Povezano
Billboardova Top 10 lista singlova iz 1984. godine izgledala je ovako: 1. Prince – When Doves Cry; 2. Tina Turner – What’s Love Got to Do with It; 3. Paul McCartney and Michael Jackson – Say, Say, Say; 4. Kenny Loggins – Footloose; 5. Phil Collins – Against All Odds (Take a Look at Me Now); 6. Van Halen – Jump; 7. Lionel Richie – Hello; 8. Yes – Owner of a Lonely Heart; 9. Ray Parker Jr. – Ghostbusters; 10. Culture Club – Karma Chameleon. U Velikoj Britaniji broj jedan je bila pesma „Do They Know It’s Christmas?“ projekta Band Aid. U svakoj od nadolazećih godina ili decenija nalazimo upečatljive singlove kojima se i danas rado vraćamo. Čak je i početak dvehiljaditih, s tim u vezi, obećavao nudeći pesme koje su svojom upečatljivošću ostajale zapamćene. U 2024. godini globalno je objavljeno preko 200.000 singlova (?!). Muzička industrija ima svoje ciljeve u kojima autentičnost autora i/ili izvođača nije na ceni; društvene mreže diriguju „ukus“ muzičkog konzumenta što obara kvalitet pesme ograničavajući je gotovo na sekunde (tzv. hook)… U takvom haosu nemoguće je pronaći i prepoznati dobru pesmu, da ne kažem hit, približnu nekim gore navedenim.
Sa druge strane formatirani mediji, programirana selekcija pesama, oslanjanje na algoritam i ukus najšireg javnog mnjenja ukaljali su obraz rokenrola i pop kulture globalno. Na svakom pojedinačno slabo razvijenom (ili nepostojećem) muzičkom tržištu poput našeg, to je još upečatljivije i drastičnije. U beskrajnome moru zvukova i hookova, treba pronaći ono što vredi, što je iskreno i što komunicira. U formiranju ove liste u tome mi je najviše pomogao omiljeni radio DJ Raul Campos (@djraulcampos, @kcrw radio). Kroz svoje setove otkrio mi je Mexican Institute of Sound, kantautora Sama Eviana dok je u najavama sa oduševljenjem pričao o zvučnoj transformaciji James Blake.
Radio (FM) stanice u Srbiji su daleko od toga. One poslednjih deset godina kao da prepisuju jedna od druge. Ako ne rade to, onda se drže proverenih vrednosti sa veoma slabim afinitetima ka istraživanju i favorizovanju budućih muzičkih vrednosti, bez obzira na njihov hitičan potencijal. I u takvoj prilično ziheraškoj konstelaciji, uokvirenoj strogim i nametnutim komercijalnim formatima, do mene je došla Chappell Roan i super singl Sofi Tukker. Da nije bilo Netflixove serije „The Perfect Couple“, u kojoj je korištena, odličan pop singl Meghan Trainor bi prošao ispod radara. Dakle, kako bi ste stekli kakvu-takvu širu sliku, prikupljajte i selektujte informacije sa više izvora, pri tome se slobodno oslonite se na sopstvena interesovanja, intuiciju i afinitete. Samo strpljivo.
Nakon nekoliko verzija i lomova tokom selekcije došao sam do finalne, krunisane pesmom „I Guess Time Just Makes Fools of Us All“ Father Johna Mistya. Čovečanstvo u večitoj trci sa vremenom, trci koja je osuđena na poraz. Kako ukrotiti njegovu prolaznost možda je sledeća velika stvar kojom će se čovečanstvo baviti u nastavku dvadeset prvog veka.
Pesme su u plejlisti poređane od prvog do dvadesetog mesta. Duplo je četrnaesto i deseto mesto.
I to je bila 2024. godina. Prijatno slušanje!
TOP 20 SINGLOVA ZA 2024:
01. Father John Misty – I Guess Time Just Makes Fools of Us All
02. Fontaines D.C. – In The Modern World
03. Justice – One Night/All Night
04. Meghan Trainor – Criminals
05. Sofi Tukker feat. Kah-Lo – Woof
06. Jungle – Let’s Go Back
07. Chappell Roan – Good Luck, Babe!
08. Vampire Weekend – Classical
09. Manu Chao – Viva Tu
10. Billie Eilish – Birds of a Feather
10*. Jack White – What’s The Rumpus?
11. Mexican Institute of Sound feat. Ceci Bastida – Stop!
12. Future Islands – Glimpse
13. Sam Evian – Wild Days
14. Jorja Smith – High
14*. James Blake – Thrown Around
15. Shishamo – Top Speed
16. Benson Boone – Beautiful Things
17. Empire Of The Sun – Cherry Blossom
18. Still Corners – Today is the Day
19. Brijean – Euphoric Avenue
20. Primal Scream – Love Insurrection
Fotografija: Instagram