Pretraga

Lady Gaga ponovo napada i ovog puta smo na njenoj strani!

Lady Gaga ponovo napada i ovog puta smo na njenoj strani!

Da, sviđa nam se njena kampanja za Haus Laboratories

Tekst: Manda Javorina


 

Nema puno brendova koji su kao Aerie, čija je kampanja početkom ove godine isprovocirala bar deset naslova “Aerie neretuširana kampanja je toliko dirljiva da ljudi plaču!” Zašto? Na fotografijama se vide žene koje nisu modeli. Neke su tanke, neke ne, neke nemaju nogu ali su sve nasmejane i nisu retuširane. Drama na stranu, inkluzivnost sve više postaje realnost i dobro je što je tako ali i na njoj se, kao i na mnogim drugim talasima, može različito “voziti”. Ona je postala zlatna koka. Konačno. Ne možete upaliti telefon, a da vam ne uleti neka poznata ličnost koja “voli svoje telo iako nije savršeno” ali vrlo često su ta ista tela, kao i lica, proizvod mnogo više faktora od samo čiste dobre genetike. Prava šampionka na ovom polju je, bez ikakve ironije sa moje strane, svakako Rihanna. Svi znamo kako je, početkom juna, objavila kampanju za Fenty sa južnosudanskom manekenkom Aweng Mayen Chuol pobrala je lovorike zato što close up devojčinog lica nije retuširan i vide se ožiljci na njenom obrazu.

 

Ali niko do sad nije uradio ono što i Lady Gaga. Možete da je volite. Može da vas nervira. Možete da mislite da je netalentovana fejkerka ili boginja univerzuma (imamo obe struje u redakciji, verujte mi), ali u ovom slučaju joj ne možete osporiti bar deo hrabrosti: ona je jedina stavila SEBE bez očiglednog retuširanja, uz profi osvetljenje, naravno. Tu je i manekenka, tačnije dve, ali njih više niko ne vidi. Na teaser kampanji ili pravoj kampanji (niko nije baš do kraja siguran, a nikom nije ni bitno) vidimo Lady Gagu izbliza u “punoj ratnoj opremi”. Na licu joj je sva moguća i nemoguća šminka, koju na kraju krajeva i reklamira, i to se vidi. Skandalozno, zar, ne?

 

Sačekajte da vam se ova činjenica slegne. Na reklami za šminku se vidi šminka. Vide se slojevi pudera, vidi se koža ispod njega, vide se slojevi olovke, karmina i hajlajtera i, žao mi je što moram to da priznam, i meni koja vrlo dobro znam razlike između života i fotke, je izgledalo malo off. Kao da fotografija nije “završena”, kao da je neko slučajno pustio ili namerno leakovao. I onda sam se zapitala, kada sam poslednji put videla šminku koja “se slika” kao šminka? Ne sećam se. Osim u pogrdnom kontekstu koji obično uključulje i upotrebu fotošopa da se neko poružni ali to je već silazak na nivo tabloida.

 

 

I zato danas hvalim Lady Gagu. Iskreno, ne verujem ni sekund u njenu spontanost. Ne mislim da je dobra filmska glumica ali mislim da je dobar izvođač. A sad ispada da, po ovom pitanju, ima veću petlju od Rihannae. Digla je prečku, videćemo da li će neko prihvatiti izazov. Uvek sam imala problem sa tim kada je neko nazove “modnom ikonom” zato što je kostimirana, a ne obučena, ako me razumete. Zato me malo čudi što Haus Laboratories već odavno nije na tržištu. Za nju je to, ne samo logičan, nego pre svega prirodan nastavak brenda. Metamorfoza, skrivanje, oslobađanje, daj-mi-masku-i-pokazaću-ti-ko-sam momenat, da ne kažem suština.

 

No, we were not born this way. I nije nas blam.

Povezani članci

Buro 24/7 Izbor

Ostavite komentar