
"Cottagecore": Lifestyle trend koji postaje sve popularniji na internetu i u stvarnom životu
Do sada ste na Instagramu verovatno već dosta puta naleteli na pastoralne pejzaže koji izgledaju kao savršen seting u kom zamišljamo da žive junakinje i junaci romana Jane Austin. Dvorište seoske vile, pletene korpe pune voća i povrća, flaše vina i sveže ispečeni hleb, poljsko cveće, romantične haljine, floralni dezeni, nežni materijali. Znate sigurno o čemu pričamo jer su fotografije sa ovakvim motivima preplavile društvene mreže a kako se ispostavlja ovaj trend ima i svoje ime.
“Cottagecore” je na prvom mestu estetika koja je veoma prepoznatljiva i koja je sanjivu romantizovanu verziju života ponudila kao pandan ubrzanom i ludačkom tempu koji smo svi do nedavno živeli. Na drugom mestu, je zapravo daleko više od čiste estetike i nije je sasvim jednostavno opisati kroz nekoliko krinolina, porcelanske šoljice za čaj, pastelne nijanse i ljubav prema cveću. Cottagecore je najšire opisano koncept života koji se bazira na pastoralnoj estetici (kao što sama reč i nagoveštava) i podrazumeva sve one spore radnje, koje traže vreme, pažnju i posvećenost i zahtevaju pristup na koji savremeni čovek nije preterano navikao. Hleb koji se pravi i peče u kućnoj radinosti, uzgajanje voća, povrća, začinskog bilja, i generalno povezivanje sa prirodom na jedan mnogo održiviji i stabilniji način.


Za razliku od koncepta fugu, koji podrazumeva mahom mlade preduzetnike koji su se okrenuli životu i radu na selu i oživljavaju starinski način života u savremenom svetu, cottagecore prati i estetika koja se ne može pomešati ni sa jednom drugom. Podrazumeva životni stil koji između ostalog ohrabruje i tradicionalne zanate i hobije, pa i produkti istog imaju značajnu ulogu u životima i životnim okruženjima onih koji praktikuju ovakav životni stil koji između ostalog za cilj ima da skrene pažnju od društvenih mreža i interneta. Umesto besomučnog skrolovanja po feedovima poznatih i nepoznatih ili provođenja sati i sati na TikToku, cottagecore predlaže onaj način života u kojima te sate ispunjavamo hobijima koji pomalo kao da pripadaju nekom prošlom vremenu. Vez, štrikanje, heklanje, šetnje u prirodi, više čitanja knjiga koje se uzimaju sa police a ne skidaju sa interneta, pravljenje herbarijuma, branje borovnica ili pečuraka, kuvanje džemova i marmelada.
Ono što ipak jeste pomalo paradoksalno je da o trendu koji se odmiče od tehnologije i savremenog, zapravo saznajemo najviše baš preko društvenih mreža kao i činjenica da nije baš sasvim jednostavno ovako u potpunosti živeti. Ne samo što je anahrono, nego što svi znamo da ništa u stvarnom životu nije tako savršeno i jednostavno kako izgleda i da su jednostavnost i lakoća ovog rustičnog, starinskog načina življenja na fotografijama, veoma često samo rezultat posvećenog slaganja setinga i kreiranja paralelnog univerzuma u kojima vreme na kratko staje i kom možemo da živimo nekoliko sati ili jedan ceo vikend ali ne zauvek. Međutim, to verovatno i jeste najveća draž koju nosi cottagecore.
Nedavno je New York Times radio istraživanje ispitujući cottagecore fanove, zašto su postali naklonjeni ovom trendu i ispostavilo se da mnogi od fotografa preko arhitekata do dizajnera pronalaze mnogo inspiracije u ovom stilu. Vreme malo hladnijeg skandinavskog minimalizma je prošlo, i čini se da su nam udobnost i osećaj poznatosti i ušuškanosti mnogo potrebniji. A kada posmatramo u kontekstu godine u kojoj je ovaj trend doživeo svoj boom, to i nije preterano iznenađujuđe.
Jer zapravo koliko god se o cottagecore govorilo kao o trendu, jasno je da je daleko pre u pitanju koncept. I to onaj koji predstavlja antipod ubrzanom ritmu i koji smo ove godine bili primorani da ako ne usvojimo, barem, razmotrimo. Sedeli smo kod kuće više nego inače, i otkrili da zapravo stvarno volimo da se bavimo nekim hobijima za koje godinama nismo imali vremena. Nismo mogli da putujemo daleko i kao što je planirano pa nam je hajlajt leta bio odlazak u kolibu na planini gde smo otkrili da to ima jednako mnogo čari kao i odlazak na more. Nekada smo poželeli da budemo bilo gde drugde samo ne u ovoj haotičnoj 2020. i njenim ružnim vestima, pa smo se najradije vraćali u prošlost. Gledali istorijske drame, obnavljali klasičnu literaturu. Sve to u jednoj reči jeste ista stvar. Cottagecore. Koji podseća da postoji vreme u kom treba imati vremena. U kom nema mesta za tehnologiju i gde je i ispijanje čaja ritual koji zahteva puno pažnju i apsolutno uživanje.


Šta gledati, čitati, nositi, ako želite da se inspirišete cottagecore estetikom?
Kao sastavni deo popularne kulture, moda nije imuna na ovaj trend koji je više od trenda i nedavna Jacquemusova revija u poljima žita u selu selu Val-d’Oise nadomak Pariza je sinonim za osavremenjenu viziju cottagecorea. Pored njega i australijski brend Zimmerman ide u ovom pravcu a rustična romantika je često i sastavni deo kolekcija Simone Rocha i Dior.
S druge strane, tamo gde je cottagecore posebno primenljiv i osetan su sasvim sigurno filmovi. Filmovi Sofie Coppola su verovatno jedna od prvih asocijacija kada govorimo o ovoj estetici, kao što su “Samoubistva devica” ili znatno noviji film “Opčinjen”. U nekom smislu i Luca Guadagnino, bi se mogao smatrati poznavaocem ove estetike koja se savršeno uklapa u njegov kinematografski stil, i “Zovi me svojim imenom” ima dosta romantizovanih elemenata života na selu koje bi cottagecoreovci lako prepoznali i veoma voleli. Pored toga, tu su i “Pikink na Henging Roku”, “Dobra godina”, ali i dobar deo Wes Andersonovog opusa koji bi mogao ovako da se definiše. Pravi fanovi ovog trenda kreiraju i plejliste i ukoliko želite da osetite celokupnu atmosferu o kojoj govorimo dovoljno je da potražite ključnu reč na Spotify, pritisnete play i otisnete se u neku drugu eru u kojoj je sve laganije, sporije i nežnije.

"Male žene"

"Dobra godina"

"Piknik na Henging Roku"

"Samoubistva devica"

"Besmrtna ljubav"

"Gordost i predrasude"
Povezani članci
Buro 24/7 Izbor