Pretraga

Problemi sa identitetom Miley Cyrus iliti koliko rano je prerano za popularnost?

Problemi sa identitetom Miley Cyrus iliti koliko rano je prerano za popularnost?

Tekst: BURO.

Pored toga što je poznata kao gigant filmske industrije za koji vezujemo najranije dane detinjstva, a sada i ozbiljan pandan u trci za najjaču streaming platformu, Disney je i ona kompanija za koju vezujemo i početke karijera mnogih velikih zvezda današnjice. U prevodu, ona kompanija koja šta god dotakne pretvara u zaradu. Novinar Steve Rose je to lepo primetio da je Disney kao kada Mufasa kaže Simbi u “Kralju lavova” - “sve što svetlo dotakne je naše kraljevstvo”. Okej, možda ne baš sve, ali istina jeste da Disney ima gravitacijsku silu da drži na okupu i unovči sve čega se dotakne. Makar to bile i osobe.

Veliki je broj onih koji su počeli kao Disney zvezde, a završili kao pop ikone. Od Justina Timberlakea i Britney Spears, Hillary Duff, preko Selene Gomez, braće Jonas, Zendaye, do Ariane Grande i Miley Cyrus. Lista se nastavlja dalje i dalje, samo što su neki posle Disney faze sagoreli i nestali, dok su se drugi očeličili i ostali u industriji na duže staze.

Međutim, ono što je uvek pitanje sa Disney zvezdama, tačnije zvezdicama, jeste upravo pitanje tog pregorevanja, i statistike. Na koliko onih super uspešnih kojima je ovakav početak otvorio svet, dolazi onih koje je ovakav bombastični početak u ranim godinama uništio?

Gledajući danas, iz perspektive 2021. godine, na Britney Spears i prateći sve godine njenog formiranja, stvaranje legende koja je dugo bila a zatim sloma i pada, kao i sadašnjih borbi koje vodi i sa samom sobom i sa svojim dodeljenim starateljem, nemoguće je odupreti se utisku da bi moooožda sve bilo mnogo mnogo drugačije da ogromna popularnost koju je stekla nije došla u njenim formativnim godinama nego barem nešto malo kasnije. Birtney Spears je počela kao predivna, nežna, naivna slatkica, što je imidž koji je nastavio da se neguje, možda i forsira i u njenim kasnijim godinama, čak i kroz numere koje je snimala kada za to više nije bilo ni potrebe ni prostora. Uvek je bila i ostala ona osoba koja je “ups, nešto uradila opet” jer je sva zbunjena i nesnađena u stvarnom svetu, koja “nije ni žena ni devojčica” ali je tu, “rođena da te učini srećnim”. Ništa se nije promenilo, i posmatrajući sada u kojoj je fazi života, neretko se čini da je uvek ostala to malo dete, u međufazi, za koje se prelazak iz faze jedan u fazu dva u kojoj bi slobodno delovala i razvijala se, nikada nije dogodio. Kao da nikada nije stiglo na red da vidimo šta Britney zaista želi, van onoga što tržište od nje traži. A tražilo je da ostane naivna i jednostavna, što je uloga koju je jako dobro i dugo igrala, bez reči o tome kako sebe zaista vidi.

Naravno, sve to do kobne 2008. kada joj je pukao film. Ne zato što je "poludela odjednom" nego zato što je verovatno “ludela” dugo unazad.

I zato, ono što se postavljalo kao pitanje od kada je sveta i veka, okej od kad je popularne kulture i industrije mlevilice, jeste da li su neke godine ipak premale za ogromnu popularnost i sve ono što ona sa sobom nosi? U nedavnom intervjuu to jest u podkastu Rock This with Allison Hagendorf Miley Cyrus je upravo progovorila baš na ovu temu.

Od 2006. do 2011. Miley je kao i mnogo velikih budućih zvezda muzičke scene prvo postala lice Disneyjevog sveta, u njenom slučaju sitkoma “Hannah Montana” gde igra Miley Stewart i njen pop star alter ego. Popularnost koju je tada dosegla srećnim tinejdž pesmicama je bila neverovatna, i svi koji su imali pristup internetu ili Disney kanalu su znali za lik i delo Hannahe Montane. Međutim, ono o čemu je Miley sada progovorila javno, a što smo svi u nekoj meri i pretpostavljali, jeste koliko je cela ta uloga bila pogubna za njen identitet. Koliko je bilo teško da vrednuje sebe van svog alter ega, jer je on ono što ljudi prepoznaju i vole, dok lice iza i prava Miley ostaju u senci izmišljenog identiteta.

“Hannah je bila lik za sebe, a koncept serije je bio takav da kada imaš taj lik, kada si taj lik, kada imaš taj alter ego, ti si vredan za sistem. Imaš milione fanova, najveća si zvezda na svetu, što je za mene lično značilo da kada skinem periku i pogledam sebe, osećam da nikome ne značim ništa, da nikoga nije briga za mene”.

Miley je rekla da su Hannah Montana godine bile izuzetno teške za nju, njen identitet i osećaj sopstvene vrednosti jer je sve to bilo tako lepo spakovano u njenu glavu da sebe bez Hannahe nije mogla da zamisli. “U moj um je bilo urezano da “bez Hannah Montana uloge, nikog nije briga za tebe.” A to je ujedno i koncept. Sistem prema kom Disney drži mlade zvezde blizu u zavisnom, i prilično toksičnom odnosu gde se ovi uprkos želji da odu, i oslobode, boje da to zaista i urade. Nema dileme da su podrška i zdrav stav roditelja verovatno najpresudniji za ono kako će sve dalje da se odvija, ali ni da je Disney imidž izuzetno definišuć i ograničavajuć. Tako, Britney nikada nije uspela da se oslobodi stega bez velikih posledica, Miley je kako i sama kaže “morala da razbije sliku” o sebi i to je i uradila. Velikim wrecking ball-om je lupila po sred Hannahinog identiteta razbivši ga u paramparčad, i uprkos šoku i zgražavanjima mnogih, izašla iz krhotina samostalna i jača i kao ono što želi da bude. Zendaya je pak izašla iz priče na vreme, profilišući se kako misli da treba i kako želi. I da, naravno da scenariji jesu drugačiji i da zavise od mnogo uzročno-posledičnih faktora, od tipa ličnosti, godina provedenih u mašineriji i tome slično, ali nas svi primeri ostavljaju sa ozbiljnim znakom pitanja nad time šta se krije iza onoga što vidimo i da li iza nasmejanih lica i poznatih imena sa TV-a leži mnogo ličnih borbi koje je teško boriti i inače, a pogotovo u tim godinama. 

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor