Pretraga

Jelena Crnković o važnosti emocije u građenju brenda

Jelena Crnković o važnosti emocije u građenju brenda

Tekst: BURO.

Jelena Crnković je oduvek želela da bude književnica i da svojim delima inspiriše ljude. Zanimale su je ljudske emocije. Za nju je emocija energija u pokretu i smatra je ključnom u svemu. Što se u njenom poslu i vidi. Karijeru je započela u advertising agenciji gde je zavolela kreativni proces stvaranja - od brain storminga, ideje, pa sve do realizacije i uživala je u građenju identiteta i imidža velikih brendova. Nakon višegodišnjeg rada u agenciji poželela je da pređe sa druge strane - u ulogu klijenta / brenda, da radi na strateškom razvoju brendova i proizvoda koje obožavaju milioni ljudi…i želja joj se ispunila. Ona već skoro deceniju ponosno stoji iza jednog od najvoljenijih brendova u regionu – brenda Smoki.

Deset godina si u Smokiju, koliko su se menjali alati poslovanja i komunikacije i na koji način?

Puno toga se promenilo. Ova industrija je po svojoj prirodi jako brza, sa digitalizacijom se dodatno sve ubrzalo. Velike promene su se desile u učešću medija, gde digitalni mediji sve više uzimaju primat nad tradicionalnim medijima kao što su print mediji i TV. Takodje, menjaju se trendovi u životnom stilu, ishrani, a to sve utiče na razvoj naših proizvoda. U zavisnosti od ciljne grupe kojoj se obraćamo menjaju se i trendovi u komunikaciji i samoj estetici. Nekada su bili jako popularni TV spotovi koji su trajali i po 60 sec., snimanli su se filmskom kamerom i imali savršeno „upeglanu“ estetiku. Danas, su to neuporedivo kraće forme jer je pažnja sve kraća, dinamični kadrovi koji se brzo smenjuju, „real life“ estetika, a neretko se spotovi snimaju telefonima ili photo aparatima. Najbrže i najveće promene u samom načinu poslovanja i životnom stilu desile su se u protekle dve godine.

Jelena Crnković o važnosti emocije u građenju brenda (фото 1)

Kako modernizovati narativ jednog klasika, bilo koji proizvod da je u pitanju?

Upravo to je bio jedan od najvećih izazova - kako da pomirimo najrazličitije ciljne grupe koje vole Smoki? Kako da osvežimo komunikaciju i komuniciramo sa mlađom ciljnom grupom, a da se ne udaljimo od naših lojalnih potrošača koji ga vole već pedeset godina? Kako da pratimo trendove i menjamo se, ali da ostanemo dosledni našim core vrednostima? Rešenje je – autentičnost! Kada si dosledan sebi, svoj i autentičan onda „nema greške“! Samo tada kada si svoj, autentičan tada si original, onda i „greška“ može postati remek delo, zaštitni znak koji te razlikuje od kopija.

Koliko su CSR kampanje danas važne i koliko je tebi inspirativno da radiš tako nešto?

Biti društveno odgovoran, za mene je inicijativa jedne zrele kompanije / brenda, a tiče se osnovnog principa etičkog društva - plemenitosti i brige o drugima. Ove godine realizovali smo CSR projekat na koji smo vrlo ponosni. U saradnji sa Udruženjem slepih i slabovidih i Belgrade Street Art, pokrenuli smo inicijativu i napravili 3D taktilne table poznatih beogradskih murala. Ove table postavljene su na zidovima širom centra grada, na kojima se nalaze originalni murali poznatih umetnika i na taj način omogućili slepim i slabovidim sugrađanima da uživaju u uličnoj umetnosti. Ovom društveno odgovornom akcijom Beograd je i zvanično postao evropski grad sa najviše 3D modela taktilnih tabli za slepe i slabovide osobe.

Jelena Crnković o važnosti emocije u građenju brenda (фото 2)

Brendovi danas nisu samo brendovi, oni su i mini mediji od kojih ljudi očekuju content. Koliko je ovo izazovno i šta misliš kako će to izgledati u budućnosti? Šta sve jedan brend mora da ima da bi bio prihvaćen i savremen?

Neophodno je da brend ima svoj identitet, jasno definisane vrednosti i poziciju na osnovu koje gradi svoj imidž kod potrošača. I opet se vraćamo na emociju! Najteže je stvoriti emociju koja se vezuje za brend, a kada su te emocije snažne tada on postaje lovemark. Smoki je lovemark brand u regionu i velika je privilegija ali i odgovornost raditi na tako velikom i snažnom brendu. Veoma je izazovno kreirati content koji će inspirisati ljude, nasmejati ih, motivisati, osnažiti… emocija je ta koja vodi ka momentalnoj akciji!

Sve je više žena u korporativnom svetu na vodećim pozicijama, da li vam se čini da se položaj žene na tržištu rada malo menja u poslednje vreme?

Globalno da, ali činjenica da se samo 33% žena u Srbiji nalazi na visokim pozicijama pokazuje da smo još daleko od evropskih standarda. Dobra vest je da je ovo tema kojoj se poklanja sve više pažnje i verujem da će ovaj trend doći i kod nas.

Jelena Crnković o važnosti emocije u građenju brenda (фото 3)

Leto se završilo, krenuo je septembar, da li spremate neke nove projekte i šta vas trenutno najviše inspiriše?

Jako volim leto, ali moram priznati da septembar mesec nosi u sebi neku svežu, pokretačku energiju, koja me uvek dodatno inspiriše. Uveliko radimo i pripremamo projekte za narednu godinu koja bi trebalo da bude godina strateških inovacija kojima će Smoki kao pravi lider u svojoj katergoriji postaviti nove standarde, obradovati svoje verne potrošače i dodatno učvrstiti svoju lidersku poziciju.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor