Za DJ duo, Space Afrika, koji čine Josh Reidy i Joshua Inyang iz Mančestera sve nabrojano su zapravo osnovne okosnice njihovog zvuka i ineteresovanja budući da ovaj dvojac u svojim melodijama prepliće zvuke svog rodnog Mančestera i Severne Engleske sa ritmičnim dub-technom. A grad se jasno čuje u njihovim melodijama- između bitova ubačeni su zvuci vozova koji prolaze, huka vetra između zgrada, buka gradskog života. Ako neko uspeva da uhvati atmosferu urbanih predela, i šta znači život u ubrzanoj svakodnevici to su definitivno Space Afrika duo. Joshua i Joshua su podelili sa nama šta misle o urbanim prostorima, klubskoj kulturi i džentrifikaciji u Mančesteru
S P
A CE A FR I
KA
Vaše stvaralaštvo i kreativnost su oduvek bili fokusirani na Mančester. Kako biste opisali zvuk grada grad čiji je industrijski razvoj postao istorijski?
Biti prvi centar industrijalizacije je neverovatno dostignuće i jedino može da se opiše kao spoj primitivnih instinkta i inovativnog duha stanovnika Mančestera tako da su hrabar pristup i želja ljudi da istražuju nove mogućnosti katalizatori i posebnog muzičkog etosa koja postoji samo ovde. Ovo mesto je cenjeno zbog svoje originalnosti, i karaktera koji su nerazdvojni od suštine grada i njegovih stanovnika. Mančester zvuči sveže, zanimljivo i važno. Kreativnost ovde je prirodna, boemska i veoma iskrena. Lokalna elektronska scena je uzavrela, avangardna nekada destruktivna ili veoma radikalna, nekada oba, ali uvek puna emocije onih koji stvaraju muziku. Mi imamo veoma snažan glas, identitet i zvučimo samo kao mi.
Znajući da ste zainteresovani za industrijalnu arhitekturu Mančestera ne mogu a da vas ne pitam da li ste bili nekada u nekom od monogradova (gradovi sa jednom jakom industrijom, koji su obično veoma zagađeni.) Ako jeste, kako oni zvuče? I šta ste tamo pronašli zanimljivo za sebe?
Nismo još uvek posetili ništa slično ali imamo u planu i uvereni smo da će ostaviti poseban utisak.
Mančester je postao posebno poznat svuda na svetu zbog kluba „Hacienda“ za koji su svi svetski klaberi znali, a koji je nažalost “pao” kao žrtva džentrifikacije. Kakav je vaš stav o tom procesu?
Stavovi prema džentrifikaciji su često negativni, i ima mnogo razloga za to. Ali mi stvarno nismo jedni od onih koji se odmah suprotstavljaju svemu što se čini lošim. Bitno je kako se investitori ponašaju u svakom pojedinačnom slučaju. Mi pozdravljamo one promene koje poboljšavaju kvalitet života, i koje su pozitivne i važne i izlaze u susret potrebama zajednice i predstavljaju zajednicu kao celinu. Ako se džentrifikacija pojavi na račun zajednice, u korist male grupe ljudi, i ne donosi nikakve promene, onda je upitna. Svi želimo bolji transport, ljudima je potrebno mesto za život, ali ako dolazi sa velikim žrtvama onda nismo zainteresovani za to. Stvari su dovoljno teške i komplikovane.
Kako se pripremate za svoje dvosatne nastupe i emisiju na NTS? Gde tražite informacije?
Istina je da se ne pripremamo uopšte i da je svaki show striktno bez scenarija. Imati auru misterije zadržava uzbuđenje na našoj strani, ali mislim da to dosta utiče i na iskustvo slušalaca. Biti konstantno izložen neobičnim muzičkim komadima dosta pomaže i trudimo se da ostanemo okruženi sjajnim izvorima.
Vaše prvo pojavljivanje na NTS je bilo više okrenuto klubovima i klubskoj kulturi. Ali što se više razvijate to više odlazite u transcendentalne sfere. Jel to moje subjektivno mišljenje ili stvarno pokušavate da odmaknete od postojećih koncepata?
