensku otpornost koja prevazilazi generacije.
Ovaj roman nije preved na srpski, ali postoji drugo delo japanske književnice koje možete pročitati na našem jeziku. Roman Maske (Onna men), objavljen je 1958. godine. Radnja se odvija sredinom prošlog veka, a roman govori o destruktivnoj snazi ženske ljubomore i ozlojedenosti, o zavodenju i o nevernosti u savremenom Japanu, uz aluzije na tradicionalnu umetnost.

Okosnicu romana cine zagonetni odnosi izmedu pet glavnih likova, tri žene i dva muškarca. Prefinjena, harizmaticna i tajanstvena pesnikinja, sredovecna Mieko Togano, plete zamršenu mrežu obmana oko svoje snahe, udovice Jasuko, zatim svoje cerke, mentalno zaostale Harume, i dvojice tridesettrogodišnjih muškaraca, beznadežno zaljubljenih u Jasuko.
Jedan je profesor japanske književnosti, Cuneo Ibuki, koji je oženjen i ima trogodišnju cerku, a drugi, doktor psihologije i neženja, Tojoki Mikame.
Miuccia Prada, koja već dugo veruje da je oblačenje i intelektualni čin, ovde se okreće najsporijem i najstarijem mediju od svih – čitanju – kako bi preoblikovala narativ oko svog brenda. Nije reč samo o stilu – moda može biti i misao, vreme i prostor. Zato je ova kampanja zasluženo „odjeknula“ i pokazala nam kako luksuzna moda može (ipak) biti inspirativna za sve.
Fotografije: instagram miumiu