Jelena Crnković o važnosti emocije u građenju brenda

autor BURO.
jelena square

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/09/jelena_cover.jpg

Jelena Crnković je oduvek želela da bude književnica i da svojim delima inspiriše ljude. Zanimale su je ljudske emocije. Za nju je emocija energija u pokretu i smatra je ključnom u svemu. Što se u njenom poslu i vidi. Karijeru je započela u advertising agenciji gde je zavolela kreativni proces stvaranja – od brain storminga, ideje, pa sve do realizacije i uživala je u građenju identiteta i imidža velikih brendova. Nakon višegodišnjeg rada u agenciji poželela je da pređe sa druge strane – u ulogu klijenta / brenda, da radi na strateškom razvoju brendova i proizvoda koje obožavaju milioni ljudi…i želja joj se ispunila. Ona već skoro deceniju ponosno stoji iza jednog od najvoljenijih brendova u regionu – brenda Smoki.

Deset godina si u Smokiju, koliko su se menjali alati poslovanja i komunikacije i na koji način?

Puno toga se promenilo. Ova industrija je po svojoj prirodi jako brza, sa digitalizacijom se dodatno sve ubrzalo. Velike promene su se desile u učešću medija, gde digitalni mediji sve više uzimaju primat nad tradicionalnim medijima kao što su print mediji i TV. Takodje, menjaju se trendovi u životnom stilu, ishrani, a to sve utiče na razvoj naših proizvoda. U zavisnosti od ciljne grupe kojoj se obraćamo menjaju se i trendovi u komunikaciji i samoj estetici. Nekada su bili jako popularni TV spotovi koji su trajali i po 60 sec., snimanli su se filmskom kamerom i imali savršeno „upeglanu“ estetiku. Danas, su to neuporedivo kraće forme jer je pažnja sve kraća, dinamični kadrovi koji se brzo smenjuju, „real life“ estetika, a neretko se spotovi snimaju telefonima ili photo aparatima. Najbrže i najveće promene u samom načinu poslovanja i životnom stilu desile su se u protekle dve godine.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/09/1664199646994421.jpg

Kako modernizovati narativ jednog klasika, bilo koji proizvod da je u pitanju?

Upravo to je bio jedan od najvećih izazova – kako da pomirimo najrazličitije ciljne grupe koje vole Smoki? Kako da osvežimo komunikaciju i komuniciramo sa mlađom ciljnom grupom, a da se ne udaljimo od naših lojalnih potrošača koji ga vole već pedeset godina? Kako da pratimo trendove i menjamo se, ali da ostanemo dosledni našim core vrednostima? Rešenje je – autentičnost! Kada si dosledan sebi, svoj i autentičan onda „nema greške“! Samo tada kada si svoj, autentičan tada si original, onda i „greška“ može postati remek delo, zaštitni znak koji te razlikuje od kopija.

Koliko su CSR kampanje danas važne i koliko je tebi inspirativno da radiš tako nešto?

Biti društveno odgovoran, za mene je inicijativa jedne zrele kompanije / brenda, a tiče se osnovnog principa etičkog društva – plemenitosti i brige o drugima. Ove godine realizovali smo CSR projekat na koji smo vrlo ponosni. U saradnji sa Udruženjem slepih i slabovidih i Belgrade Street Art, pokrenuli smo inicijativu i napravili 3D taktilne table poznatih beogradskih murala. Ove table postavljene su na zidovima širom centra grada, na kojima se nalaze originalni murali poznatih umetnika i na taj način omogućili slepim i slabovidim sugrađanima da uživaju u uličnoj umetnosti. Ovom društveno odgovornom akcijom Beograd je i zvanično postao evropski grad sa najviše 3D modela taktilnih tabli za slepe i slabovide osobe.

https://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/09/166419090346717-scaled.jpghttps://buro247.rs/wp-content/uploads/2022/09/1664190903294024-scaled.jpg

Leto se završilo, krenuo je septembar, da li spremate neke nove projekte i šta vas trenutno najviše inspiriše?

Jako volim leto, ali moram priznati da septembar mesec nosi u sebi neku svežu, pokretačku energiju, koja me uvek dodatno inspiriše. Uveliko radimo i pripremamo projekte za narednu godinu koja bi trebalo da bude godina strateških inovacija kojima će Smoki kao pravi lider u svojoj katergoriji postaviti nove standarde, obradovati svoje verne potrošače i dodatno učvrstiti svoju lidersku poziciju.