Pretraga

Unfollow februar: Da li je celebrity era pri svom kraju?

Unfollow februar: Da li je celebrity era pri svom kraju?

TikTokeri misle da da, a evo i zašto

Tekst: BURO.

Cela prošla godina je pored ostalih stvari, na polju popularne kulture prošla u znaku pitanja da li je celebrity kultura mrtva ili ne. Nije da će “celebrity” epitet baš tako lako izumreti pošto će nam uvek iz bogtepitakog razloga biti važno šta rade, šta nose i ko je s kim raskinuo, ali je isto tako očigledno da su se tokom pandemije mnoge stvari promenile. Neočekivano i aspolutno su sasvim nepoznata lica na TikToku, recimo queer komičari koji su nam pomogli da preživimo krizne trenutke, postala izuzetno važna, a ona poznata su nas svojim izjavama i ponašanjima donekle iznenadila, razočarala. Sve to govori u prilog tome da izgleda da dolazi do neke preraspodele snaga, i promene u pozicijama, a jedno je sigurno, da TikToku treba “zahvaliti” za to.

Najnoviji TikTok trend i ide upravo u smeru prepoznavanja sopstvenih potencijala i snage anonimnih pojedinaca i poziva korisnike koji koriste Instagram da otprate svoje omiljene poznate ličnosti i korporacije: Kylie, Kendall, Kim, James Charles, Ariana grande, Jeffree Star, svi su na udaru pa čak i ironično ali istinito i sam TikTok.

Praktično, ko god ima plavi štiklirani button pored svog imena, može da očekuje pre ili kasnije da ga nekoliko hiljada ljudi otprati. 

Nije da će to baš ubiti njihovu karijeru ali je pravo pitanje zašto se to uopšte događa i na čemu je baziran ovaj “izazov” koji je zapravo daleko pre filozofija.

Poziv da se otprate bogati influenseri je došao nakon Reddit pobune protiv Volstrita kada je talas amatera investitora kupio deonice GameStopa. “Upala sam u zečiju rupu, i znam puno o deonicama i znam su bogataši sigurno u drami oko ovoga” rekla je TikTokerka Gina Bologna (@iamproudofus), koja je i započela trend otpraćivanja. Na svom profilu Gina priča o besplatnoj edukaciji, govori o problemima fast fashion kompanija i povezanošću sa emisijom ugljenika ali i radnim ropstvom i tome koliko sve modne kompanije moraju da budu osvešćenije u pogledu načina na koji proizvode. 

Ali, pre svega i najčešće govori o dinamici koja poznate čini poznatima i bogatima, i koliko suštinski ne daju nikakav content za pažnju koju dobijaju koja se pritom i monetizuje. I to ozbiljno, u milionima.

Ruku na srce mnoge njene izjave umeju na momente da zvuče pomalo i over the top ali pitanje o neravnopravnoj podeli bogatstva svakako da jeste i aktuelno i zanimljivo. Pogotovo ako se uzme u obzir da je do kraja 2020. desetoro najbogatijih ljudi na svetu uvećalo svoja bogatstva za 400 milijarde dolara od kada je pandemija počela, dok su oni sa druge strane osetili neverovatne posledice pandemije, izgubili poslove, ostali zaduženi, ili radili u ultimativno prekarnim uslovima. Sve to dovodi do ogromnog raslojavanja koje je prisutno svuda, i tako dok poznate ličnosti, influenseri i korporacije kontinuirano potvrđuju da su daleko iznad ostalih, ostatak populacije se pita kako to da tako mali broj ljudi drži toliki procenat svetskog kapitala. A naravno da su oni koji se to najglasnije pitaju na TikToku.

Tiktok je postao hajlajt popularne kulture u 2020. godni, ali je pored toga postao i nešto još značajnije- mesto za pobune i mini revolucije, i ako se neka veća revolucija i bude desila krenuće sa TikToka. Tu se vodi kampanja da se Britney oslobodi starateljstva, da se Mia Khalifi vrate prava na sopstvene videe, tu je šačica TikTokera uspela da utiče na organizaciju Trumpovog događaja

Na toj platformi, gde se najobičniji glas najdalje čuje i gde grupica nepoznatih ima snagu miliona, će poznate ličnosti ukoliko žele da to i ostanu, ubuduće izgleda morati da pronađu način kako da se obrate običnim ljudima. Da nauče kako da komuniciraju sa njima jer #powertothepeople trese jače nego ikada i ima ozbiljan prostor za to.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor