Najnovija kolekcija Barbika nastala je u saradnji sa ženskim streetwear brendom Kith povodom šezdesetog rođendana najpoznatije lutke na svetu koja je ovom prilikom dobila svež, novi look, koji nas je potpuno iznenadio. Sve Barbike su pomalo neprirodno apdejtovane i ako pogledate malo pažljivije, činjenica je da izgledaju kao da im se lice dodatno zateglo, to jest kao da su prošle kroz ne-baš-suptilno hiriurško doterivanje. Srcoliki oblik lica, visoke istaknute jagodice i konturisano lice, mali prćast nos, i usta, najvidljivije promenjena i napumpana. Ukratko, nove Barbie lutke izgledaju kao klasičan Instagram slučaj, to jest ono što je magazin PAPER nazvao „prototipom idealnog influensera“ nakon istraživanja i kombinovanja fotografija 100 najpoznatijih iz te branše. Dakle, prirodno je da se Barbie prilagođava onome što se očigledno i traži i nudi.
Mattel je preko pola veka opravdano optuživan za problematične, i nerealne beauty standarde koje postavlja deci, budućim odraslima, ali je činjenica i da su uvek zapravo bili neka vrsta ogledala beauty standardima i fantazija kojima savremeno društvo u datom trenutku teži. Tokom 60-ih barbike su bile zanosne plavuše, sa nestvarno uskim strukom, i kao da im je i nedostajalo poneko rebro, dok su recimo tokom 90-ih mahom ličile na plavooke spastiteljke na plaži, besmisleno dugih nogu.
Ipak, one jesu odjek vremena u kom nastaju. Sa usponom plastične hirurgije, to jest novim talasom laserskih, botoks i filer tretmana koji su sve dostupniji i na koje počinju da odlaze i sve mlađe devojke, i prekomernom upotrebom Facetuninga, nova tura Barbie lutaka je naša realnost.
No, stvar može da popravi nova vest iz Mattela. Barbike možda jesu postale nepopravljivi slučaj plastične hirurgije, ali su istovremeno i korak bliže da postanu prošlost, budući da je Mattel juče objavio novu liniju gender-neutral lutki. “Igračke su odraz kulture, a kako svet nastavlja da proslavlja pozitivan uticaj inkluzivnosti, osećali smo da je vreme da stvorimo lutke bez etiketa, koje nisu rodno obeležene.” rekla je Kim Culmone, potpredsednica Mattel Fashion Doll Design.
The Creatable World nova linija lutaka uključuje šest tipova lutki, sa različitim bojama kože, i svaka od njih podrazumeva i dve frizure, kratku i dugu, koja omogućava deci da ih stilizuju kako žele i da njihova lutka bude šta god požele. Novu liniju prati kampanja Let Toys Be Toys, koja se bori za smanjenje rodnih stereotipa u prozivodima za decu. Jer dečaci zaista ne moraju da se igraju kolima i puškama, a devojčice lutkama i šerpicama, ako žele drugačije. A kako se ispostavlja prema istraživanju koje su sproveli u Mattelu u saradnji sa psiholozima, ni ne vole da im se govori sa čim bi trebalo da se igraju, a sa čim ne. Svet je ogroman za njih, vredan istraživanja, i neopterećen kategorijama koje namećemo sami sebi i drugim, i zašto ih ograničavati u tome? I da, veliko bravo za Mattel, koji bi da je glumica definitivno bio Sandra Bullock one godine kada je dobila Razzie za najgoru ulogu i Oscara za najbolju.