Kako se za tri godine stvara brend vredan milijardu dolara

Da li je važno samo prezivati se Bieber?

autor BURO.
brend

Hailey Bieber je ispisala svoju modernu bajku o uspehu „preko noći“, koji zapravo ne bledi – njen brend Rhode je samo tri godine nakon lansiranja kupio e.l.f. Beauty za milijardu dolara.

U saopštenju povodom ove akvizicije, kompanija e.l.f. Beauty opisala je Rhode kao „brend za koji veruju da je spreman za vrtoglavi rast“.

Kompanija e.l.f – skraćeno za eyes, lips and face – plaća 800 miliona dolara u gotovini i akcijama, uz dodatnih 200 miliona dolara koji bi mogli biti isplaćeni u zavisnosti od budućeg rasta prodaje. Očekuje se da će posao biti zaključen kasnije ove godine.

Hailey Bieber, koja ostaje u kompaniji kao glavna kreativna direktorka, napisala je na društvenim mrežama da ovaj dogovor označava „sledeće poglavlje“ za brend. Ostali suosnivači i trenutni izvršni tim nastaviće da vode kompaniju i nakon prodaje.

„Naše partnerstvo sa e.l.f. Beauty predstavlja neverovatnu priliku da unapredimo i ubrzamo našu sposobnost da dopremo do još većeg dela naše zajednice uz još inovativnijih proizvoda i širu globalnu distribuciju“, izjavila je u zvaničnom saopštenju.

brend
instagram rhode

Nema sumnje da je Rhode možda i najuspešniji celebrity beauty brend današnjice, a ova akvizacija samo to potvrđuje. Ali, da li je bio predodređen za uspeh zbog zvučnog imena osnivačice, ili je ipak strategija brenda ta koja je dovela do ovog trijumfa?

Istražujemo!

KAKO JE BREND RHODE ZA TRI GODINE POSTAO VREDAN MILIJARDU?

Rhode je lansiran na konkurentnom tržištu, ne samo zasićenom etabliranim brendovima iz sveta lepote i kozmetike, već i brojnim kozmetičkim imperijama koje predvode poznate ličnosti, poput Kylie Cosmetics, Fenty i Rare Beauty. Da bi se istakao u tom okruženju, Rhode je morao da zauzme pametan i strateški pristup.

Brend je lansiran sa tri ključna proizvoda, fokusirajući se na kvalitet umesto kvantiteta. Sa pažljivo biranim i čistim sastojcima, Rhode je predstavio ograničen asortiman koji je stvorio osećaj ekskluzivnosti, što je dodatno povećalo potražnju i poželjnost proizvoda.

Svesna svojih ograničenih znanja u oblasti proizvodnje i marketinga, Hailey Bieber je okupila tim stručnjaka koji će voditi biznis – među njima i Lauren Ratner, marketinšku ekspertkinju koja je radila za brendove kao što su Michael Kors i Reformation.

Govoreći za Vogue Business, Ratner je objasnila: „Rhode gradimo ne sledeći tradicionalni obrazac. Donosimo odluke koje su zasnovane na podacima i uvidima o potrošačima, ali su istovremeno intuitivne i oslobođene unapred definisanih očekivanja o tome kako bi lansiranje ili proizvod trebalo da izgleda – mislim da nas je upravo to izdvojilo iz mase“.

image 4339771
instagram rhode

Slično tome, u maju 2023, Rhode je proširio svoje delovanje na negu kože, lansiranjem linije Rhode Skin. Prema rečima Hailey Bieber, i u ovom segmentu prepustila je razvoj stručnjacima i autoritetima iz oblasti nege kože, uključujući tim dermatologa i hemičara koji su radili na proizvodima tokom višegodišnjeg eksperimentalnog perioda.

Ključno je da brend koristi društvene mreže i slavu osnivačice veoma pametno. U avgustu 2023, predstavili su peptide lip treatment u nijansi Strawberry Glaze. Uoči lansiranja, Hailey Bieber je putem društvenih mreža pokrenula Strawberry Girl makeup trend koji je obeležio taj mesec (slično kao što je prethodno definisala trend glazed donut kože).

Februar 2024. doneo je još jedan pametan marketinški potez – Rhode je predstavio svetu svoj lip case, gumenu masku za iPhone sa ugrađenim džepom za sjaj za usne. Kao savršen primer spoja mode i funkcionalnosti, ovaj proizvod garantuje vidljivost brenda i sadržaj koji generišu sami korisnici. Brzo je stekao popularnost zahvaljujući zanimljivim kampanjama na društvenim mrežama, angažovanju influensera i pažljivo odabranim objavama same Hailey Bieber.

Takođe, osećaj zajednice je u centru filozofije brenda. Bieber često prikazuje sopstvenu rutinu na Instagramu, traži povratne informacije i čak uključuje predloge svojih pratilaca. Rhode nije samo brend – to je način života koji promoviše minimalizam, brigu o sebi i autentičnost.

Držeći se ovih osnovnih vrednosti, brend je uspeo da izgradi lojalnu bazu potrošača koja u potpunosti podržava njegovu filozofiju – zbog čega je i vredan milijardu dolara.

Fotografija: instagram rhode