Da li je ijedan skandal u stanju da naškodi Kendall i Kylie (ili Kardashian-Jenner klanu)?
Otprilike mesec dana nakon što je Kylie Jenner optužena od strane magazina Forbes da je falsifikovala finansijska dokumenta i lagala novinare kako bi dobila status milijarderke, ona se ponovo nalazi na udaru javnosti, ovaj put zajedno sa supermodel-sestrom Kendall.
22. juna su internet psi čuvari – aka Instagram nalog Diet Prada – objavili kako su sestre Jenner navodno odbile da plate fabričke radnike u Bangladešu koji proizvode odeću za njihovu modnu liniju Kendall+Kylie. Moramo napomenuti da je ovaj prvi post sa captionom „Former ‘billionaire’ Kylie Jenner and sister Kendall’s clothing brand won’t pay its factory” u jednom momentu izbrisan, a osvanuo je drugi u kom su citirani i predstavnici za štampu brenda Kendall+Kylie.
Ruku na srce, njih dve su daleko od jedinih koje se nalaze na crnoj listi boraca za održivu i etičku modu. Početkom juna, dakle pre praktično mesec dana, neprofitna organizacija Remake koja se bori protiv izrabljivanja radnika u modnoj industriji javno je pozvala mnoge poznate da plate radnike koji proizvode odeću za njihove brendove, konkretno za porudžbine koje su u poslednji čas otkazane zbog pandemije Covida-19.
Konkretni dokazi koje organizacija poseduje odnose se na firmu Global Brands Group za koju se verovalo da stoji iza Kendall+Kylie, što sada obe strane poriču. Dotična grupa em što nije platila za porudžbine koje je imala u Bangladešu već je zbog pandemije odjednom zatvorila i fabriku u Los Anđelesu što je direktno uticalo na oko 50 hiljada žena koje su ostale bez primanja ali ne mogu ni da konkurišu za državnu pomoć zato što su mnoge imigranti.
Znam, počinje da zvuči zaista komplikovano, a iskreno ovo prebacivanje lopte iz jednog u drugo dvorište verujem i da ima za cilj da zbuni javnost koja kod trećeg ponavljanja “grupa ova, kompanija ona i u kom kapacitetu” radije nastavlja da skroluje Instagramom nego što se bavi isterivanjem etičkih problema. Uz svu buru na Twitteru i peticije u sklopu #PayUp kampanje ono što jedino jeste bitno je sledeće: da li Kendall i Kylie imaju dokaz da su platile svoje proizvođače za vreme krize? Po tome kako igraju igru, čini se da njih dve kao da ni ne znaju ko im uopšte pravi garderobu. As if.
Sve u svemu, vraćamo se na majstorstvo celog klana da se igra javnim menjenjem. Niko od njih (čak ni nositeljka srebrne medalje ovog sporta Gwyneth Paltrow) nije uspeo do te mere da unovči negativan publicitet. Ipak, složićete se, pornić ili (navodno) nespretno izabrano ime novog brenda nisu isto što i ostaviti ljude na rubu egzistencije. Na Twitteru se Kylie Jenner uzima za savršen primer aktivizma koji je samo performans i mnogi su se latili društvenih mreža da iskažu svoje mišljenje o tome. Ona je postovala o BLM samo da bi zadovoljila svoje obožavaoce ali iza kulisa njene kompanije nisu spremne da plate siromašnim (uglavnom ženskim) radnicima u Bangladešu. Ljudi ističu i koliko je profitirala od crnačke kulture i činjenicu da je otac njene ćerke crnac ali umesto da se za istu zauzme, ona ide okolo i hvali se da je milijarder (lažni?).
Sada, nakon nedelju dana, ako guglate njihova imena dobijate rezultate koji samo imaju veze sa tim da je Kendall dala komentar na svoj ljubavni život ili izašla na ulicu u ovome ili onome, otkrila stomak u Burberry kampanji. Sa Kylie je situacija malo drugačija pošto se pored naslova i o njenom otkrivenom stomaku danas pojavio još jedan, a to je da njenu beauty kompaniju tuži druga kompanija sa kojom je sarađivala (o ovome ništa ne znam osim tabloidnog naslova).
Moje pitanje je sledeće: od kad su nečiji trbušnjaci izjednačeni sa mogućnošću da je taj neko ostavio hiljade ljudi gladnim i bez posla usred pandemije? I dokle ćemo živeti tako da nijedan skandal nije u stanju da naškodi Kardashian-Jenner klanu?