Oba. Koncepti koje stvarno želimo da predstavimo su uvek bili utemeljeni u eteričnim istraživanjima i uvek ima smisla početi od temelja, korena- tako da ima smisla reći da su se raniji nastupi više oslanjali na tradicionalnije forme duba i techna. Ono što čujete sada ima puno elemenata ovog stila sa razlikom što se oseća rast, razvoj i apetit za eklekticizmom. Fokus nam je da ta dva sata putu jedinstveno, kontinuirano putovanje.
Poznajemo Joy Division. Poznajemo i vašu muzičku sceno 80-ih i 90-ih. Da li možete da se identifikujete kao deo nove mančesterske scene? Kako to izgleda?
Da, definitivno bismo rekli da jesmo deo nazovi novog Mančestera- iako se ne bih previše fokusirao na razlike i sličnosti između nekada i sada. Mančester jednostavno ima sirov afinitet da bude šta god poželi i stvara nove muzičke žanrove i pravce. Trenutno, Mančester je neustrašiv i smeo i važan za napredak elektronske muzike sa mnogo značajnih umetnika koji su za to zaslužni kao što su: FUMU, Croww, Turin, Nazar, Acre, Afrodeustche, LOFT , Iceboy Violet ++++
Mančester je poznat po najboljim žurkama i klubovima na svetu. Pogotovo kada se uzme u obzir da je tu prvo počela izvesna decentralizacija, sa idejom da se relociraju ljudi iz centralnih delova. Plaćane su kompenzacije ljudima, ali se grad držao toga. I funkcioniše- ljudi iz raznih delova Engleske dolaze ovde svaki vikend na žurke. Šta mislite o tome? I koje su vaše omiljene žurke i mesta u Mančesteru?
Pozdravljamo to, vrata Mančestera su uvek otvorena za sve i svakoga. Mesta kao što su White Hotel (Salford) su sjajan primer ovoga. To je nesumnjivo jedno od najboljih mesta u Evropi- sa žurkama koje pomeraju granice nastupa i elektro eksperimentisanja, zajedno sa P13 / Faktion / Boogizm, što garantuje sjajno kuriranje zvuka i injekciju hiperprogresivnog načina razmišljanja. Soup Kitchen je vredan pomena takođe, žurke kao što su, Meandyou su ključne za scenu i izrazito bliske našoj paleti.
Iskreno, što više slušam vašu muziku i emisiju, više osećam da ste orijentisani na muziku koja je otelovljena kroz devet vinila Basic Channela. Kao da nastavljate njihovu misao. Jel to tačno?
Mi operiramo sa našim tokom misli. Lepa je ideja da nastavljamo njihovu, ali nije u potpunosti tačna.
Čini se da posle Basic Channel povezivanja žanrova, dub i tehcno ne mogu da postoje odvojeno. Ili možda je samo potrebno u kom pravcu se kretati i za čime tragati.
Dub i techno definitvno mogu da postoje u zajedništvu. Mislim da to postaje sveprisutnije- ali sve manje u tradicionalnom formatu kao basic stil. Postoje neki raspamećujući primeri dub techno inkorporiranih stilova koji potvršuju njihovo “vaskrsenje” i važnost u elektronskoj muzici. Ako pažljivo slušate, čućete.
Šta možete da nam kažete o gradovima koji se nalaze u vašoj muzičkoj kolekciji? U vašim numerama aktivno koristite field records ( snimci zvukova okoline, kako prirodne tako i onoga što je čovek stvorio) sa zvucima različitih gradova- zvuk vetra, vozova…
Sakupljamo materijal gde god se krećemo dok putujemo i lista je zaista duga: zvuci Kanade i Kine i mnogo toga između- imamo zvuke Hamburga i Mančestera na albumu. A u budućnosti će biti još više toga: Montreal, Tokio i verovatno Moskva.