Nakon što smo u prvim nedeljama karantina uz kolekciju muzeja Rubin naučili kako da meditiramo lepše, kako da čantamo i uz koje zvuke je najbolje opuštati se i to sve uz vizuale iz kolekcije muzeja, ove godine je sasvim očekivano da pređemo na novi nivo. Uostalom stari sistemi i klasična meditacija nakon godinu dana istosti možda više i nemaju neophodnu snagu i dejstvo, i potrebno nam je nešto jače, nešto konceptualnije, nešto što će nas pozvati na ultimativnu prisutnost. Nešto kao Marina Abramović metod.
Na istom tragu i sa verovatno istim sentimentima smo u ovom trenutku očigledno mnogi, pa je tako Wetransfer zaista i najavio ekskluzivnu saradnju sa Marinom koja će trajati godinu dana.
Ako imate problema sa strpljenjem i deluje vam da slanje i primanje fajlova traje zauvek, onda je to već sasvim dobar i dovoljan razlog za vežbanje prisutnosti i maksimalnog korišćenja trenutka, makar i onih provedenih pored ekrana pakujući fajlove, a jedna od boljih osoba koju možete pitati za savet na tom polju je defnitivno MArina.
I veoma je moguće da sve zvuči malo konfuzno. I umetnost i platforma za slanje fajlova i vežbanje mindfullnessa, i kakve veze sve sad to ima jedno sa drugim, kao i da će biti mnogo onih koji će reći da nema te stvari od koje Marina ne može da zaradi pare, ali ako malo bolje razmislite ovo partnerstvo nam je možda bilo i prilično potrebno, a da nismo ni bili svesni. Kako je u pitanju digitalna manifestacija Marininog “mindfulness” metoda, koji nas uči kako da “budemo prisutni u prostoru i vremenu” kroz seriju vežbi koje se fokusiraju na dah, pokret, mirovanje, koncentraciju, ima dosta prostora da ono što naučimo od umetnice čekajući poslednje gigabajte da stignu može da se primeni u stvarnom životu i pomogne nam da preguramo ove (nadamo se) završne faze ludila.
Uostalom, u svom stejtmentu Marina je svoj metod i opisala kao “istraživanje priustnosti u prostoru i vremenu u godini kada je ponovno povezivanje sa samima sobom važnije nego ikada. Nadam se da će svi učestvovati, i zahvalna sam za mogućnost da podelim svoj metod sa svima”.
Ipak, ne ostaje sve na majndfulnesu. Kako je u poslednjih godinu dana, internet postao jedino mesto gde zaista možemo da se sastanemo, razmenjujemo misli i ideje, i na kojoj umetnost može neometano da se odvija, pored Marininog metoda, u ovu WeTransfer inicijativu su uključeni još neki umetnici performansa koje je Abramović odabrala. Tako će Ana Prvacki iz Srbije, Mauricio Ianes iz Brazila, Yiannis Pappas iz Grčke, Terence Koh iz Kanade, i Regina Jose Galindo iz Gvatemale imati priliku da predstave svoje radove više milionskom auditorijumu. Kako će projekat trajati godinu dana, prolaziće kroz razne faze, i kao što je sada fokus na predstavljanju mlađih umetnika performansa septembar, je rezervisan kao mesec kada će wepresent predstaviti ‘time capsule’ predmeta, ideja i referenci koji su uticali na Marinin rad, a ideja je da se svim korisnicima platforme da uvid u “Marinin um” i sistem rada, i kako je Fraser, urednik WePresenta, rekao “nadamo se da će mnogi početi da cene moć i ulogu tehnologije i digitalnog dizajna u kreiranju novih mogućnosti i umetničkih iskustava.”
I to je možda i najvažnija stvar. Sama kolaboracija i nije tako neobična ako se uzme u obzir da se ovim Abramović samo upisala na listu istaknutih kreativaca kao što su Björk, Solange Knowles, Tyler Mitchell i drugi koji su već pre nje sarađivali sa platformom WeTransfer, pa pre pitanja “da li će Marina baš sve da unovči?” možda mnogo pre valja postaviti pitanje “da li je WeTransfer novi ozbiljan igrač na art sceni?” i da li će muzeji budućnosti možda izgledati baš ovako? Edukativno, otvoreno, viralno, javno i dostupno svima?