Kako izgleda 2020. godina prema Google searchu?

    16.12.2020.
    RECOMMENDED

    https://buro247.rs/wp-content/uploads/2020/12/cover_gugl_tea.jpg

    Sada već devetnaest godina za redom Google objavljuje kako je izgledala njihova godina u kratkom „Year in Search“ filmu, koji predstavlja prilično dobar presek godine koja se završava, najznačajnije događaje i naravno sva pitanja koja smo postavljali pokušavajući bolje da razumemo aktuelnu situaciju. Ove godine je ta praksa, razume se, zadobila sasvim drugačije značenje budući da nam gotovo ništa nije bilo jasno. Količina loših vesti nas je naterala da svaku novu informaciju besomučno guglamo, da bismo probali da pronađemo neki smisao u svemu što se događa i otkrijemo zašto je baš tako. „Zašto“ je zapravo ključna reč ove godine, i ispostavlja se da je najveći broj naših pitanja širom sveta počinjao tom rečju. Zašto ljudi mahnito kupuju toalet papir? Zašto je mentalno zdravlje izuzetno važno? Zašto se virus zove COVID-19?

    “Pitali smo se “zašto?” više nego ikada do sada” objašnjava Simon Rogers koji radi u Google News Lab. “Pretraživali smo načine da pomognemo jedni drugima, kao što je na primer kako da se obezbedi osnovna podrška onima koji su na prvoj liniji borbe sa pandemijom ili kako pomoći onima koji su pogođeni požarima u Australiji ili eksplozijom u Bejrutu”. Film se sastoji iz preko 170 kratkih klipova i fotografija: napušten Trokadero trg u Parizu, košarkaška sala bez publike; doktori koji se grle u punoj zaštitinoj opremi; Black Lives Matter protestanti širom sveta.

    Trominutni film prati i pesma koju je napisao i koju recituje Kofi Dadzie, pesnik gansko-američkog porekla, a po prvi put video ima i originalnu muziku. Pesmu “Together”, potpisuje producent Peter Cottontale, dobitnik nekoliko Grammy nagrada, a na njoj su radili i Chance the Rapper kao i Cynthia Erivo koja je prateći vokal, zajedno sa čikaškim dečjim horom.

    Uprkos kratkom vremenu trajanja, film uspeva da pokrije sve što je bilo značajno, pretrčava kroz sve trending liste 2020, naglašava reči koje smo najčešće tražili: svakako “korona virus” i “pandemija” ali i “Kobe Bryant”, “rezultati izbora” i “Zoom”, dok su najtraženiji recepti bili oni za dalgona kafu i testo za hleb i picu. Ko su osobe koje su 2020. privukle najviše pažnje? Očekivano, američki kandidat za predsednika, sada i budući predsednik Joe Biden i njegova potredsednica Kamala Harris. Rečju, sve što se nalazi u videu je veoma očekivano budući da smo ovu godinu svi pretovarili preko glave i znamo šta nam je sve bilo relevantno, ali je čudno koliko su prioriteti i fokusi uspeli da nam se promene gotovo preko noći. Od nekada najaktuelnijeg pitanja „ko“ je neka osoba ili „šta“ je neki novi termin, muzički pravac itd, ove godine je sve bilo znatno produbljenije i pokušavali smo da saznamo „kako“ nešto da uradimo i „zašto“ smo uopšte ovde gde jesmo. Ako ništa drugo, ova 2020. nas je naučila možda kako da guglamo iako monotone, ipak malo relevantnije stvari. 

    Saznaj više:
    Povezani članci: