Ova godina definitivno nije normalna godina. Nećemo se prisećati da smo već drugog dana 2020. mislili da će ozbiljno i otvoreno početi Treći svetski rat kada je iranski general Sulejmani ubijen, i da je u istom mesecu danima goreo ceo jedan kontinent i Ujedinjeno kraljevstvo izašlo iz EU, a već tada su stizala upozorenja na potencijalnu epidemiju. Kada je tako počelo, nije se moglo puno očekivati ni na dalje, i sve u svemu 2020. je sve samo ne normalna godina.
U normalnoj godini, sada bismo svi bili na moru tamo gde želimo, a ne gde (ako imamo puno sreće i veza) uspemo, i verovatno bismo već dobrih mesec dana slušali na repeat nešto što je poznato kao “pesma leta”. Svako vreme ima svoju boju, svako leto ima svoju pesmu. Klišeaste hitove poput “I Got A Feeling”, ili neki “California gurls”. Nešto veselo, razigrano, što ne tera ni na razmišljanje ni u mračne kutke mozga već se samo njišeš u ritmu i uživaš. Tako nešto smo doduše i dobili ove godine, iako istini za volju, ne baš ako smo se nadali.
Dugo se pričalo o tome da li uopšte može da bude pesme leta kada nema leta kakvim ga poznajemo, i ako da, da li bi ta titula pre otišla za Dua Lipa “Break My Heart” ili Harry Styles za “Watermelon Sugar”. Ni jednom ni drugom jer letnji vetar duva iz pravca TikToka koji je bio tu sve vreme karantina i zabeležio neverovatan porast u brojkama korisnika, pa kao zvezda pandemije kakva jeste, red je da se kruniše melodijom po kojoj ćemo pamtiti ovo pandemično leto.
Od kada se pojavila na TikToku, pesma “THIS SONG ISNT’T ABOUT BREAD” koju je uploadovala korisnica @isterrrrika, je zaradila 12.6 miliona pregleda, i pojavila se u više od 761.000 drugih videa od kojih je verovatno najpopularniji onaj u kome lama stoji na zadnjim nogama, u crvenoj pustinji i senzualno đuska uz koreografiju (naravno, šta ste očekivali pa na TikToku smo!). Znate sigurno o čemu govorimo jer ovaj video broji 38.5 miliona pregleda koji rastu iz dana u dan, što ga čini jednim od najgledanijih videa i pandanom svetskim hitovima. Bizarno? Aposlutno. Hitično? Još apsolutnije.
Melodija je postala viralna još u junu, nakon što je neko snimio kako peva “Mi pan su su sum”, iako je tek sada doživela svoj vrhunac popularnosti kada su na scenu stupili remiksi sa lamama koje đuskaju, i ne preterano zainteresovane alpake. “Mi Pan” melodija iako sa sve lamom, setingom, i sasvim nerazumnim rečima liči na nešto što bi lako moglo da se svrsta u eksperimente kojima bi se Dadaisti oduševili, zapravo originalno pripada ruskoj reklami Miel Pops sa žitarice sa medom. Sama reklama datira iz 2010. ali je džingl nedavno ekplodirao internetom zahvaljujući senzualnijoj, akustičnoj, izmenjenoj verziji.
Kosmos blagoslovio Know Your Meme stranicu koja je arhiva svega što ikada može zatrebati kada su u pitanju internet senzacije, njihov postanak, inspiracija i hronologija, pa tako znamo da je prema njihovim saznanjima, ovaj remiks prisutan na mreži i cirkuliše još od februara, ali iz nekog razloga nije bio toliko primetan. Možda zato što nije imao presimpatične lamice, a možda i zato što u februaru nismo bili ni blizu odlepljenosti koju osećamo sada kada razmišljamo da li će stvarno posle ovog agoničnog leta da nas sačeka i famozni drugi talas?
I tako, na sasvim uvrnut način, i gotovo preko noći svi znamo melodiju “mi pan su su su”. Nije da nije jasno kako smo ovde dospeli, jer nam je sad već svima u glavi jedno veliko „su su su njam njam njam i šta koji moj?“, ali mora se priznati da je melodija zarazna, možda čak i previše zarazna. Jer, bilo da smatrate da je totalni kretenizam (za šta realno nema previše argumenata protiv) ili da ste oduševljeni, “reči” ove “pesme” vam se verovatno vrte po glavi češće nego što bi trebalo i što želite da priznate.
Tako smo nekako, na samom izmaku leta, u svoj bizarnosti 2020. godine, od prerađene reklame, u izdanju TikTok meets lama meets žitrice, dobili pesmu leta. Prelepo, ali ružno. Čestitke, sramite se.