
Povezano
Lee Jinju, korejska umetnica, stvara pejzaže u kojima koegzistiraju sećanje i nesvesno, istina i fikcija, kao i zamrznuto vreme. Svaki predmet i osoba koji se pojavljuju u njenim radovima nose pogled umetnice, obnavljajući sećanja kroz sam čin susreta.

Rad Lee Jinju započinje ponavljajućim pitanjima postavljenim životu. Opipljivi rezultati ovog unutrašnjeg istraživačkog procesa, koji proizilazi iz tih neprekidnih upita, izraženi su kroz oštre i geometrijske, ponekad naizgled obične i sićušne predmete pažljivo izdvojene iz dobro konstruisanog okvira svakodnevice i sećanja.


LEE JINJU: UMETNICA OPAŽANJA SKRIVENE STVARNOSTI
Umetničko platno postaje posredna zona gde se prevazilaze granice između života i smrti, podzemnog i površinskog, dana i noći, a preklapajući slojevi gustih metafora se raspliću i održavaju fragmentisan i razbijen svet.

Na tom mestu, pokreti postojanja izmiču dimenzijama vremena i prostora, nasumično prodirući u pukotine sećanja kroz različite prostore. Za Lee Jinju, sećanje se neprestano priziva putem čulnih podražaja. Ti podražaji omogućavaju jasnije opažanje nevidljivih dimenzija i predstavljaju suštinu ljudskog instinkta i pokretač umetničkog stvaranja.

Lee Jinju Jinju je studirala istočnoazijsko slikarstvo i suptilno prikazuje neobične i čudne prizore, predmete i pejzaže koje susreće u svakodnevnom životu, primenjujući tehnike bojenja karakteristične za istočnoazijsku slikarsku tradiciju.

Njen „platno u obliku“, koje predstavlja vreme, prostor i perspektivu kroz trodimenzionalno slikarstvo, omogućava istraživanje složenosti brojnih priča unutar jednog velikog pejzaža.
S druge strane, njeno „crno slikarstvo“, koje prikazuje delove tela poput ruku i lica kako izranjaju iz potpune tame, donosi fragmentisane motive na jeziviji način, predstavljajući ih dramatično.



Detalji koji se pojavljuju u radovima Lee Jinju prevazilaze puko preslikavanje motiva – oni hvataju njen pogled na predmet i stav oblikovan kroz temeljno posmatranje.
U njenoj umetnosti, čin gledanja prikazan je kao nesavršen, nedovoljno reprezentativan: poput sećanja. Kako je Lee krenula dalje od prikazivanja psiholoških pejzaža, nastavila je da pomera granice slikarstva.
Njena dosledna posvećenost emociji, sećanju i tradicionalnim slikarskim tehnikama tokom cele karijere istovremeno je proširila i produbila svet njenog umetničkog izraza.
Fotografije: instagram artistjinju