Pretraga

Da li nam algoritam društvenih mreža određuje beauty rutinu?

Da li nam algoritam društvenih mreža određuje beauty rutinu?

Gde god da skrolujete, na Instagramu ili TikToku, čini vam se kako svi koriste isti serum, kremu ili čistač. Potom odlučite da to prokomentarišete sa društvom, a oni nemaju pojma o čemu pričate. Ne znate da li žive ispod kamena ili samo nisu primetili. Pa svi koriste baš te proizvode, zar ne? U tom trenutku puca vaš social media balončić - algoritam vam servira ono što konzumirate

Tekst: Kristina Mikulić

Možda toga tek postajemo svesni, ali proizvode koje biramo za negu lica, sjajnu kosu ili za upečatljivu šminku, itekako određuje algoritam društvene mreže sa koje konzumiramo sadržaj. Probajte da zamenite mobilni sa osobom za koju verujete da nemate ništa zajedničko i uverite se i sami. Pošto algoritam želi da zadrži našu pažnju, on nam servira sadržaj za koji pretpostavlja da ćemo hteti da konzumiramo uzimajući u obzir našu istoriju konzumiranja sadržaja. Ovo često uključuje ponavljanje vrlo sličnog tipa sadržaja što stvara našu ličnu kuriranu društvenu mrežu.

Uživajuću u personalizovanoj monokulturi u kojoj nam sve apsolutno ima smisla, nismo ni svesni kako su servirani proizvodi koji nam se ponavljaju iz videa u video, tako posloženi samo nama. Gledajući "promatranje magičnog efekta najnovije maskare" već nedelju dana, on nas jednostavno podstakne na kupovinu. “A tek ono famozno rumenilo koje se savršeno stapa sa kožom, pa ako ga imaju svi mogla bih i ja da ga probam. I da ne zaboravim na serum od kog svima ten blista kao disko kugla? Vreme je da i ja zasijam”. Sve su ovo misli i razgovori koje smo, bar u nekom trenutku, vodili sami sa sobom.

Lakše je nego ikada pre stvoriti utisak panike, FOMO-a i dezinformacija, čak i kad se radi o beauty trendovima. Nešto što nam se čini da osvaja internet, možda zapravo osvaja samo naš personalizovani feed. Ako nam se proizvod svidi, možda to i nije tako loše, ali jeziva mi je pomisao da algoritam ima takvu moć da kontroliše naš svet da može i da oblikuje našu ličnu rutinu nege i higijene.

Sigurno imate bar jedan proizvod za negu lica i kose koji ste kupili pod uticajem interneta u poslednjih mesec dana. Pa ako algoritam ima toliku sposobnost da utiče na naše navike i zdravlje kože, zamislite tek koliku moć ima u oblikovanju naših misli i stavova. Tu ću stati. Ovo, ipak, nije politička kolumna ali za ubuduće kada budete imali snažan poriv ili iznenadni stav o nečemu o čemu nikada pre niste, zapitajte se odakle se odjednom stvorio.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor